Тема: Хімія і здоров’я людини.
Мета: Розкрити поняття здоров’я людини; розвивати інтелектуальні здібності учнів: мислити, висловлювати припущення, відстоювати свою думку, працювати в групах; ознайомлюватись з джерелами інформації. Виховувати свідоме ставлення до чинників, що можуть зашкодити здоров’ю людини. Навчити критично мислити та аналізувати інформацію.
Тип заняття: круглий стіл.
Обладнання: Мультимедійна система, магнітна дошка, вислови видатних людей, малюнки на хімічну тематику та здоров’я, виставка товарів побутової хімії, косметичних засобів, лікарських препаратів, продуктів харчування.
Хід заняття.
Девіз: Головним скарбом життя є здоров’я, щоб його зберегти треба багато чого знати.
Авіценна.
Вступне слово вчителя.
1.Слайд№1. Оголошення теми і мети заняття.
2.Слайд№2. Засідання Генеральної Асамблеї ООН:
У резолюції Генеральної Асамблеї ООН зазначено: «… визнаючи, що хімічна освіта має надзвичайно важливе значення для вирішення таких проблем, як зміна клімату, підтримка здорового стану довкілля, лікарські препарати, паливо, метали, всі види промислових товарів – усе це, і ще багато чого іншого, досягнення хіміків». Сьогодні ми зібрались, щоб відзначити величезну роль досягнень хімічної науки у нашому щоденному житті, і, водночас, ми не можемо знехтувати той факт, що іноді через свою хімічну безграмотність, ці досягнення можуть обернутись проблемою.
3. Слайд№3. Видатний російський письменник М. Горький писав: «Хімія – це галузь чудес, у якій приховане щастя людства. Найважливіші завоювання розуму будуть саме в цій галузі».
Учитель: Не можна не погодитись із цими словами, адже насправді ми не можемо уявити собі життя сучасної людини без досягнень хімічної галузі.
4.Схема на магнітній дошці: Хімія у нашому щоденному житті (представники груп заповнюють схему):
5. Проте, останнім часом, ми часто чуємо нарікання на хімічні засоби та їх негативний вплив на стан здоров’я людини. Тому друга частина теми нашого засідання – здоров’я людини. Що ж таке здоров’я? Пригадайте уроки біології та БЖД, на яких ви вивчали це визначення.
Слайд №4. Визначення здоров’я згідно МООЗ: Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи фізичних вад людини.6. Розглянемо кругову діаграму здоров’я:
Аналізуючи дану діаграму бачимо, що на 50% здоров’я залежить від таких чинників ,як спадковість, рівень медичного обслуговування, стан екології, але 50% - це спосіб життя людини, як вона себе поводить у щоденному житті.
7. Презентація дослідження груп.
Кожна група отримала завдання дослідити склад різних побутових хімічних засобів та заходи безпеки їх використання, а також підготували виставку тих засобів, які вони презентують.
І група: Косметичні засоби.
ІІ група: Лікарські препарати.
ІІІ група: Харчові продукти.
ІVгрупа: Побутова хімія.
8. Пам’ятка споживачеві. (Кожна група підготувала основні правила безпечного користування певною групою товарів).
9. Підберіть слова, які асоціюються у вас із ключовими термінами нашого заняття: хімія, здоров’я (у вигляді ребусу)
Х З
І Д
М О
І Р
Я О
В’
Я
10. Інтерактивна вправа «Коло друзів» - «Твоє здоров’я - у твоїх руках» (Обмін враженнями від заходу та висновки).
11. Слайд№5. Звершити наш захід хочу словами видатного французького письменника В.Гюго у його творі «Людина,яка сміється»:
Кому загрожує небезпека? – Вам!
Хіба Ви не бачите, що перед Вами терези,
На одній шальці яких ваша могутність,
А на другій – ваша відповідальність