Хіміко-географічна гра "Я люблю хімію та географію"

Про матеріал
Матеріал допоможе поглибити, розшири¬ти і закріпити знання учнів з хімії та географії; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; вихо¬вувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості
Перегляд файлу

Я люблю хімію та географію

«Школа – цемаленька держава.

 Вона не може існувати без ідеї,

задуму, що захоплює дітей,

учителів, батьків.

Якщо така ідея зникає й

 не народжується нова

школа перестає існувати»

Мета: поглибити, розшири­ти і закріпити знання учнів з хімії та географії; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; вихо­вувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості.

Підготовчий етап:

1. Формування двох команд (по чотири учасники в кожній).

2. Підбір та запис фонограм до музичних запитань.

3. Попередня підготовка завдань командами:

а) назва команди;

б) ознайомлення із походженням назв хімічних елементів та георафічних відкриттів

 

Хід гра

 

Ведучий 1.

Сьогодні захід не простий,

А всім відомий, звичний.

Я пропоную провести

Турнірний бій хіміко - географічний.

 

Отож, озброюйтесь знаннями,

Згадайте всі закони.

Я сподіваюся, вам вдасться

Здолать всі перепони.

 

В країну знань! Вперед!

Сміливо вирушаймо!

І все, що вивчили раніше,

Сьогодні пригадаймо!

 

Ведучий 2.

Розпочинаємо турнір «Я люблю хімію та географію». До участі в грі запрошуються команди:

 1 команда: «Відкривачі»

 2 команда: «Юні хіміки»

(Представлення команд.)

Ведучий 1. Оголошую правила гри. Правила гри

1. Гра складається із 7 раундів.

2. Кожне завдання оцінюється у 2 бали.

3. Виграє та команда, що набра­ла найбільшу кількість балів.

4. Після кожного раунду звучить музичний фрагмент. Команда, яка першою назве пісню та її виконав­ця, отримає 2 бали. Якщо названо лише пісню або лише виконавця, то зараховується 1 бал.

 

РАУНД І

Розминка

(Приймають участь обидві ко­манди.)

Хімічні загадки:

1. Я — отруйний газ зелений.

Дивні звички є у мене:

Всім задуху дарувати

І мікробів убивати.

Різнокольоровий килим

Після мене стане білим.

Родичів відомих маю:

Сіль, що миттю вибухає,

П'ять кислот, вапно... доволі.

Я живу в кухонній солі.

Чую відповідей хор,

Що моє імення...

(Хлор.)

 

2. Я — метал м'який.

Та знайте й до води не підпус­кайте:

Бо у неї опущуся, до поверхні піднімуся,

Пробіжуся і зникаю — газ довер­ху випускаю.

А ще чую звідусіль:

«Поклади у страву сіль!».

Сіль кухонну, бо із нею

Здавна ми були ріднею.

(Натрій.)

 

3.Я — в сполуках органічних

І у газах вулканічних;

Утворив найлегший газ,

Що є горючим водночас.

У небесную блакить

Зонд зі мною полетить.

Як зустрінусь з киснем, враз

Вибух — це гримучий газ.

Потекло щось? Не біда.

Це з'явилася вода.

Я — відновник добрий теж.

Може, ти мене назвеш?

(Гідроген, водень.)

 

4. Я срібляста, я рухлива,

Та, по правді, нещаслива.

З киснем стрінусь — червонію

И дуже я ніяковію.

Незлюбили мене люди:

Зло в мені вбачають всюди.

Розіллюсь — зберуть ущерть,

Бо мої пари — то смерть,

Їм я не стану докоряти,

А намагаюся допомагати:

Добру маю я натуру,

Бо міряю температуру.

(Меркурій, ртуть.)

  1. Америка від нас далеко,

Можливо, на краю землі.

А там дощі, тропічна спека,

Зростають джунглі чималі.

Ось вам загадку загадаю.

Назвіть–но річку ви мені,

Коли їй рівної немає,

А довшою є тільки Ніл.

 

  1. Для хіміка – формули хімічних реакцій, для математика – цифри і рівняння, а що для географа? (Карта) 

 

  1. Залягаю на Поліссі,

Де в болотах сонця край.

Я тебе зігріти можу,

Тільки ти мене вгадай (Торф)

 

8. Тут жито сіяли завжди, щоб мир в країні був.

І міста стіни возвели. Його ти назву чув.

 

 

 

Музична пауза

Ведучий 1. Наш Кактус-бенд пропонує сьогодні музичні тво­ри, в яких мова йтиме про най­поширенішу на Землі складну речо­вину. Напевно, всі ви здогадалися, що це — вода.

(Звучить фонограма пісні «.Водо­грай».)

 

 

 

РАУНД II

Математичний

За даними формулами знайти хімічний елемент

1)                  а 2 – (в – с)  = е

а – кількість нейтронів в атомі Літію;

b – протонне число атома Фосфору;

c – загальна кількість електронів в атомі Карбону

e – порядковий номер елемент.

 Відповідь: Нітроген

  1. Назвіть формулу Природного приросту населення  (Пп=Н-С)
  2. Перетворіть числовий масштаб в іменований 1:500 (в 1 см. 5м.)

 

Музична пауза

Звучить пісня «Тиха вода»

 

РАУНД III

Упізнай мене

І елемент

1. Цей елемент був відкритий 1669 року  алхіміком з Гамбурга  Х.Брандтом.

2. Міститься у живих організмах – у кістках, м’язах, у мозковій тканині  та нервах.

3. Входить до складу добрив.

4. Буває червоний, чорний та білий.

5. Світиться у темряві.

                                         (Фосфор)

ІІ елемент

1. Уперше цей елемент добув 1811 року Б.Куртуа.

2. 1813 року Ж.Гей-Люссак дав йому назву, що в перекладі з давньогрецького означає «фіолетовий» - за кольором парів.

3. Нестача його в організмі людини викликає порушення обміну  речовин.

      4. Його добувають із золи морських водоростей, наприклад ламінарії.

      5. У медицині використовується як антисептик. 

                                         (Іод)

ІІІ елемент

1. Цей метал виділили з його головного мінералу – кіноварі.

2. Погано проводить електричний струм і тепло.

3. Його сполуки отруйні.

4. Єдиний рідкий метал.

5. Цей метал «працює» у термометрах.

                                                     ( Меркурій та ртуть)

IV елемент

1. Це один з семи металів , відомих з глибокої давнини.

2. Цей елемент входить до складу малахіту.

3. Важливий для електротехніки.

4. Цілий період в історії людства названий  на його честь.

5. Метал червонувато-золотистого кольору.

( Мідь)

1. Ці явища природи супроводжуються сильним гуркотом, вибухамии,  цунамі, хмарами диму, попелу, сажі, гейзерами, гарячими джерелами.  (Вулкани)

 

2. Відбуваються  вони на межах літосферних плит і є свідченням того, що земна кора в цих місцях рухається. Інколи слугують морякам маяками.

 

3. Найбільша їх кількість відбувається в Японії та Чилі.

 

4. Вони бувають діючими, згаслими та грязьовими.

 

5.В Україні можливі лише грязьові на Керченському півострові.

 

2.На цій річці росте латаття з величезними ( до 3 м в діаметрі) листками. Це Вікторія-регія. Такий листок може витримати вагу дитини.

( Амазонка).

 

2. Колись на цій річці учасники експедиції залишили записку про те, що на одному з берегів прийшлося стати до бою з індіанцями, на чолі яких були жінки. Це вразило мандрівників. Вони згадали древній міф про жінок-воїнів – так виникла назва цієї річки.

 

3. Вона приймає близько 500 приток, з них 17 довжиною більш, ніж 1500 км. Площа її басейну перевищує 7 млн.км.кв. на цій площі може розміститися 11 таких країн, як наша Україна.

 

4. В її водах водяться піраньї та анаконда.

 

5. Це найповноводніша і друга за довжиною річка світу. Вона також є найширшою та найглибшою річкою планети.  3. Назвіть материк.

  1.                     Цей материк довгий час позначався на картах як terrainkoqnita  (невідома земля). Відкрили його голландці, тому дали назву – Нова Голландія, але сучасна назва витіснила попередню. Крім голландців та англійців, сюди переселилися німці, греки, італійці, китайці та італійці. Вважається, що першим українцем, який став жити тут, був Федір Губенко з Полтавщини (Австралія)

 

  1.                     Це єдиний материк , на якому розміщена лише одна країна.

 

  1.                     Це дивовижний материк, де більшість тварин виношують своїх дітей у сумках, де жителі бояться кроликів, тому збудували найдовшу у світі загорожу (5 тис.км.), де ростуть найстаріші дерева – макроцамії та дерева-насоси. Це єдина країна в світі, де встановлено пам’ятник комасі.

 

  1.                     Це країна-навпаки, де найбільша кількість ендеміків  у світі.

 

  1.                     Це найменший, най посушливіший, найнижчий материк планети.

6. 1. Про що йдеться в описі географа М. Морі?

В океані є річка. Вона не пересихає під час найбільшої посухи і не виходить з берегів навіть під час найбільших повеней. Її береги і ложе з холодної води, а її бистрина  - з теплої… Ніде у світі немає найбільш величного потоку вод. Він швидше Амазонки, стрімкіше Міссісіпі, і маса обох річок разом узятих не складе тисячної частини, обсягу води, що несе він…               

                                                                                        (Течії в океані – Гольфстрім)

 

2. Цей процес в океані сприяв зародженню пляшкової пошти.

 

3. Вони бувають теплі і холодні.

 

4. Впливають на клімат материків.

 

5. Найпотужнішу з них називають «ревучими сороковими». 

 

 

 

РАУНД 4

 

 

Завдання для капітанів

Головоломка «Вправи з мови»

Завдання. Виконавши матема­тичні обчислення, прочитайте на­зви хімічних елементів.

1. Магніт - т + й. (Магній.)

2. Нутро («у» міняємо на «і») + носій інформації про спадковість. (Нітроген.)

3. Кальмар - мар + ціль - ль + й. (Кальцій.)

4. Кафе - ка + румба - ба. (Ферум.)

5. Крик людини, що заблукала + струм - ст. (Аурум.)

6. Міра площі + носій інформації про спадковість + тумба - ба. (Арґентум.)

Розшифруйте

1.Про яке море говориться в уривку? Хто першим відкрив його?

«Коли кораблі відважного дослідника ввійшли в море, то бурі пасма водоростей настільки утруднювали рух суден, що плавання в цих водах затягнулося на цілих три тижні».

(Сарґасове море.Отримало назву від поширених у ньому сарґасови хводоростей («сарґасум» у перекладі з іспанської виноград). Буловідкритепід час першоїподорожі X. Колумба у 1492 році).

2. Як називаються на сучасних картах Сандвічеві острови? Де вони розміщені?

«Двадцять шостого листопада «Наутілус» перетнув тропік Рака під 172° західної довготи. Ми минули Сандвічеві острови, де 14 лютого 1779 року загинув капітан Джеймс Кук».

(Сандвічев іострови зараз називаються Гавайські, вони розміщені на північних тропічних широтах Тихого океану. Під час третьої подорожі Д. Кук зупинився на островах, які стали для нього останньою зупинкою).

 

 

Музична пауза

(Звучить фонограма української народної пісні «Несе Галя воду».)

 

РАУНД V

Чи вірите ви, що...

Команда 1

1. ...У 1870 р. комісія з хімічної номенклатури Російського фізико-хімічного товариства обгово­рювала пропозицію одного хіміка називати сполуки так, як утворювалися імена, по батькові та прізвища людей. Наприклад, Калій Хлоридович — це KCl; Калій Хлоридович Оксигенов — це КСЮ3; Гідроген Хлоридович — це НС1.(Так.)

 

2..Пожежу краще гасити гаря­чою водою, а не холодною. (Так, га­ряча вода швидше випаровується і перешкоджає доступу повітря до

3. Чи вірите ви, що максимальна глибина Чорного моря сягає 3500 м? (Ні 2245м)

4. Чи вірите ви, що у Карпатах утворюються льодовики? (Ні)

 

 

 

Музична пауза

(Звучить фонограма пісні «Лише у нас на Україні» )

 

 

РАУНД VI

SMS-повідомлення

 

Ведучий. Цю шифрограму над­силають ваші вболівальники. Спо­сіб шифрування — це СМС-пові­домлення. Чисельником у записі є цифра, під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефону, а знаменником — порядковий номер літери на кнопці.

CMC: 7 /2, 4 / 1, 5 / 1, 4 / 1, 9 / 4 — 5/2, 1 / 1,6/4,4/3,2/ 1,5/ 4,6/1,5/3,6/1,3/2,7/4,5/3,2/3, 8 / 4, 5 / 2, 6 / 4. (Хімія — наука про речовини.)

Коди для посилання й читання повідомлень:

 

2

А, Б, В, Г

3

Д, Е, Ж, 3

4

І, Й, К, Л

5

М, Н, О, П

6

Р, С, Т, У

7

Ф, X, Ц, Ч

8

Ш, Щ, И

9

Ь, Є, Ю, Я

 

Музична пауза

«Україна – це ти, Україна – це ми»

Раунд 7

 

Хімічні  та географічні прислів'я

Ведучий. Пропоную загально­відомі вислови та прислів'я, запи­сані хімічною мовою.

Завдання. Перекладіть прислів'я українською мовою.

1. Слово — Аргентум, а мовчан­ня — Аурум.

2. Багато з тих пір аш два о утек­ло.

3. Перший день гість — Аурум, другий день — Аргентум, а третій день — Купрум, хоч бери сумку та їдь.

4. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з'їсти.

 

  1. Багато снігу – …
  2. Двічі в одну  … .
  3. Під лежачий камінь ….
  4. Язик і до … .

 

Музична пауза

 

«Україно моя»

Підведення підсумків
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гайдук Ганна
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку