Хімія 7 клас НУШ урок №3

Про матеріал

Урок№3 є продовженням апробації Модельної навчальної програми "Хімія 7-9 класи" для закладів загальної середньої освіти ( авт. Г.А.Лашевська) - наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023року № 1001). Розроблений на снові шкільної програми та у відповідності із власним календарним планом вчительки . Урок №3 передбачає виконання лабораторного досліду на основі знань про техніку безпеки та правила поводження з лабораторним посудом, приладами. Використовуються форми роботи запропоновані для НУШ. Урок можна використовувати у очній і дистанційній формі навчання.

Перегляд файлу

Чернівецька гімназія №7 Чернівецької міської ради

Урок хімії в 7 класі НУШ

(на основі Модельної програми Г.А Лашевської

і відповідного власного календарного планування

Вчителька

Старовойт В.Г.

Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно 

Урок №3.

Тема уроку№3: «Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, (лаборантської кімнати). Лабораторне дослідження №1.  Будова полум’я свічки.»

 

Мета уроку: Познайомити учнів із обладнанням лаборантської кімнати кабінету хімії. На основі побаченого та малюнків у підручнику Г. Лашевської (мал. 1.1 ст. 8) та П. Попеля ( ст.19 мал. 8), мал.9,10 на ст.20 та мал .12,13 на ст.21, 22) виконання інтерактивних  вправ на сайті learningapps.org  відпрацьовуємо отримані знання

Змістовні лінії уроку: безпека життєдіяльності – основа навчання природничих дисциплін; громадянська позиція кожного українського школяра; розвиток пізнавального інтересу до науки хімії через хімічне дослідження та його значення в житті суспільства

 Розвиток компетентностей на уроці:

     Спілкування державною мовою

     Екологічна грамотність і здорове життя

     Інформаційно- цифрова компетентність

     Уміння вчитися впродовж життя

     Ініціативність та підприємливість

Використання інтерактивних методів навчання ( в залежності від часу і активності учнів можливо часткове використання):

     Екскурсія в лаборантську кімнату

     Групове обговорення

     Інтерактивні вправи на закріплення знань

     Практичне дослідження

 

Очікуванні результати: Висловлює власні думки з приводу дотримання правил Т/Б при використанні  обладнання кабінету, лаборантської кімнати, при виконанні демонстраційного експерименту; використовує інтернет ресурси для засвоєння матеріалу; працює в групі, оцінює свою роботу дома і на уроці; демонструє вміння виконувати певну роль в групі. Набуває навичок дослідницької діяльності

 Обладнання: телевізор ( екран), ноутбук, підключений інтернет, заготівки для роботи  на класній дошці : заготовлені посилання на он лайн сервіси : learningapps; реактиви та обладнання для демонстрації будови полум’я

                                                    Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вітання: «Слава Україні! Відповідь: «Героям слава!». На першому минулому уроці ми говорили про …. ( учні нагадують, що говорили  про науку хімію та її роль в житті суспільства ). І особливо я наголошувала на тому, що хімія – наука експериментальна. Ми приділяли велику увагу правилам безпеки життєдіяльності. Яку б тему уроку ви запропонували сьогодні? Методом мозкового штурму виводжу учнів на необхідність конкретно ознайомитися  із обладнанням лаборантської кімнати, а також розглянути нагрівальні прилади, зокрема спиртівку і провести перше лабораторне дослідження : « Будова полум’я свічки.» . Пропоную записати в зошиті число і тему та нагадую про компетентності які розвиватимемо на уроці ( вивішую на дошці перед уроком). Нагадую , що на першій сторінці їх зошита є план-схема уроку за якою і будемо працювати.

План-схема уроку ( у презентації, або на дошці :

І- Знаємо, уміємо …

ІІ- Вивчатимемо ….

ІІІ- Експеримент ( дослідження)…

ІV- Що? Де? Коли? ( цікава інформація) ….

V – Рефлексія ( оцінювання) …

VІ – Джерела інформації ( література, інтернет посилання…)

VІІ -  Домашнє завдання…

 Нагадую, що при роботі з зошиті будемо використовувати певні помітки на полях:

                    !- вивчити напам’ять

              ?- доробити, перевірити

             Д.З. – домашнє завдання

              V – звернути увагу, важливо

 

Пропоную об’єднати перший (І- Що ми знаємо і уміємо ) і другий  (Актуалізація знань, умінь і навичок ) пункти плану і запрошую в лаборантську кімнату, тобто вивчаючи обладнання і реактиви ми нагадуємо які правила безпеки при цьому використовуємо.

 

ІІІ. Вивчення теми на основі знань учнів

 Учні повертаються на свої місця. Прошу нагадати що за наука -хімія (означення мали вивчити напам’ять) та як її вивчають ( трикутник пізнання – склад, будова, властивості). Працюємо за підручником П. Попеля  ( ст.19-21) коментуючи хімічний посуд та прилади для хімічних досліджень. Розглянувши мал. 13 (будова спиртівки)  на ст. 22 переходимо до практичного дослідження – будови полум’я.

ІV. Практична частина – розпочинаю  інструкцією з ОБЖ

Роботу оформляємо в зошиті для практичних, лабораторних та самостійних досліджень ( які зберігаю в кабінеті)

При наявності спирту- проводжу дослідження зі спиртівками, а при можливій тривозі, пропоную віртуальну лабораторію з практичним дослідженням.

У підручнику Г Лашевської на ст.17   (мал. 3.2) зазначено температуру різних зон полум’я, які пропоную учням зазначити під час спостережень. : learningapps ( посилання на ст 17 впр.7 Г.Лашевська)

Можна скористатися матеріалами You Tube  « Практична робота №1 “Правила поводження  з хімічним посудом , лабораторним штативом, будова полум’я », використовуючи той матеріал, який вам  підходить запропонований видавництвом «Ранок»  : https://www.youtube.com/watch?v=mye5TnPLIiI&t=161s        *

Або ж «Будова полум’я свічки» -Лабораторне дослідження №1     за посиланням : http://surl.li/lhcdp

V. Рефлексія  ( http://surl.li/eylpd)- на сайті wordwall

Для рефлексії використовую  готову вправу із сайту wordwall, або підготовлені  питання по даній темі. Можна проводити в колі.

VІ. Джерела інформації

Пропоную скористатися матеріалами підручника Г.Лашевської та Попеля.

VІІ. Оцінювання

При оцінюванні враховую  не тільки оформлення роботи , а і процес її виконання, дотримання правил техніки безпеки.

VІІІ. Домашнє завдання : Г. Лашевська –  ст. 17 виконати впр. 1-2. Впр.2 має пояснення на ст. 25. (сторінки вказані з перших запропонованих матеріалів, коли було 32 сторінки, тепер треба поміняти).

 

Додатки до уроку:

Рефлексія

(пишу на окремих листках . Хто хоче  той витягує запитання і відповідає)

Було важко запам’ятати всі назви хімічного обладнання, але я…

На наступному занятті я хочу використати такі знання…

Найкраще  під час вивчення будови полум’я мені вдалося …

Тепер я знаю що лабораторне дослідження вимагає …

На сьогоднішньому занятті я дізнався  ( дізналась)…

Хочу похвалити себе за такі вміння …

На занятті мені особливо сподобалось…

На сьогоднішньому занятті мене здивувало…

На сьогоднішньому занятті я розібралась (розібрався)…

Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться…

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку