12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Хімічний марафон. Інтелектуальна гра для учнів 9-11 класів

Про матеріал
У грі беруть участь декілька команд по чотири учні в кожній. Гра поділяється на дев’ять таймів по 6-7 хвилин. У кожному таймі ведучий зачитує п’ять підказок. Після кожної підказки дається час (60 сек.), щоб команди обговорили та написали на аркуші паперу відповідь. Якщо команда дала правильну відповідь уже після першої підказки, вона отримує 5 балів, після другої – 4 бали і т.д. Підказки підібрані таким чином, щоб на першому місці стояло складніше запитання, яке перевіряє ерудованість учнів і контролює їхні знання. П’ята підказка повинна бути простою, щоб кожна команда,навіть зовсім слабка, усе ж дала відповідь на запитання.
Перегляд файлу

Хімічний марафон. Інтелектуальна гра для учнів 9-11 класів.

 

У грі беруть участь декілька команд по чотири учні в кожній. Гра поділяється на дев’ять таймів по 6-7 хвилин.

У кожному таймі ведучий зачитує п’ять підказок. Після кожної підказки дається час (60 сек.), щоб команди обговорили та написали на аркуші паперу відповідь. Якщо команда дала правильну відповідь уже після першої підказки, вона отримує 5 балів, після другої – 4 бали і т.д.

Підказки підібрані таким чином, щоб на першому місці стояло складніше запитання, яке перевіряє ерудованість учнів і контролює їхні знання. П’ята підказка повинна бути простою, щоб кожна команда,навіть зовсім слабка, усе ж дала відповідь на запитання.

ТАЙМ І

  1. У 1890 році він став причиною загибелі екіпажу океанського парусника «Мальборо». Корабель не отримав ніяких пошкоджень, але, втративши керування, блукав в океані.
  2. Він став причиною масових самогубств китів (кити викидалися на берег).
  3. Він входить до складу вулканічних газів.
  4. Його вміст у навколишньому середовищі – своєрідний еталон для порівняння забруднення атмосфери різних міст, а також для встановлення ступеня отруйності вихлопних газів автомобілів.
  5. При отруєнні ним наступає кисневе голодування тканин, а особливо клітин центральної нервової системи.

(Карбон (ІІ) оксид (чадний газ))

ТАЙМ ІІ

  1. Агат, онікс, халцедон, опал, кристаліт – мінерали, які він утворює.
  2. Першою зброєю й одночасно знаряддям праці доісторичної людини був матеріал, який складався, головним чином з нього.
  3. Він має шкідливу біологічну дію на людину: викликає такі захворювання, як силікоз і утворення каменів у нирках.
  4. У земній корі його масова частка становить близько 90%.
  5. У наші дні з нього виготовляють цемент, скло, кришталь, тонку кераміку.

(Силіцій оксид ( кремнезем))

 

ТАЙМ ІІІ

  1. Він займає п’яте місце за поширеністю у Всесвіті: на кожні 100 000 атомів на його долю припадає 15. Космологи вважають, що він з’явився в числі перших елементів Всесвіту.
  2. За поширеністю на Землі він знаходиться в кінці другого десятка елементів ( у земній корі його міститься лише 0,04%, причому основна частина зосереджена в атмосфері).
  3. У рідкому стані він застосовується в кріогенній техніці.
  4. У газоподібному стані його використовують у металургії для створення інертного середовища.
  5. Своєю назвою він зобов’язаний французькому вченому А. Лавуазьє, який відродив напівзабутий термін, вважаючи, що він у перекладі з давньогрецької означає «безжиттєвий».

(Нітроген (азот))

 

ТАЙМ ІV

  1. В організмі людини міститься близько 3 г, із них близько 2 г – у крові.
  2. За поширенням у земній корі він поступається лише окси-гену, Силіцію й Алюмінію.
  3. Спочатку єдиним джерелом його добування були метеорити, що впали на Землю. Вони містили його в чистому вигляді.
  4. Первісна людина стала використовувати знаряддя з нього за декілька тисячоліть до н.е.
  5. На його честь в історії названо вік.

(Ферум (залізо))

ТАЙМ V

  1. У газоподібному вигляді він викликає сильне подразнення, особливо очей і дихальної системи. У рідкому викликає серйозні опіки шкіри.
  2. Він входить до складу деяких (досить відомих) гербіцидів, інсектицидів, пестицидів.
  3. Його отримують, головним чином, у результаті електролізу солей.
  4. Війська Антанти й німецькі війська застосовували його в бойових діях під час Першої світової війни.
  5. Його використовують для дезінфекції води.

(Хлор)

 

ТАЙМ VІ

  1. Занепад і розпад Римської імперії (на думку деяких учених) були зумовлені отруєння іонами цієї речовини.
  2. Раніше його додавали в погане вино для покращення смаку.
  3. У часи Давнього Риму його широко використовували для виготовлення кухонної утворі, водопровідних труб, монет, гир.
  4. Зараз він використовується для виготовлення покрівельного матеріалу, оболонки кабелю, в акумуляторах. Його солі використовують у виробництві фарби,а сполуки, що містять, застосовують як антидетонаційну присадку до бензину.
  5. Найпоширеніший припій є сплавом олова із цим металом.

(Плюмбум (свинець))

ТАЙМ VІІ

  1. У 1862 році шведський хімік Альфред Нобель розпочав його промислове виробництво на фабриці під Стокгольмом, після чого, у 1864 р., на ній стався вибух. У числі загиблих був молодший брат Нобеля Еміль.
  2. А. Нобель з’явився, що його можна робити більш безпечним у поводженні, змішуючи з кізельгуром.
  3. Його суміш із кізельгуром. А. Нобель запатентував під назвою «динаміт».
  4. Він міститься (30%) у вибуховій речовині – кордиті, що використовується для начинки гранат і розривних куль.
  5. Його можна одержати взаємодію гліцерину та нітратної кислоти.

(Нітрогліцерин)

 

ТАЙМ VІІІ

  1. Він присутній  у невеликих кількостях у крові та сечі людини. У хворих на діабет його концентрація вища, ніж у здорових людей. Діабетики виділяють його при диханні.
  2. Його використовують для одержання плексигласу. (поліметилметакрилату).
  3. Він широко використовується як розчинник у лабораторній практиці й промислових умовах.
  4. Йог можна отримати із вторинного спирту.
  5. Він – найпростіший представник кетонів.

( Ацетон (диметилкетон))

ТАЙМ ІХ

  1. Він – стимулятор дихання й слабодіючий сечогінний засіб.
  2. При вживанні у великих кількостях викликає сонливість і галюцинації.
  3. Його можна отримати з чайною листа екстракцією з хлороформом.
  4. Він є гетероциклічною сполукою і , крім чайних листків, міститься також у листках коли, зернах какао та кави.
  5. Перша частина слова означає назву напою, який, судячи  реклами, є «нового дня ковтком».

(Кофеїн)

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
1 березня 2019
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку