Урок "Різноманітність та хімічні властивості кислот"

Про матеріал
Розробка уроку хімії, який має триєдину мету: навчальна: вивчити: а) дію кислот на індикатори; б) взаємодію з металами; в) взаємодію з основними оксидами; г) реакцію заміщення; відпрацювати вміння складати хімічні рівняння; розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; формувати вміння спостерігати, аналізувати перебіг реакцій; виховна: виховувати почуття відповідальності, бережливого ставлення до памяток історії, патріотизму, творчий підхід до навчання, здатності до дослідництва та експериментування; виховувати здоров’язбережувальні компетенції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Різноманітність та хімічні властивості кислот

Номер слайду 2

Мета:навчальна: вивчити: а) дію кислот на індикатори; б) взаємодію з металами; в) взаємодію з основними оксидами; г) реакцію заміщення; відпрацювати вміння складати хімічні рівняння;розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; формувати вміння спостерігати, аналізувати перебіг реакцій;виховна: виховувати почуття відповідальності, бережливого ставлення до памяток історії, патріотизму, творчий підхід до навчання, здатності до дослідництва та експериментування; виховувати здоров’язбережувальні компетенції.

Номер слайду 3

Форма проведення уроку: урок-дослідження. Очікувані результати: Учень:знає і дотримується правил безпечного поводження з кислотами в лабораторії та побутових умовах;розрізняє реакції, що характеризують хімічні властивості кислот від інших класів речовин; реакції заміщення;пояснює хімічні властивості кислот, особливості взаємодії кислот з металами;характеризує дію кислот на індикатори, взаємодію з металами, основними оксидами;складає рівняння реакцій заміщення та обміну;

Номер слайду 4

Ключові компетентності : Компетентності: ✓ Спілкування державною мовою. ✓ Математична грамотність. ✓ Компетентності в природничих науках і технологіях. ✓ Інформаційно – цифрова компетентність. ✓ Уміння навчатись впродовж життя. ✓ Соціальні і громадянські компетентності. ✓ Підприємливість. ✓ Загальнокультурна грамотність. ✓ Екологічна грамотність і здорове життя.

Номер слайду 5

Інтерактивний прийом «Я вітаю». Я вітаю тих, хто…має хороший настрій;добре виспався;хоче спілкуватися;виконав домашнє завдання;хотів би дізнатися щось нове;хоче на уроці працювати;вдягнений у щось червоне…

Номер слайду 6

Дотримуємося правил, які ми створили при роботі на уроці:

Номер слайду 7

Рефлексія

Номер слайду 8

Цікаві факти Факт 3. Само слово “кислота” з’явилося через помилкове припущення знаменитого французького хіміка А. Лавуазьє, що всі кислоти містять в собі кисень. Наступні за цим дослідження показали, що це не так, але назва вже встигла закріпитися, і її вирішили не міняти. Факт 4. Кислота присутня і в організмі людини. Наш шлунок виробляє шлунковий сік, який потрібен для нормального перетравлення їжі, а основною складовою шлункового соку є соляна кислота. Зрозуміло, вона роз’їдає і сам шлунок, і кишечник, тому стінки цих органів постійно оновлюються, і розчиняємі в кислоті тканини замінюються новими. А шлунковий сік і зовсім здатний за тиждень-другий розчинити навіть невеликий шматочок заліза. Факт 5. Більшість благородних металів не розчиняються в кислотах, за що вони і отримали свою назву. Однак, в суміші соляної та азотної кислот розчиняються навіть золото і платина, і саме тому така суміш отримала назву “царська горілка”. Факт 6. Кислота зустрічається і в природі. На острові Сицилія в Італії є унікальна природна пам’ятка – озеро Смерті. На його дні знаходяться джерела, що викидають у воду сірчану кислоту. Підсумок закономірний – життя немає ні в самому озері, ні на його берегах, так як це місце дійсно смертельно небезпечне.

Номер слайду 9

Озеро Смерті в Сицілії ( сульфатна кислота)

Номер слайду 10

Фільм “ Озеро смерті” ( 2007)Країна : СШАЖанр: фільм жахів, трилер Слоган фільму: «Нижче самої спокійної поверхні знаходиться самий глибокий кошмар»(узагалі-то, слово "кошмар" запозичене з французької (cauchemar)Режиссер : Джордж Бессудо

Номер слайду 11

Україні сало – культовий продукт, національна страва. Слово САЛО походить від праслов’янського sadlo. Корінь sad — той же, що і в слові «сідати», садло — це те, що посаджено на м’ясо. З часом буква «d» випала з давньослов’янської мови і вийшло слово САЛО. Проте у словацькій мові воно дотепер так і називається – sadlo. Вважається, що найсмачніше сало виходить, якщо свиню годувати жолудями. Сало добре виводить токсини і радіонукліди з організму, а також допомагає запобігти похміллю — з’їжте маленький шматочок, вирушаючи на вечірку. Якщо під час застілля є можливість закушувати салом — обов’язково скористайтеся цим. Дієтологи рекомендують для кращої засвоюваності їсти сало з часником. У добре засвоюваному вигляді в салі міститься селен. Більшість населення страждають від нестачі цього елемента в організмі. Всім кому за 40, слід їсти сало, адже він – жовчогінний засіб. Достатньо вживати 50 грамів сала на день. Більше – то вже загроза для таліїКоли ви підете купувати сало, візьміть з собою сірники. При виборі проткніть сало сірником: якщо ж дерево без проблем увійшло в продукт, значить, сало свіже та його сміливо можна купувати. Отже, сало та ще й з часником – профілактика захворювань, виведена на рівень національної традиціїо – відмінний 

Номер слайду 12

Памятник «українскому наркотику» – салу. Пам’ятник «українському наркотику» – салу. Пам’ятників «офіційному українському наркотику» – салу – в Україні аж два. Один із них знаходиться в місті Ромни, що на Сумщині. Він навіть оригінально підписаний: «Свині – від вдячних роменців». Монумент з посміхаючою свинкою відкрили ще в 2000 році в часи Першого всеукраїнського гумористичного фестивалю любителів сала. Він знаходиться в одному із старійших дендропарків країни – Роменскому парку, якому майже 130 років. Другий памятник салу відкрили в 2011-м на трасі Київ-Одеса біля ресторану Михайла Поплавського.

Номер слайду 13

Місто Ромни, що на Сумщині

Номер слайду 14

Ресторан-гриль «Сало» розташований на 235 кілометрі траси Київ-Одеса. | 

Номер слайду 15

Оксиди. ОсновніКислотні АмфотерніSi. O₂Н₂ОС + O₂ = СO₂Ca. O + H₂O=Na₂O + SO₃=SO₂ + H₂O=Горіння. Окиснення. Хмараслів

Номер слайду 16

Перевірка Горіння – це процес взаємодії речовин з киснем, внаслідок чого виділяється світло і тепло. Більшість речовин горючі, але кожна речовина має своє температуру займання. Основні оксиди- це оксиди, при взаємодії яких з водою утворюються основи. Амфотерні це оксиди, які проявляють і основні і кислотні властивостіC+O2=CO2 реакція горіння вуглецю, реакція окиснення, в результаті якої утворюється карбон (ІV)оксид або вуглекислий газ, який також у утворюється в результаті дихання організмів. Окиснення це процес взаємодії речовин з киснем. H2 O природний оксид, 2\3 площі Землі покрито водою, без якої не можливе життя на Землі, щодня людський організм повинен споживати 1,5 – 2 л води, з біології: всі обмінні процеси протікають у водному середовищі. З молекулярної формули видно, що до складу входять 2 атоми гідрогену і один атом оксигену. Оксиди це складні речовини, до складу яких входить 2 елементи, один з яких оксиген. Na₂O + SO₃= взаємодія натрій оксиду з сульфур (VІ) оксидом. Si. O₂ - пісок, природний оксид, нерозчинний у водіКислотніSO₂ + H₂O= взаємодія двох оксидів ( сульфур ( ІV) оксиду (кислотного ) та гідроген оксиду. Ca. O + H₂O= взаємодія двох оксидів ( кальцію оксиду ( основного оксиду) та гідроген оксиду, оскільки оксиди можуть взаємодіяти між собою)

Номер слайду 17

Правила техніки безпеки

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Природні індикатори. Забарвлення плодів, квітів, листя рослин зумовлене наявністю у їх цитоплазмі клітин антоціанів. Ці речовини здатні змінювати забарвлення в залежності від середовища, в яке потрапляють. Тому більшість рослин можуть мати властивості індикаторів. В результаті проведеної роботи було отримано кислотно  - основні індикатори із рослинної сировини (вишня, смородина, горобина, буряк, червона капуста, петрушка, троянда, пеларгонія). Вони були використанні при досліджені на значення р. Н побутових розчинів. Експериментальним шляхом було доведено, що точність визначення р. Н рослинними індикаторами дорівнює точності універсального індикатору.

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка: Якщо я називаю формулу кислоти – ви піднімаєте праву руку;якщо я називаю формулу оксиду – ви піднімаєте ліву руку;якщо я називаю формулу основи – ви торкаєтесь носа;якщо я називаю формулу солі – ви торкаєтесь вуха.

Номер слайду 22

Домашній експеримент

Номер слайду 23

Домашній експеримент

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Kahoot Закінчити рівняння реакцій Zn+H2 SO4 = Ca(NO3)2+H2 O   Ca. O+2 HNO3 = Zn. SO4+H2 Na. OH+HNO3= Ca. SO4↓+2 HCl   H2 SO4+Ca. Cl2= Na. NO3+H2 O

Номер слайду 31

Перевірка Кахут Zn+H2 SO4 = Zn. SO4+H2 Ca. O+2 HNO3 = Ca(NO3)2+H2 O  Na. OH+HNO3= Na. NO3+H2 O  H2 SO4+Ca. Cl2= Ca. SO4↓+2 HCl

Номер слайду 32

Рефлексія: Продовжіть ланцюжок: Я дізнався ….. Я вмію ….. Я буду використовувати …… Мені це буде необхідно для ….. Я навчився …… Я набув вміння ……. Оцінювання учнів.

Номер слайду 33

Домашнє завдання. Дякую всім учасникам подорожі. Ви були активними мандрівниками і компетентними дослідниками, толерантними співбесідниками. Сподіваюся, що знання, вміння, отримані сьогодні на уроці знадобляться вам в житті. Кожен мандрівник, повертаючись з подорожі, переглядає домашню пошту. Такою поштою для вас стане домашнє завдання у конвертах. 

Номер слайду 34

Різнорівневе домашнє завдання Середній рівень : з даного переліку виписати тільки формули кислот: HNO3­, K2 SO4, H2 SO4, Cu. Cl2, , H2 S, H3 PO4, Na2 O, KOH і назвати їх. Достатній рівень : Допишіть рівняння реакцій: а) Cu. O + HCl → ; б) CO2 + Ca. O → ; в) Zn + H2 SO4 → ; г) SO2 + KOH → . Високий рівень: Складіть рівняння можливих реакцій між хлоридною кислотою та речовинами: мідь, алюміній оксид, натрій гідроксид, натрій нітрат.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
7 січня
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку