Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Про матеріал
Тип уроку. Rotation Model (“Ротаційна модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому учні переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.
Перегляд файлу

Урок хімії 8 клас

Тема. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Мета. Ознайомити з фізичними і хімічними властивостями середніх солей. Формувати науковий світогляд, розуміння причинно-наслідкового зв'язку між складом і властивостями речовин. Розвивати уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, складати формули солей і називати їх, складати і класифікувати рівняння хімічних реакцій, розвинути вміння і навички роботи з лабораторним обладнанням та хімічними реактивами, розв’язувати задачі.

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121030.jpgОбладнання: цифрові вимірювальні комплекси ТМ «Einstein», комп'ютер, мультимедійна презентація на тему уроку, роздатковий матеріал - картки; зразки солей і мінеральної води; транспаранти для магнітної дошки; етикетки від мінеральної води; пробірки, колби, розчини NaCI, AgNO3, Na2CO3, CuSO4, Fe (цвяхи), NaOH, H2SO4, BaCl2, Cu, FeSO4,  FeCl3,  NaHCO3, крейда, підручник О.Г. Ярошенко «Хімія 8 клас».

Демонстрації

15. Таблиця розчинності.
16. Зразки солей.
17. Хімічні властивості солей.

Лабораторні досліди

4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.
5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
6.          Реакція обміну між солями в розчині.

 

Тип уроку. Rotation Model (“Ротаційна модель”) Blended Learning (Змішане навчання). Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому учні переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.

Хід уроку

1 етап. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.

• у дошки працюють учні з домашніми вправами

• з місця: повторити номенклатуру кислотних залишків. Повторити правила: - закінчити фразу ...

реакція нейтралізації - це ...

кислоти - це ...

оксиди - це ...

класифікація оксидів ...

Дома потрібно будо заздалегідь опрацювати новий матеріал за параграфом та передивитись відео-урок за посиланням

 https://mriya-urok.com/video/soli-himicheskie-svojstva-solej/ * 

(якщо діти не зробили цього, передивитися відео у класі). *відео може бути окремо обране вчителем, або створене власноруч.

 

2 етап. Ротація за станціями (клас поділяється на чотири групи).

1 станція

Провести дослідження складу мінеральних вод Донецької області, використовуючи етикетки виробників. Учні отримують картку з завданнями і етикетку від конкретної води.

В цей же час учні працюють біля дошки з магнітами і картками за етикетками від мінеральних вод.

Використовуючи етикетку від мінеральної води, досліджуйте її сольовий склад:

  1. Зробіть заголовок - назва води;
  2. Знайдіть хімічний склад, в зошиті запишіть окремо катіони (іони+) і аніони (іони-);
  3. Складіть з іонів формули солей (+) наприклад: 2Na+ + SO42-https://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/574278/img2.jpg Na2SO4
  4. Підкресліть формули солей, назвіть їх.
  5. Підрахуйте загальну кількість одержаних формул солей

Обговорити отримані результати.

  • Де розташовано джерело?
  • З якої глибини відбувається підйом води?
  • До якого типу мінеральних вод вона відноситься?
  • Яка ще інформація є на етикетці?
  • Особисте ставлення до мінеральних вод.

2 станція

 Учні працюють з цифровим вимірювальним комплексом «Einstein», визначаючи рН розчинів солей і виводять результати дослідження на екран в презентацію.

Визначення pH хімічних речовин.

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121158_HDR.jpgМета: ознайомитись з показником рН та факторами, що на нього впливають.

  • Підготуйте цифрову лабораторію до роботи.
  • Під’єднайте датчик рН до регістратора.
  • Переведіть регістратор у режим статичного вимірювання.

Хід експерименту

  1. Налийте у різні стакани розчини солей, кислоти та лугу для дослідження.
  2. За допомогою рН-метру виміряйте рН кожної з речовин, занурюючи електрод у розчини.

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_122313_HDR.jpg C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_122308_HDR.jpg C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_122643_HDR.jpg

Аналіз результатів

  1. Який максимальний та мінімальний рН створювали досліджувані речовини?
  2. Від чого залежить значення рН у розчині?
  3. Який рН створювали солі, кислоти та луги?

3 станція

Хімічні властивості солей.

Проведення реакцій по групах з реактивами, що стоять на столах.

Робота з підручником с. 175-176, таблицею розчинності. Звернути увагу на вказівки «Пам'ятаєте!»

Хімічні властивості солей розглянемо в ході лабораторних дослідів 4-6.

1.Взаємодія з металами CuSO4 +Zn= ;   ZnSO4+Cu=

2.Взаємодія з розчинними основами – лугами CuSO4+NaOH=;   FeCl3+NaOH=

3.Взаємодія з кислотами.

ВаCl2+H2SO4= ;      Na2CO3+HCl=

4. Взаємодія з розчинами солей CuSO4+ВаCl2=

Взаємодія між солями.

Мета: ознайомитись з реакціями, що відбуваються між солями.

Реактиви і матеріали: CuSO4, розчин купрум (ІІ) сульфату, 5%; BaCl2, розчин барій хлориду, 5%

Реакція між двома солями відбуватиметься тільки тоді, коли обидві солі взято у розчині, а одна з новоутворених солей випадатиме в осад.

  •                  Підготуйте цифрову лабораторію до роботи.
  •                  Під’єднайте датчик електропровідності до регістратора.
  •                  C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_100907.jpgПереведіть регістратор у режим статичного вимірювання. Встановіть наступні параметри регістратора.

Хід експерименту

  1. У хімічний стакан налийте 20 млл розчину купрум (ІІ) сульфату.
  2. Занурите у стакан датчик електропровідності.
  3. Запустіть реєстрацію та долийте 20 мл розчину барій хлориду.
  4. Дочекайтесь завершення змін та зупиніть реєстрацію, графік збережіть.

   C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121653_HDR.jpg  C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121747_HDR.jpg   C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121825_HDR.jpg

Аналіз графіку

 

  1.               C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_101745.jpgПоставте курсор на початкове значення та зафіксуйте його.

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_101808.jpg

  1.               Поставте курсор на кінцеве значення та порівняйте його з початковим.
  2.               C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_101835.jpgПоясніть наявність піку на графіку.

           

 

Аналіз результатів

  1. Реакція якого типу відбулася у розчині? Що є продуктами реакції?
  2. З яким речовинами не буде реагувати барій хлорид, а з якими барій сульфат?

 Проведіть реакції, що характеризують загальні властивості солей. Заповніть таблицю:

Що робили

Спостереження

Рівняння реакції

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

           Учні по черзі коментують спостереження і рівняння реакцій.

4 станція

Дослідження солей та їхніх водних розчинів на електричну провідність.

Мета: ознайомитись з показником електропровідності (фізико-хімічний показник, що характеризує вміст речовин, що здатні проводити електричний струм) розчину та визначити основні фактори, що впливають на нього. Дослідити вплив солей на електропровідність розчину.

Реактиви та матеріали: NaCl, водний розчин натрій хлориду (кухонної солі), 10%; СаСО3, водна суспензія кальцій карбонату (крейди), 10%; FeCl3, розчин ферум (ІІІ) хлориду, 10%; NaHCO3, водний розчин натрій гідрогенкарбонату (соди), 10%.

  •     C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_121258_HDR.jpgПідготуйте цифрову лабораторію до роботи.
  •     Під’єднайте датчик електропровідності до регістратора
  •     Переведіть регістратор у режим статичного вимірювання.

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_122131_HDR.jpgХід експерименту

  1. Налити в різні стакани досліджувані речовини.
  2. C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка\IMG_20190529_122128_HDR.jpgВиміряти електропровідність

Аналіз результатів

  1. Які речовини впливають на значення електропровідності?
  2. Чи всі речовини створювали електропровідність у розчині однаково?

 

3 етап. Осмислення.

Дві властивості солей ми з вами вже вивчили.

• Які? З чим реагують кислоти? (Відповіді дітей і проведення дослідів з кислотами і основами).

• Що вийшло? Коментарі.

• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі?

• Будь-які солі або є умова протікання реакції?

• Проведіть реакцію між нітратом срібла і хлоридом натрію.

• А як ви думаєте, з чим ще можуть реагувати солі? • З усіма? (Тільки, що стоять у ряді напруги до водню) проробляємо дослід з залізним цвяхом.

Колективне складання опорної схеми «Хімічні властивості солей»

4 етап. Підведення підсумків

• Що нового дізналися на уроці?

• Що було цікаво?

• Виставляння оцінок

         Домашнє завдання. § 41, впр.155-159 с. 216 письмово, додатково №134 с.198, скласти та розв’язати задачу подібну за домашню №159 або класну.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
11 червня 2020
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку