Сценарій освітньо-розважальної гри "Солов'їне шоу"

Про матеріал
Сценарій до презентації освітньо-розважальної гри "Солов'їне шоу". Розробка описує проведення, хід заходу, опис завдань-відповідей.
Перегляд файлу

Освітньо-розважальний  дистанційний захід «Солов’їне шоу» до Дня рідної мови та писемності

Розроблене на основі розважально-освітнього телевізійного проєкту

Підготувала: педагог-організатор  комунального закладу «Вороновицький ліцей» Дзюбанчук Ірина Юріївна

 Мета:

  • Формувати всебічно-розвинену особистість з патріотичною позицією;
  • Формувати любов до рідної мови;
  • Закріплювати правила та складні мовленнєві ситуації, значення фразеологізмів;
  • Розвивати навички роботи у дистанційному форматі;
  • Формувати вміння працювати з іншими,дотримуватись основ толерантності.

Обладнання: презентація, музичний супровід, інтернет та zoom

Хід заходу:

 Учасники підключаються за покликанням до конференції. Бажаючі учні об’єднуються у віртуальні команди. Кожен учасник має можливість принести своїй команді перемогу.  Організатор демонструє на екрані презентацію заходу.

Педагог-організатор: Добрий день усім пошановувачам  рідної мови. Я рада вас вітати на освітньо-розважальному заході  «Солов’їне шоу». Сьогодні ми святкуємо День української  мови та писемності. Вітаю вас зі святом та бажаю вам любити, пишатись,возвеличувати  рідну мову, вдосконалювати майстерність мовлення,плекати і берегти такий скарб. А від сьогоднішнього заходу отримати позитивні емоції та , виконуючи завдання, закріплювати знання.

    Перед  початком шоу дозвольте представити гостей – експертів мовної галузі:

 

Наші експерти будуть пильнувати за шоу та допомагати нам – роз’яснювати складні випадки та наголошуючи на правилах вживання орфограм, виключень тощо.

Отож, бажаю успіхів учасникам та запрошую до першого раунду. У ньому прийматимуть участь двоє гравців. Кожному  я по черзі ставитиму запитання,яке ви будете бачити на екрані.

1 РАУНД

Педагог-організатор: Наше мовлення часто зазнає помилок, внаслідок калькування з іншої мови, неправильного використання слів тощо. Запрошую до  першого раунду . Завдання для учасників: Визначити правильний варіант мовленнєвих конструкцій.

Завдання:

  1. Ми замріяно бродили вуличками Вінниці.

Ми замріяно блукали вуличками Вінниці. (правильний варіант)

  1. Учень настояв на свої пропозиції.

Учень наполягав на своїй пропозиції.( правильний варіант)

  1. Я сфотографувався в анфас.

Я сфотографувався анфас.( правильний варіант)

  1. Депутати візьмуть до уваги

Депутати приймуть до уваги.

  1. Одержавши диплом, випускник повернувся додому. (правильний варіант)

По одержанні диплома, випускник повернувся додому.

  1. Сумую за тобою

Сумую без тебе.( правильний варіант)

Педагог-організатор: Вітаю! Ось і завершився 1 раунд. У змаганні наші учасники здобули такі бали. Отже, за результатами 1 бал отримує гравець,який   відповів вірно на більшу кількість запитань.

2 РАУНД

Педагог-організатор : До участі в наступному раунді запрошую другу пару гравців.  В українській мові наголос може падати на будь-який склад,він є вільним. Наголос може бути рухомим, навіть, в межах одного слова.  Завдання учасникам визначити правильний наголос слів Також учасникам потрібно буде правильно визначити закінчення прикметників в залежності від роду іменників.

Завдання:

  1. БагатОразовий. (правильний варіант)

БагаторАзовий.

  1. БосонІж.

БосОніж. (правильний варіант)

  1. Завжди. (правильний варіант)

ЗавждИ.

  1. МерЕжа. (правильний варіант)

МережА.

  1. Головний біль.( правильний варіант)

Головна біль.

  1. Сильна нежить.
  2. Сильний нежить. (правильний варіант)

Педагог-організатор: Завдання були цікавими та доволі  складними, проте учасники все ж їх виконали. Цей раунд  збагатив наше мовлення правильними зразками, тож давайте активно їх застосовувати. Вітаю учасника, який приніс своїй команді бали.

3 раунд

Педагог-організатор: А я запрошую наступну пару гравців. Попереду у нас надзвичайно цікавий конкурс,який визначить наскільки учні знають фразеологізми,а точніше їхнє значення. В українській мові нараховується понад   стійких виразів. Більшість фразеологізмів виникли з живої народної мови: звичаїв, обрядів,дотепів, прислів’їв та приказок. Бажаю учасникам вдало показати свої знання.

Завдання:

  1. Бачити смаленого вовка:

А. Бути обізнаним (правильний варіант)

Б. Бути далекоглядним

В.Бути обдуреним

Г.Бути засмаглим

2. Бити лихом об землю:

А. Уникати покарання

Б. Не журитись (правильний варіант)

В. Змагатись з суперником

Г. Прибирати в домі

3. Ні за цапову душу:

А. Багато

Б. Мало

В.Успішно

Г.Даремно (правильний варіант)

4. Годувати жданиками:

А. Смачно готувати

Б. Чогось соромитись

В.Даремно мріяти

Г. Не дотримуватись обіцянок (правильний варіант)

5. Сміятися на кутні:

А. Соромитись

Б. Веселитись

В.Плакати (правильний варіант)

Г. Вражати

6. Блукати манівцями:

А. Робити щось неправильно(правильний варіант)

Б.Шукати скарби

В. Гуляти з ворогами

Г. йти під рясним дощем

Педагог-організатор: Так завдання не прості, та яка ж смачна соковита перемога. І  у цьому конкурсі найбільше балів виборов для своєї команди учасник. Вітаємо.

4 раунд

Педагог-організатор: А ми рухаємось до фінального конкурсу, де учасники продемонструють загальні знання, пов’язані із сьогоднішнім святом. Запрошую до гри наступну пару гравців.

Завдання:

  1. Коли відзначається День української мови та писемності? (9 листопада)
  2. Цей День припадає на день вшанування пам’яті Преподобного? (Нестора Літописця)
  3. Нестор Літописець автор ( якої праці)? ( «Повість минулих літ»)
  4. В українській мові нараховується … приголосних літер? (24)
  5. Скільки звуків в українській мові? (38)
  6. Вкажіть походження української абетки? (грецький алфавіт, фінікійська абетка)

Педагог-організатор: Ну от і підійшов до завершення наш захід. Дорогі  гравці та експерти прошу поділитись своїми враженнями.

( експерти та гравці висловлюють свої емоції, рекомендації чи побажання)

Дякую вам за ваші відгуки. А тепер дозвольте підвести підсумок освітньо-розважального шоу. У нас немає переможців чи переможених – усі ми незламний народ, такої сильної і мудрої нації. Усі ми сьогодні вкотре довели, що знаємо свою мову, а якщо і часом помиляємось, то не здаємось – продовжуємо працювати над саморозвитком, самовдосконаленням.

  Дякуємо нашим Збройним силам України та всім українцям, які працюють на благо нашої Батьківщини за можливість навчатись  та віртуально проводити ось такі конкурси. І завершити хочеться словами нашого могутнього Кобзаря:

І возвеличимо на диво

І розум наш, і наш язик…

Дякую усім вам за активність, гарну атмосферу, любов і знання рідної мови. Бажаю вам миру та безпеки. Відкривайте всі таємні закуточки нашої багатогранної мови, закохуйтесь в її милозвучність, пишайтесь її унікальністю. До зістрічі!

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маньковська Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
4731
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку