Хмарні технології. Онлайн-сервіси

Про матеріал
 навчальна: ознайомити учнів з використанням інтернет-ресурсів для спільної роботи; рівні та способи доступу до ресурсів;  розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;  виховна: сприяти вихованню культури поведінки, мовлення, сумлінності та відповідальності під час виконання завдань. Обладнання: комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, програмне забезпечення, роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований. Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток, здоров’я й безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадянська відповідальність. Програмне забезпечення: браузер.
Перегляд файлу

 

Тема.  Хмарні сервіси. Онлайн-перекладачі.

Цілі:

  •  навчальна: ознайомити учнів з використанням інтернет-ресурсів для спільної роботи; рівні та способи доступу до ресурсів;
  • розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;
  • виховна: сприяти вихованню культури поведінки, мовлення, сумлінності та відповідальності під час виконання завдань.

Обладнання: комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, програмне забезпечення, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток, здоров’я й безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадянська відповідальність.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Обговорення понять: персональне навчальне середовище, персональне веб-середовище, хмарні технології.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя Вам відомо, що проектна діяльність передбачає створення і колективне опрацювання певних документів (презентацій, малюнків, текстових документів, карт тощо). Які веб-ресурси можна використовувати для підготовки проекта, окрім підручника? Чи можна зробити так, щоб декілька учнів, кожен зі своєю клавіатурою, одночасно редагували б якийсь документ? На ці питання ви зможете відповісти після сьогоднішнього уроку.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Для облаштування та ефективної організації своєї навчальної роботи користувач створює персональне навчальне середовище (англ. Personal Learning Environment) — набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей. Наприклад, це можуть бути набори: підручників, довідників, комп’ютерного ПЗ.

Широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій створює особливі умови і для організації персонального навчального середовища, особливо щодо використання сучасних сервісів і ресурсів Інтернету:

 

 

 

 

 

 

Для організації персонального навчального середовища зазвичай використовують хмарні технології.

Хмарні технології — це інформаційні технології, що передбачають віддалене опрацювання та зберігання даних.

Хмара — це деякий сервер або мережа розподілених центрів опрацювання даних, де зберігаються дані та програми, які використовують користувачі за допомогою глобальної мережі.

Хмарні технології дають змогу споживачам використовувати програми без встановлення на власний комп'ютер й доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет.

Користування хмарною системою зберігання даних надається у вигляді інтернет-сервісу. Зростання попиту користувачів на такі сервіси зумовлено зручністю користування інформацією, зокрема:

 

 

 

 

Використовувати    хмарні    сервіси   можна   на   різноманітних   гаджетах:

телефонах, планшетах, ноутбуках та ін.

Також використовувати    хмарні    сервіси   можна незалежно   від  типу  операційної системи, оскільки ці сервіси забезпечують підтримку роботи в різних операційних системах: Linux, Windows, Android, Apple.

Але користувачу доведеться пам'ятати пароль доступу, без якого дані назавжди залишаться у хмарному сховищі під замком. Найпростішим хмарним сховищем можна вважати скриньку електронної пошти, на яку можна відправляти дані самому собі.

Хмарні технології забезпечують мобільність користувача, без прив'язки до конкретного місця його знаходження, до конкретного комп'ютера, надають можливість мати постійний доступ до своїх ресурсів через Інтернет у будь-який час, економити кошти на обслуговуванні мереж і комп'ютерного обладнання, на придбанні програмного забезпечення.

До недоліків використання хмарних сервісів слід віднести:

  • хмарна послуга надається завжди якоюсь компанією, відповідно, збереження даних користувача залежить від цієї компанії;
  • поява хмарних монополістів;
  • необхідність завжди бути в мережі для роботи;
  • небезпека хакерських атак на сервер (при зберіганні даних на комп'ютері ви в будь-який час можете відключитися від мережі і очистити систему за допомогою антивірусу);
  • можлива подальша монетизація ресурсу - цілком можливо, що компанії надалі вирішить брати за послуги плату з користувачів.

Сьогодні найбільш популярними є хмарні середовища:

 

 

 

 

 

 

Наприклад, у сховищі Google Диск користувач може використовувати стандартні офісні веб-програми та доповнювати їх список, підключивши інші додатки.

У процесі роботи, навчання чи отримання потрібних відомостей з Інтернету все частіше виникає потреба опрацювання текстів іноземною мовою. У таких випадках можна використовувати безкоштовні онлайнові словники  та служби  перекладу текстів.

 

 

 

 

За кількістю підтримуваних мов (понад 100) і напрямків — найбільш універсальним перекладачем є Перекладач Google (translate.google.com.ua).

При перекладі окремих слів Google Перекладач:

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Завдання. Створіть сховище для зберігання файлів у персональному навчальному середовищі засобами Google Диск.

 

  1. У браузері відкрийте сторінку пошукової системи Google.
  2. Якщо у вас є акаунт Google, то увійдіть до сервісу під своїм акаунтом. В іншому разі – зареєструйте персональний акаунт.

Примітка. Реєстрація акаунта Google нагадує реєстрацію електронної скриньки на звичайному поштовому сервері.

  1. Перейдіть до списку сервісів, обравши інструмент Додатки Google у правому верхньому куті вікна браузера.
  2. У списку сервісів, що відкрився, оберіть сервіс Диск.
  3. На запит служби підтримки оберіть персональний акаунт доступу до диска, якщо наданому комп'ютері працює ще декілька користувачів. Натисніть кнопку Продовжити (Continue).
  4. Розгляньте структуру сховища.

 

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

1. Що таке хмара?

2. Які переваги мають хмарні сховища?

3. Які недоліки хмарних сховищ?

4. Назвіть найпопулярніші хмарні середовища.

 

VІІI. Домашнє завдання

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

 

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку