В хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити;
попросити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;
скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;
створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених художніх творів , і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова;
показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;
перетворити нудний текст в цікаву головоломку;
написати зашифровану листівку другові;
зробити "хмарку" підказок до диктантів, кросвордів тощо;
повторити основні поняття теми, що вивчаєтся