Більшість вчителів уже вміють створювати хмари тегів. Пропоную кілька ідей їх застосування.
Хмари слів варто використовувати на уроках світової літератури. Оскільки діти, розгадуючи цю головоломку, не просто граються, як їм здається, а навчаються. Крім того, потрібно пропонувати учням самостійно створювати хмари тегів.
1
Хмари тегів. Ідеї застосування на уроках світової літератури.
Лебедюк Ірина Володимирівна,
вчитель світової літератури
Ідея перша.
Вивчення біографії письменника.
Розкажи про життєвий і творчий шлях письменника, використовуючи підказки, зашифровані у хмарі тегів.
Йоанна Ягелло
Ідея друга.
Характеристика героя твору.
Розшифруй хмару тегів. Поясни кожну характерну ознаку героя, посилаючись на текст твору.
Характеристика Аліси («Аліса в країні див»)
Ідея третя.
Зашифровані цитати із твору у хмарах тегів.
Йоанна Ягелло «Кава з кардамоном»
Ідея четверта.
Теорія літератури в хмарах тегів.
Поняття «світова література». 5 клас.
Ідея п’ята.
Тема уроку в хмарах тегів.
Після мотиваційної частини уроку вчитель не оголошує тему уроку, а пропонує учням розшифрувати хмару тегів і визначити тему.
Ідея шоста.
Знавець літератури.
Доцільно використовувати на підсумкових уроках.
«Кава з кардамоном» Йоанни Ягелло
10 клас
Ідея сьома.
Епіграф у хмарах тегів.
Приклад хмари не додаю, оскільки все зрозуміло.
Ідея восьма.
Сюжет твору у хмарах тегів.
Доречно використовувати перед прочитанням того чи іншого твору. Діти повинні розшифрувати хмару і поміркувати над тим, про що цей твір ( додумати сюжет). Наприклад, словосполучення із хмари: фотоапарат у подарунок. Уявити кому?, коли?, хто?, за яких обставин? подарував його.
«Кава з кардамоном» Йоанни Ягелло
Дещо з теорії
Хмара слів – це один із способів візуалізації текстової інформації.
Характерні ознаки:
Кольорові хмари слів привертають до себе увагу і дозволяють зосередитися на матеріалі. Хмара містить у собі і візуальну інформацію, і текст.
Важливо при створенні хмар правильно обрати:
Хмари слів варто використовувати на уроках світової літератури. Оскільки діти, розгадуючи цю головоломку, не просто граються, як їм здається, а навчаються. Крім того, потрібно пропонувати учням самостійно створювати хмари тегів.
Етапи створення хмари тегів:
Більше про хмарні технології та програми для їх створення можна дізнатися в Інтернет-журналі «На урок»:
https://naurok.com.ua/post/internet-resursi-dlya-stvorennya-hmar-sliv-vlasnoruch