"Хімічний диктант, як метод контролю знань учнів. 7 клас"

Про матеріал
Контроль результатів навчання – важлива частина процесу навчання. Його завдання полягає в тому, щоби визначити ступінь досягнення мети навчання. Хімічний диктант – метод письмової форми контролю знань учнів. Під час хімічних диктантів активізується розумова діяльність учнів, вони мимовільно запам'ятовують спеціальні відомості з предмета. Хімічний диктант надає додаткові відомості з досліджуваної теми, допомагає зрозуміти застосування хімічних знань у виробництві, медицині, побуті. Він підтверджує зв'язок науки з життям, здійснює міжпредметні зв'язки, розвиває кругозір, широту й науковість поглядів, підсилює мотивацію до вивчення предмета.
Перегляд файлу

7 КЛАС

ХІМІЧНИЙ ДИКТАНТ, ЯК МЕТОД КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Контроль результатів навчання – важлива частина процесу навчання. Його завдання полягає в тому, щоби визначити ступінь досягнення мети навчання.

Хімічний диктант – метод письмової форми контролю знань учнів. Під час хімічних диктантів активізується розумова діяльність учнів, вони мимовільно запам'ятовують спеціальні відомості з предмета. Хімічний диктант надає додаткові відомості з досліджуваної теми, допомагає зрозуміти застосування хімічних знань у виробництві, медицині, побуті. Він підтверджує зв'язок науки з життям, здійснює міжпредметні зв'язки, розвиває кругозір, широту й науковість поглядів, підсилює мотивацію до вивчення предмета.

Методично обґрунтоване проведення хімічних диктантів дозволяє ви­кладачеві вчасно виявити пробіли в знаннях учнів, і при цьому не потрібно спеціальних занять для перевірки й закріплення вивченого матеріалу.

 

Графічний диктант «Що я знаю про кисень?»

Правильні твердження позначають «+», а неправильні – «-».

1. Кисень – тверда речовина, що має формулу О2.

2. Молекула кисню складається з двох атомів Оксигену.

3. Кисень – газ, який підтримує горіння.

4. Кисень добре розчиняється у воді.

5. У природі кисень синтезують зелені рослини.

6. У лабораторії кисень одержують розкладом оксигеновмісних речовин.

7. Кисень окиснює метали до їхніх оксидів.

8. Кисень – найпоширеніша речовина в природі.

9. Біологічна роль кисню полягає в підтриманні процесу дихання.

10. Кисень – газ, важчий за повітря.

11. Щоби підтримати горіння, треба перекрити доступ повітря, тому що в ньому міститься кисень.

12. Кисень використовують у медицині.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

-

+

+

-

+

+

+

+

+

+

-

+

Диктант за темою «Чисті речовини й суміші»

За допомогою позначок «Ч» – чиста речовина та «С» – суміш, позначте чисті речовини та суміші:

  1. Дистильована вода.
  2. Мідний дріт.
  1. Цукор.
  2. Фосфор.
  3. Ґрунт.
  4. Граніт.
  5. Газована вода.
  6. Вільне від вологи й пилу повітря.
  7. Молоко.
  8. Кухонна сіль.
  9. Кров.
  10. Морська вода.

 

Формульний диктант за темою «Прості і складні речовини.

Хімічна формула»

  1. Напиши хімічну формулу: алюміній-аш-тричі.
  2. Напиши п’ять атомів Феруму.
  3. Напиши хімічну формулу: магній-три-пе-о-чотири-двічі.
  4. Що означає запис 3Fe (три ферум)?
  5. Напиши хімічну формулу: аш-три-пе-о-чотири.
  6. Що означає запис 4H2O (чотири-аш-два-о).
  7. Напиши формулу сполуки, що складається з двох атомів Алюмінію та трьох атомів Оксигену.
  8. Напиши формулу простої речовини – кальцію.
  9. Запишіть п’ять молекул Азоту, якщо відомо, що молекула Азоту складається з двох атомів Нітрогену.
  10. Напиши п’ять молекул вуглекислого газу.
  11. Прочитай хімічну формулу глюкози С6Н12. Яку інформацію із неї можна дістати?
  12. Напиши формулу сполуки, що складається з одного атома Нітрогену і трьох атомів Гідрогену.

Диктант за темою «Фізичні й хімічні явища»

За допомогою умовних позначок «Ф» – фізичне явище та «X» – хімічне явище, позначте правильні твердження:

  1. Випарювання води.
  2. Помутніння води від вуглекислого газу.
  3. Горіння свічки.
  4. Кування металів.
  5. Обвуглювання скіпки.
  6. Іржавіння цвяха.
  7. Одержання кисню з рідкого повітря.
  8. Одержання кисню з меркурій(ІІ) оксиду.
  9. Під час нагрівання річкової води з неї виділився кисень.
  10. Під час пропускання крізь воду постійного електричного струму з неї виділився кисень.
  11. Скисання молока.
  12. Утворення крохмалю в зелених рослинах.
docx
Додав(-ла)
Дмитрук Любов
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку