Хто такі друзі?/Яким має бути друг (подруга)?

Про матеріал

На уроці використовуються такі приклади навчальної діяльності:Ранкова зустріч.,Гра «Чарівний клубочок»,Гра: паперові “Посмішки",Вправа «Незакінчені речення»,Гра «Дружні лабіринти»,Слухання казки «Два товариші» Л. Толстой,Бесіда «Хто такий друг?»,.«Людина з друзями — степ із квітами,а людина без друзів — жменя попелу. Записування друзів у «Щоденник вражень»,Гра «Риси характеру друга.»(учні групами називають риси характеру друзів),Дослідження «Сила дружби» (на прикладі віника),Вивчення і виконання і виконання «Пісні про дружбу»,Запитання для обговорення: Як можна подружитися з героями відомих казок? Вправа «Оживи друга»,Рефлексія.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тема: Хто такі друзі?/Яким має бути друг  (подруга)?

 

 

 

 

                                                                     Підготувала

                                                              вчитель початкових класів

                                                         Єременко Крістіна Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 3            Тема тижня «Мої друзі»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

• Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

• Як знайти друзів?

• Чому нам цікаво разом?

• Як зберегти дружбу?

• Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців?

Завдання третього тижня:

1. Створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

2. Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;

3. Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;

4 Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

5. Формувати відповідальне ставлення до тварин.

Очікувані результати третього тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

• хто такий друг;

• правила дружньої поведінки;

• правила дбайливого ставлення до тварин;

та вмітимуть:

• уживати форму кличного відмінка у звертанні (без називання термінів) та

ввічливі слова;

• вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими;

• слухати й чути один одного в умовах спілкування;

• дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній

спільноті, серед однолітків;

• доглядати домашніх улюбленців.

Хто такі друзі?/Яким має бути друг  (подруга)?

І. Ранкова зустріч.

Пісня «Добрий ранок,Україно»

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель стають у коло.

Гра «Чарівний клубочок»

  • Клубочок передається по ряду розплутуючи ниточку , а діти говорять хороші побажання один одному або компліменти.
  • Після того, як усі учні висловилися, педагог підбиває підсумок про те, що «чарівний клубочок» зміг усіх об’єднати.
  • Після закінчення гри учителька запитує в дітей про їхні відчуття, коли їм говорили компліменти

Слухання пісні «Усмішка».

- То з чого починається дружба? Правильно з усмішки.

- Тож продовжуючи нашу роботу, подаруємо один одному посмішку, хороший настрій і будемо дарувати його завжди.

Гра: паперові “Посмішки”

Серед учнів обирається ведучий (ведучий роздає дітям пелюстки “чарівної квітки ”). Учні приймають “посмішки”, якщо названа якість є якістю справжнього друга. (Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )

ІІ. Вправа «Незакінчені речення про друга»

Запропонуйте учням поміркувати про те, хто такий друг і попросіть продовжити речення: «Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що ………..»

 Учні  наводять приклади з життя на підтвердження  думки, яке вони сформулювали в незакінченому реченні.

ІІІ. Гра «Дружні лабіринти»

а) Хто з друзів кращий рибалка (той, хто зліва на малюнку, той що посередині, чи той, хто справа)?

C:\Users\User\Desktop\9.png

б) Які подарунки отримала фіксики від друзів?

C:\Users\User\Desktop\8.jpg

 

ІVСлухання казки  «Два товариші» Л. Толстой

               Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево й заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.

Ведмідь підійшов до нього, обнюхав його лице та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється:   

Ну, що, - каже, - ведмідь тобі на вухо шептав?

А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають.

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору

(бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Інші діти формулюють запитання за змістом почутої казки, а «автор твору» повинен відповісти

словами, максимально наближеними до тексту .

Обговоріть із дітьми, хто такі друзі, спираючись на персонажів казки. Підсумуйте думки дітей, що бути другом – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомог

-        Отже, чи можна цих хлопчиків назвати товаришами?  (Чому?)

Бесіда «Хто такий друг?»

Поясніть зміст слова дружити. (Це означає товаришувати, приятелювати, брататися, особливо приязно ставитися один до одного.)

-        Дружба – це найбільший скарб, який має людина в своєму житті.

-        А як ви розумієте поняття «друг», «товариш», «дружба».

«Друг» - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.

«Товариш» - людина з якою можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.

«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.

Дружба – це правда і чесність кожного.

V.  Записування друзів у «Щоденник  вражень». Лічба

Робота з прислів′ям «Людина з друзями — степ із квітами,

а людина без друзів — жменя попелу.

-Що  означає це прислів′я?

 Індивідуальне завдання

-Запишіть за допомогою писаних чи друкованих літер, малюнків, позначок усіх друзів. Це можуть бути учні з їхнього класу чи старші діти, сусіди, друзі зі садка або ж тварини – домашні улюбленці.

 -Підпишіть кожного друга.

-Полічіть скільки  зображено у вас друзів на малюнку.

-Позначте кількість друзів на малюнку числом.

-Хто має найбільше друзів, а хто найменше, на скільки?

- Хто має однакову кількість друзів?

 В дружбі важлива не кількість. Ми можемо мати одного справжнього друга, і він буде ціннішим за десяток інших. Важливо, якими рисами характеру володіє наш друг.

VI Робота в групах. Риси характеру друга.

- Які якості повинен мати справжній друг?

-Зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

VII. Дослідження «Сила дружби»

-Погляньте на цей оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи і  спробуйте їх зламати.

• Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

-А якщо я розв’яжіть оберемок і дам  кожному одну паличку і запропоную  її зламати.

• Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

• Який висновок ми можемо зробити?

• Поясніть, чому люди повинні перебувати разом, взаємодіяти?

VIII. Вивчення й виконання «Пісні про дружбу»

Обов′язково під час виконання пісні  відобразити рухами, мімікою настрій, характер пісні.      http://allforchildren.com.ua/friend91.htm#activeTab=0

Текст пісні "Пісенька про дружбу"

Просто так нічого не буває.

Навіть дощ для чого йде.

Хто іншим допомагати забуває,

Той друзів ніколи не знайде.

Приспів:

Просто так не можна дружити,

Дружбу треба заслужити,

Не плакати, не задаватися,

За товаришів заступатися,

Чесним словом,

Чесним словом дорожити.

 

З одним все виходить краще,

Все виходить в два рази швидше.

Справжня дружба навчить

Бути сильніше і розумніше і добріше.

Приспів.

IX. Запитання для обговорення:  Як  можна подружитися з героями відомих казок?

 Казка про трьох  поросят.(допомогти будувати будиночки ),

Коза  і семеро  козенят .( врятувати  козенят від вовка ),

Ріпка.( допомогти  витягнути ріпку ).

Півник і двоє мишенят (допомогати  півнику ).

Вправа «Оживи друзів»

C:\Users\User\Desktop\2.jpg

X. Рефлексія

-Діти станьте у коло і візьміться за руки.

– Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть,

як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте

у долоньку того, хто стоїть праворуч.

– Пригадайте, що сьогодні приємного і корисного відбулося, що вам запам’яталося найбільше?

– Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки

добро і дружбу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пивоварова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
4029
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку