Хто людям добра бажає, той і собі має

Про матеріал
Даний виховний захід допоможе вихователю групи продовженого дня • створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів; осягнути учням, що значить бути добрим, формує в підростаючого покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя; допоможе дітям визначити критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки
Перегляд файлу

 Виховний захід для учнів 2 класу

Хто людям добра бажає, той і собі має

 

Мета:

  • створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів;
  • допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку,  прославляючи добро в людині, її справах і ставленні до інших,
  • розвивати в учнів бажання робити добро,
  • формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя, виховувати морально-етичні норми життя;
  • допомогти дітям з’ясувати  критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;
  • сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

Обладнання: музика, квітка добра, шаблони квітів, стікери, кольорові олівці

 

Хід уроку

Крик - народжує  грубість.

 Обман - народжує недовір`я.

 Посмішка - розтоплює лід.

 Прощення - приносить полегшення.

 Турбота - наповнює життя змістом.

 Посієш бажання - пожнеш вчинок.

 Посієш вчинок - пожнеш звичку.

 Посієш звичку - пожнеш характер.

 Посієш характер - пожнеш долю.

                                                              Матір Тереза

 

  1. Організаційна частина

Вихователь вітає з початком навчального року, висловлює побажання, успіхів у навчанні, гарного настрою.

Діти,сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Добро,чуйність,уміння розуміти чужий біль,вчасно підтримати у важку хвилину,розрадити добрим словом та вчинками є складовими характеру нашого народу.

 

  1. Хвилинка психологічного настрою

Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане « колом добрих друзів»

А друзі , зустрічаючи один одного , з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання (діти по колу передають квіточку добра. Всі звертаються один до одного на ім’я , що допомагає створити атмосферу дружби.

 

 

  1. Ігровий тренінг «Я обираю настрій…»

А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який який ви б хотіли зберегти на цілий день (чіпляють стікери до смайла)

Улыбающееся лицо (без заливки)Нейтральное лица (без заливки)Печальное лицо (без заливки)

  1. Гра «Галявина доброти»

 

Вихователь

Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел. (На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти ).

Учитель

Діти, дехто з вас змінив свою думку, тому на галявині розквітли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.  Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» ).  Діти, ви створили «Галявину доброти», тож нехай над нею світить «Сонце доброти».

 

  1. Актуалізація опорних знань

Гра « Інтерв’ю»

- Пограймо в гру « Інтерв’ю » і дізнаймося чи добре ви відпочили

- Чи добре ти відпочив улітку?

- Як ти допомагав своїм близьким?

- Як спілкувався з однокласниками протягом літа?

- Хто із задоволенням йшов до школи?

- Хто скучив за товаришами?

- Про що думав по дорозі до школи?

 

III. Мотивація і оголошення теми уроку

  1. Вправа подарунок сусіду по парті

Діти розмальовують квіточку і дарують сусіду по парті

  1. Слухання пісні про дружбу
  • Я помітила, що всі посміхнулись, усім стало приємно і тепло на душі.
  • Прослухавши пісню, як ви гадаєте, про що мі будемо з вами говорити?
  • Сьогодні ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.
  • Дружба, товариство, друг і товариш…. Здавалося б поняття прості, але потрібно розібратися , чим вони різняться. Як?
    • Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати…(знайомий)
    • Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, ви скажете…(приятель)
    • Про однокласника, з яким за багато років навчання ви сиділи за партою, скажете …(товариш)
    • Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можете розділити радощі і печалі, скажете…(друг)

 

Вихователь читає вірш

Врятує світ краса

— Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла — людина вже не та.

Тож, люди, на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не. згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

  

За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронителя. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло— аби воно зростало розумним, у личко— щоб було красивим, і у груди— аби мало здоров'я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Але то легенда. Нема на світі двох однакових людей. Кожна людина — індивідуальність. Навіть, близнюки, зовні подібні як дві краплини вони, різняться між собою характером, бажаннями, поглядами на життя. Люди відрізняються фізичними даними, розумовим розвитком, здібностями, характерами, смаками, уподобаннями, темпераментом. У них різне ставлення до перемог і поразок, до знайомих, рідних, друзів. У кожного з людей своя біографія, свій суттєвий досвід. Щоб людині добре жилося, працювалося, щоб вона мала гарне самопочуття, і середовище має бути сприятливим, комфортним. У державі повинні панувати мир і процвітання, у колективі — доброзичливі взаємовідносини, у сім'ї — добробут і любов. Якщо ви хочете, щоб оточуючі поважали вас, прислухалися до вашої думки, навчіться поважати їх, любити, допомагати їм. З самого малечку кожен повинен опанувати норми моралі та правила поведінки, за якими потрібно жити у людському суспільстві, щоб стати справжньою людиною. Що необхідно для того, щоб жити з усіма в мирі і злагоді, щоб не докоряло сумління, не мучила совість? Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною. Але щоб вирости такою, потрібно боротися із лінощами, недбалістю, брехливістю, відкинути заздрість і багато негативного, що раптом виявляється в характері. Гарна людина, справжня людина — то сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим серденьком. Ви ще зовсім малі, але сонце у вас може бути дуже велике. І сьогодні ми будемо вести розмову, спілкуватися про те, щоб ніколи не забувати, що саме потрібно для того, щоб стати справжньою людиною.

 

  1. Гра « Це мій друг і я»
  • Якщо відповідь про вас, промовляйте хором враз « Це мій кращий друг і я», якщо ні , то мовчимо і тихенько сидимо
  • Рано вранці хто піднявся?
  • А хто сонечку всміхнувся?
  • Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
  • Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
  • Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
  • Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
  • А хто, граючи в футболу, у вікно заб’є нам гол?
  • Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

  1. Інсценування. Сценка «Допоміг»

 - Іванку, агов!

 - Агов.

 - Тебе я знайшов?

 - Знайшов.

 - Ти погріб копав?

 - Копав.

 - У яму упав?

 - Упав.

 - Давно ти упав?

 - Давно.

 - Куди ти упав?

 - На дно.

 - А що там на дні?

 - Струмок.

 - А що в глибині?

 - Пісок.

 - Каміння нема?

 - Нема.

 - А холод пройма?

 - Пройма.

 - Нагору спішиш?

 - Спішу.

 - Лежиш чи сидиш?

 - Сиджу.

 - І нудно сидіть?

 - Ага.

 - Що в тебе болить?

 - Нога.

 - Драбину чекав?

 - Чекав.

 - На поміч гукав?

 - Гукав.

 - То, кажеш, сидиш?

 - Сиджу.

 - Посидь…Я гулять біжу!

 

Вихователь

Не випадково люди провели чітку межу між людиною доброю і добренькою. Добра справа - це справа копітка. І тут гарними фразами не обійдешся. Потрібно діяти - в будь-який момент прийти на допомогу, вміти поступитися своїм заради чужого. Добро-завжди дієве, воно не буває пасивним, а пасивне добро - це вже не добро.

 

  1. Складання правил дружби
    • Радіти успіхам друга
    • Частіше посміхатися
    • Називати друга на ім’я
    • Допомагати другові
    • Захищати друга
    • Ділитися з другом

 

  1. Вправа « Букет»

Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко зламати і викинути, так само і дружбу. Я пропоную зібрати букет дружби, щоб у кожного з вас вона завжди була міцна. Напишіть на квіточці ім*я свого найкращого друга. Ми зберемо з вами ці квіти у букет і це буде букет нашої єдності і дружнього колективу

  1. Підсумок уроку

Отже, як ви розумієте вислів добра людина?

(Це людина, яка завжди допомагає іншим, поважає дорослих, піклується про старших)

- Чи важко творити добро?

 - А що підкаже завжди людині, як вчинити добре?  (Її серце, совість)

 Такий закон життя.

 Але ніколи не старітиме

 Наша квітуча земля.

 Її майбутнє - у ваших руках.

 

Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом-  це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам. Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку