1 група
Експерти
Аукціон питань
11. Формула метанолу?
12. Формула етанолу?
2 завдання
Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
І група: Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
Складіть універсальну «шпаргалку»( у кожного учня картка-таблиця), яка складається з ключового-найголовнішого слова, речення-тези, можливих питань, що їх може задати вам вчитель на контрольній роботі
Слово |
Речення |
можливі питання |
Крижана |
Чиста оцтова кислота |
Чому називається крижаною? Яка температура плавлення оцтової кислоти? |
Електролітична дисоціація етанової кислоти.
CH3-COOH→CH3-COO-+H+
Переглянув відео, складаємо хімічні рівняння, використовуючи кольорову крейду.
3 завдання
Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Складіть узагальнюючу схему, з чим реагує оцтова кислота.
4 завдання
Група подорожує до літа: необхідно зберегти вітаміни,
Розв’яжіть задачу: яку масу оцтової кислоти ( вважаючи, що вона 100%) і води необхідно взяти, щоб приготувати 1000г розчину 9% оцту.
Д/з Ярмарок домашнього завдання: §33 читати,
8 балів №396, №399, 10 балів №400, №398,12 балів №402, №40
2 група
Експериментатори
Аукціон питань
11. Формула метанолу?
12. Формула етанолу?
2 завдання
Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості» Розв’яжіть задачі:
1.На руки потрапила оцтова есенція. Ваші дії?
2.На руки потрапила оцет. Ваші дії?
3.На руки потрапила оцтова кислота. Ваші дії?
Електролітична дисоціація
CH3-COOH→CH3-COO-+H+
Переглянув відео, складаємо хімічні рівняння, використовуючи кольорову крейду.
3 завдання
Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Складіть рівняння реакції у загальному вигляді, використовуючи пазли.
4 завдання
Складіть діаграму «Риб’ячі кістки» -Діаграму Ісікави
спираючись на мал.33.3. стор.187 і текст стор. 186 . як консервант
Оцтова кислота
Пригнічує діяльність бактерій
Д/з Ярмарок домашнього завдання: §33 читати,
8 балів №396, №399
10 балів №400, №398
12 балів №402, №403
3 група
Творчі особистості
Аукціон питань
11. Формула метанолу?
12. Формула етанолу?
2 завдання
Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
Складіть схему (на форматі А3), що ілюструє вплив чистої етанової кислоти на організм людини.( Намалюйте правила техніки безпеки)
Електролітична дисоціація етанової кислоти.
CH3-COOH→CH3-COO-+H+
Переглянув відео, складаємо хімічні рівняння, використовуючи кольорову крейду.
3 завдання
Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Визначте , які хімічні властивості оцтової кислоти однакові з неорганічними кислотами, а які різні?
4 завдання
Спираючись на мал.33.2. стор. 186 складіть асоціативні ряди з фотографій, використовуючи фото (фото у файлі)
Д/з Ярмарок домашнього завдання: §33 читати,
8 балів №396, №399
10 балів №400, №398
12 балів №402, №403.
Урок на міський семінар
9 клас
Необхідне попереднє тестування психологом на тип учнів на сприйняття матеріалу:вербальне, образне…( щоб грамотно поділити на групи)
Тема: «Карбонові кислоти. Етанова кислота»
Обладнання і матеріали: Підручники з хімії для 9 класу О.В.Григоровича, робочі зошити, роздрукований конспект уроку для учнів з завданнями для груп,інструкційні картки з завданнями, картинки для складання асоціативного ряду, бумага формату А3, кольорові олівці , фломастери, маркери
Доброго дня!
Сьогодні на уроці ми познайомимось ще з одним класом органічних сполук- карбоновими кислотами.
Задачі уроку:
Вивчити формулу, фізичні і хімічні властивості, застосування етанової кислоти.
Урок пройде у вигляді змагання між командами учнів: І група«Хіміки - дослідники», ІІ група«Художники», ІІІ група«Експерти »
І.Актуалізація знань
Хімічний крос- усне опитування учнів ланцюжком
3.Які речовини називаються солями?
4. Які речовини називаються оксидами?
5 Яка Формула метану?
6. Назвіть формулу етану.
7.Який хімічний зв’язок називається водневим зв’язком?
ІІ. Які речовини називаються карбоновими кислотами? -4 хвилини
І група:Прочитайте §33 стор.184 абзац «Поняття про карбонові кислоти» і запишіть відповіді на питання:
ІІ група:Виготуйте модель молекули етанової кислоти з сірників та пластилину. Замалюйте її.
ІІІ група:Складіть розгорнуті і напіврозгорнуті формули етанової і метанової кислот.( Пишуть на дошці).4 хвилини
Всі групи звітують -3 хвилини.
ІІІ. Які фізичні властивості етанової кислоти?
Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
І група: Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
Заповніть таблицю:( у кожного учня картка-таблиця)
Фізична властивість |
Етанова кислота |
Колір |
|
Запах |
|
Розчинність у воді |
|
Густина |
|
Температура плавлення |
|
Температура кипіння |
|
ІІ група: Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
Складіть малюнок або схему (на форматі А3), що ілюструє вплив чистої етанової кислоти на організм людини.( Намалюйте правила техніки безпеки)
ІІІ група: Читаючи стор. 184 підрозділ «Фізичні властивості»
Запишіть відповіді на питання:
1.Чому чисту безводну етанову кислоту називають крижаною?
2.Складіть схему утворення водневого зв’язку( №397, стор.188). Запишіть на дошці.
3. При вивченні якого класу сполук ви зустрічались з терміном «водневий зв’язок» ?
Звітують учні з груп -2 хвилини в інших групах( представник 1 групи в 2 групі, представник 2 групи в 3 групі, представник 3 групи в 1 групі)
Після цього учень 1 групи пояснює схему утворення водневого зв’язку,
Учень 2 групи розповідає фізичні властивості етанової кислоти, а учень 3 групи-розповідає правила поводження з етановою кислотою ( елементи роботи в парах ).
ІV.Хімічні властивості оцтової кислоти.
Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
І група: Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Складіть «шпаргалку» про хімічні властивості етанової кислоти.
ІІ група: Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Виконайте досліди з індикаторами, магнієм, гідроксидом калію, купрум(ІІ) гідроксидом . Результати дослідів оформіть у вигляді таблиці
Реактив |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
лакмус |
|
|
метилоранж |
|
|
фенолфталеїн |
|
|
магній |
|
|
Калій гідроксид+ фенолфталеїн |
|
|
Купрум(ІІ) гідроксид |
|
|
ІІІ група:
Читаючи стор. 185 підрозділ «Хімічні властивості»
Виконайте вправу №398 на стор.188
№398.
Звітує 2 група.
Який висновок можна зробити про хімічні властивості оцтової кислоти?
Прочитайте ключову ідею уголос стор.187.
V. Поширеність органічних кислот. Застосування етанової кислоти.
І група:Спираючись на мал.33.2. стор. 186 складіть асоціативні ряди з фотографій, використовуючи фото ( у конверті)
Наприклад:мурашина кислота-фото кропиви, хвої, мурахи, жалкі медузи
Яблучна кислота-?
Щавлева кислота-?
Лимонна кислота-?
Молочна кислота-?
Винна кислота-?
Закріплюють асоціативні ряди на магнітній ( додатковій ) дошці.
ІІ група:Складіть схему або ментальну карту про застосування етанової кислоти, спираючись на мал.33.3. стор.187 і текст стор. 186
ІІІ група: Виконайте завдання № 396 стор.188, спираючись на мал.33.3. стор.187 і текст стор. 186 .Складіть діаграми «Риб’ячі кістки»
як консервант, має кислий смак
Застосування у консервації
Група ІІ звітує , а група ІІІ доповнює.
VI.Узагальнення.
Стор. 187 Контрольні запитання
Дайте відповіді на запитання.
VIІ.Підсумки-оцінки
VIІІ.Д/з §33 читати, стор.188-189 № 404, №406 письм.,№399 скласти рівняння реакцій.