Метод графічної систематизації – хмари слів – інноваційний метод у сучасному інструментарії вчителя. За допомогою хмари слів можна візуально відтворити певний матеріал у цікавий, незвичний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.
Залучення цього методу доречне на уроках будь-якої навчальної дисципліни. Можливості ж використання хмари слів на уроках історії – безмежні.
Метод графічної систематизації – хмари слів – інноваційний метод у сучасному інструментарії вчителя. Яскраву ілюстрацію як повноцінне джерело знань можна застосовувати на різноманітних етапах уроку з метою формування основних предметних компетентностей учнів середньої та старшої школи.
Хмара слів (або хмара тегів, зважений список) – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні, який успішно можна використати в навчальній роботі. За допомогою хмари слів можна візуально відтворити певний матеріал у цікавий, незвичний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.
Залучення цього методу доречне на уроках будь-якої навчальної дисципліни. Можливості ж використання хмари слів на уроках історії – безмежні.
Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує зосередиться на матеріалі. Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження – сам текст. Робота над «хмарою» будується за певними етапами: введення поняття, визначення ключових слів по вихідним параметрам, асоціативним методом підбору образу, створення хмари. Порядок етапів може змінюватися в залежності від шляху формування поняття – дедуктивного або індуктивного.
Сервісів для створення хмари слів досить багато. Найпростіший сервіс, який хочу порекомендувати, – Word Art (Tagul).
Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.
Пропоную декілька ідей для використання хмари слів на уроках історії України (8 клас).
Розділ III. Національно - визвольна війна українського народу середини XVII ст.
1.Кому належать дані вислови? При яких обставинах вони оголошені ?
2.Назвіть держави. Визначте їхнє ставлення до козацької України за часів
Б. Хмельницького.
3.Установіть послідовність битв Національно-визвольної війни українського народу проти Речі Посполитої.
4.Про які дві події можна дізнатися з пропонованих слів. Об’єднайте їх у відповідні групи.
5.Дайте визначення понять і термінів.
6. Під час Національно-визвольної війни було укладено низку договорів.
Які з них підписано Україною?
7. Хто дані історичні особи? Що вам відомо про них?
Використані джерела: