Хто у творі подобається і чим. Н. Сняданко «Матвійкові іграшки»

Про матеріал
Простий конспект до уроку українська мова (читання). вчити учнів правильно, свідомо й виразно читати, визначати, хто у творі подобається і чим саме; розвивати уяву, мислення; виховувати охайність.
Перегляд файлу

Урок: Хто у творі подобається і чим. Н. Сняданко «Матвійкові іграшки»

Мета: вчити учнів правильно, свідомо й виразно читати, визначати, хто у творі подобається і чим саме; розвивати уяву, мислення; виховувати охайність.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань 
Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
Ішов індик з індичкою, 
Ішов понад водичкою, 
А за ними — індичатка...
Починаймо все спочатку.

Читання тексту С. Махотіна «Кошеня Гусєв»

Робота над загадками
Я вбарлозі взимку спав, 
Мед із вуликів збирав. 
Бант на шию пов'язали, 
І до іграшок поклали. 
Вайлуватий та м'який.
Відгадай, хто я такий? (Плюшеве ведмежа)

Б'ють мене старі й малі, 
І в повітрі, й на землі. 
Та від цього не вмираю.
Тільки весело стрибаю. (М'яч)

Замість справжньої дитини 
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають, 
Спати ввечорі вкладають. 
І годують її смачно —
Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)

III. Робота за «Читанкою» (с. 46–48).
Опрацювання тексту Н. Сняданко «Матвійкові іграшки»

Читання першої частини тексту вчителем
Прийом «перерваного» тексту
— Розгляньте малюнок. Чому важко було знайти іграшку на полиці?

Дочитування вчителем першої частини оповідання
— Чому Матвійкові було весело наводити лад на полицях?

Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування оповідання учнями

Тестування
 

  • Яку іграшку подарували Матвійкові?

Свинку
машинку
 

  • Як він назвав свинку?

Параскою
праскою
 

  • Матвійкові важко було наводити лад на полицях?

Так
ні
 

  • Що побачили батьки, коли прокинулися?

Матвійко прибирав іграшки
у кімнаті сина панував ідеальний порядок

Фізкультхвилинка

Читання тексту учнями «ланцюжком». Відпрацювання інтонації 
— Які питання ви б поставили до цього тексту? 
— Чи сподобався вам Матвійко? Чим? 
— Що ви зробите зі своїми іграшками?

Гра «Розвідники»
— Знайдіть слова, які вжиті замість слова Матвійко. (Він, йому, сина, хлопчик)
— Прочитайте й покажіть виразом обличчя здивування тата й мами. Промовте їхні слова.

Гра «Хвости»
Учитель читає початок речення, а діти — кінцівку.
IV. Підсумок уроку
— Чого навчає опрацьоване оповідання?
— Чим схожі ви на його героя?

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку