Хмарний сервіс Tagul для інтегрованої системи знань з біології

Про матеріал
Методичні рекомендації щодо використаня хмарного сервісу Tagul під час уроків біології та в позакласний час. Хмаринки слів зручні для швидкого сприйняття найвідоміших термінів, перевірки навчальних досягнень учнів, оголошень та інших видів діяльності. Рекомендації можуть бути використані вчителями біології, студентами педагогічних вузів для підготовки до уроків біології та в позакласній роботі.
Перегляд файлу

                 Відділ  освіти    Іванківської  районної  державної  адміністрації

Методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

Хмарний сервіс Tagul для інтегрованої системи знань з біології

 

 

 

 

                                                              Методичні рекомендації

                                                              вчителя біології Іванківської ЗОШ

                                                              І-ІІІ ступенів №1

                                                              Тарасенко Оксани Петрівни

 

 

                                                          2022

       

 

Автор: Тарасенко Оксана Петрівна, вчитель біології  вищої категорії,  учитель методист

 

 

 

 

Рекомендовано методичною радою  Іванківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (протокол № 3  від  13 березня  2022 року)

 

 

 

 

 

 

       Методичні  рекомендації  щодо  використаня  хмарного  сервісу Tagul  під час уроків біології та в позакласний час. Хмаринки слів  зручні для швидкого сприйняття найвідоміших термінів, перевірки навчальних досягнень учнів, оголошень та інших видів діяльності.

      Рекомендації можуть бути використані  вчителями біології, студентами педагогічних вузів для підготовки  до уроків біології та в позакласній роботі.

 

 

 

 

 

 

 

           Актуальним завданням, що постає перед сучасною  освітою, стає засвоєння великого обсягу даних і нових знань, які з кожним роком накопичуються в світовому науковому полі. Учні повинні мати знання та  уміння у межах змісту  предмету біологія, необхідних для виконання певних дій з метою розв’язання навчальних проблем, задач, ситуацій. А для цього необхідні  новітні освітні технології, які навчать по-новому сприймати інформаційний простір. Урок в сучасній школі неможливий без використання інтернет-ресурсів. Головний результат сучасного  уроку - те, що матеріал стає більш цікавим для учня, а через це й більш ефективним для засвоєння знань, що досягається за рахунок унаочнення та ілюстративності навчального матеріалу. При цьому, як показує досвід, для сучасної дитини, яка захоплюється комп'ютерними технологіями, мультимедійний спосіб навчання стає найефективнішим: виявляється, що його нездатні замінити ні ілюстрації у підручнику, ні плакати, ні муляжі.

         Пропоную методичні рекомендації щодо  використаня  хмарного  сервісу Tagul  під час уроків біології та в позакласний час.

          Хмара тексту або хмара слів — це візуалізація частоти слів у тексті у вигляді зваженого списку. Хмара слів – це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати в навчальній роботі.   

Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує зосередиться на матеріалі.  Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження – сам текст.

Робота над «хмарою» будується за певними етапами: введення поняття, визначення ключових слів по вихідним параметрам, асоціативним методом підбору образу, створення хмари. Порядок етапів може змінюватися в залежності від шляху формування поняття – дедуктивного або індуктивного.

Сервіс – Tagul  дозволяє створити хмару слів з тексту, узятого з вказаного URL(адреса веб-сторінки) або введеного (скопійованого) користувачем. Хмару слів можна прикрасити з допомогою не лише палітри кольорів, але і різних форм, завдяки яким текстова хмара стає виразнішою і інформативнішою.

Також можна вибирати як буде в генерованій хмарі представлений текст: слова, що найчастіше зустрічаються, виділяються кольором і більшим розмірів шрифту, або текст представляється в тому вигляді як був введений, незалежно від частоти слів. Колір фону, тексту і розмір слів легко змінюється.

Використання «хмари слів» допустимо на всіх етапах роботи на уроці: на початковому етапі, на етапі закріплення та контролю. Також, учитель може залежно від технічних можливостей школи, організовувати роботу над хмарою фронтально, індивідуально і по групах:

  • в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; попросити скласти пропозиції з певної теми;
  • «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
  • можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке  необхідно знайти відповідь протягом уроку;
  • скласти пропозиції або розповідь, використовуючи якомога більше слів із хмари;
  • проведення простого опитування;
  • робота з текстом (після прочитання тексту кожен учень фіксує основну ідею розповіді. Усі ідеї представляються у вигляді хмари тексту);
  • Створення унікального подарунка (за перемогу у вікторині, конкурсі, квесті…) який може бути роздрукований для листівки).

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклади  використання хмаринок слів на уроках біології та в позакласний час.

Оголошення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вітальна листівка (нагорода за перемогу у конкурсі)

 

D:\Мои документы\Downloads\Word Art 11.png

 

 

 

 

 

 

 

Скласти прислів’я

 

 

 

Розглянь «хмаринку слів».

Із запропонованих слів склади прислів’я про сім’ю

 

 

 

 

 

 

 

Опорний конспект

 

 

D:\Мои документы\Downloads\Word Art 12.png

 

 

 

Використовуючи «хмаринку слів», складіть опорний конспект «Науки, що вивчають тварин».

 

 

 

 

Перевірка навчальних досягнень учнів

 

 

1.З перелічених термінів вибрати ті, що належать до будови квітки.

2.Назвати елементи будови  жіночої частини квітки.

3.Як називається частина  квітки, що приваблює комах?

 

 

 

 

 

 

 

1.Орган покритонасінних, що формується з квітки після запліднення.

2. Орган, що формується з насінного зачатка в результаті подвійного запліднення.

3. Вибрати сухі плоди.

4.Вибрати соковиті плоди.

5.Навести по два приклади рослин, що мають плід ягоду.

6.Навести по два приклади рослин, що мають плід зернівку.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвати  хвороби  шкіри .
  2. Які з хвороб  викликані  паразитичними організмами?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Мои документы\Downloads\виділення.png

1.Найменша структурна одиниця нирки.

2.Парні органи, що відходять від нирок.

3.Порожнина, що розташована всередині нирки.

4.Внутрішня увігнута поверхня нирки, через яку проходять ниркові артерії, вени, нерви, лімфатичні судини.

5.Орган, з допомогою якого організм позбувається сечі.

6.Шари нирки.

7.Капсула, що складається із подвійного шару епітеліальних клітин та порожнини, де фільтрується сеча.

8.Зворотне всмоктування більшої частини первинної сечі.

9. Процес утворення із плазми крові первинної сечі .

10.Частина нефрона, що з’єднує проксимальний і дистальний канальці.

11.Біологічні фільтри крові.

12. Судина, що бере початок від аорти, входить в нирки  і має досить великий калібр.

 

 

 

 

 

 

1.Розгалудження трахеї на два бронхи.

2.Орган, утворений хрящовими півкільцями.

3.Розміщуються голосові звязки.

4.Біологічно активна плівка альвеол.

5.Обмін газів між організмом та зовнішнім середовищем.

6.Сукупність біохімічних реакцій, які протікають в клітинах з окисненням органічних речовин.

7.Складові трахеї.

8.Еластичні волокна гортані.

9.Легеневі пухирці.

10.Оболонка, що вкриває легені зовні.

11. Сполука кисню з гемоглобіном.

12.Колоїдний секрет, що  затримує та знешкоджує бактерії.

        Використовуючи на своїх уроках хмаринки слів дійшла висновку, що вони урізноманітнюють навчальний процес, заохочують учнів до виконання завдань та вчать логічно і критично мислити. Хмаринки слів  зручні для швидкого сприйняття найвідоміших термінів, перевірки навчальних досягнень учнів, оголошень та інших видів діяльності. Хмарний сервіс Tagul для інтегрованої системи знань з біології  рекомендую для використання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

Інтернет джерела:

1. https://wordart.com/my-word-art

2. https://te-st.ru/2015/05/13/make-word-cloud-online/

docx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку