Освітньо-розважальний дистанційний захід «Солов’їне шоу» до Дня рідної мови та писемності
Розроблене на основі розважально-освітнього телевізійного проєкту
Підготувала: педагог-організатор комунального закладу «Вороновицький ліцей» Дзюбанчук Ірина Юріївна
Мета:
Обладнання: презентація, музичний супровід, інтернет та zoom
Хід заходу:
Учасники підключаються за покликанням до конференції. Бажаючі учні об’єднуються у віртуальні команди. Кожен учасник має можливість принести своїй команді перемогу. Організатор демонструє на екрані презентацію заходу.
Педагог-організатор: Добрий день усім пошановувачам рідної мови. Я рада вас вітати на освітньо-розважальному заході «Солов’їне шоу». Сьогодні ми святкуємо День української мови та писемності. Вітаю вас зі святом та бажаю вам любити, пишатись,возвеличувати рідну мову, вдосконалювати майстерність мовлення,плекати і берегти такий скарб. А від сьогоднішнього заходу отримати позитивні емоції та , виконуючи завдання, закріплювати знання.
Перед початком шоу дозвольте представити гостей – експертів мовної галузі:
Наші експерти будуть пильнувати за шоу та допомагати нам – роз’яснювати складні випадки та наголошуючи на правилах вживання орфограм, виключень тощо.
Отож, бажаю успіхів учасникам та запрошую до першого раунду. У ньому прийматимуть участь двоє гравців. Кожному я по черзі ставитиму запитання,яке ви будете бачити на екрані.
1 РАУНД
Педагог-організатор: Наше мовлення часто зазнає помилок, внаслідок калькування з іншої мови, неправильного використання слів тощо. Запрошую до першого раунду . Завдання для учасників: Визначити правильний варіант мовленнєвих конструкцій.
Завдання:
Ми замріяно блукали вуличками Вінниці. (правильний варіант)
Учень наполягав на своїй пропозиції.( правильний варіант)
Я сфотографувався анфас.( правильний варіант)
Депутати приймуть до уваги.
По одержанні диплома, випускник повернувся додому.
Сумую без тебе.( правильний варіант)
Педагог-організатор: Вітаю! Ось і завершився 1 раунд. У змаганні наші учасники здобули такі бали. Отже, за результатами 1 бал отримує гравець,який відповів вірно на більшу кількість запитань.
2 РАУНД
Педагог-організатор : До участі в наступному раунді запрошую другу пару гравців. В українській мові наголос може падати на будь-який склад,він є вільним. Наголос може бути рухомим, навіть, в межах одного слова. Завдання учасникам визначити правильний наголос слів Також учасникам потрібно буде правильно визначити закінчення прикметників в залежності від роду іменників.
Завдання:
БагаторАзовий.
БосОніж. (правильний варіант)
ЗавждИ.
МережА.
Головна біль.
Педагог-організатор: Завдання були цікавими та доволі складними, проте учасники все ж їх виконали. Цей раунд збагатив наше мовлення правильними зразками, тож давайте активно їх застосовувати. Вітаю учасника, який приніс своїй команді бали.
3 раунд
Педагог-організатор: А я запрошую наступну пару гравців. Попереду у нас надзвичайно цікавий конкурс,який визначить наскільки учні знають фразеологізми,а точніше їхнє значення. В українській мові нараховується понад стійких виразів. Більшість фразеологізмів виникли з живої народної мови: звичаїв, обрядів,дотепів, прислів’їв та приказок. Бажаю учасникам вдало показати свої знання.
Завдання:
А. Бути обізнаним (правильний варіант)
Б. Бути далекоглядним
В.Бути обдуреним
Г.Бути засмаглим
2. Бити лихом об землю:
А. Уникати покарання
Б. Не журитись (правильний варіант)
В. Змагатись з суперником
Г. Прибирати в домі
3. Ні за цапову душу:
А. Багато
Б. Мало
В.Успішно
Г.Даремно (правильний варіант)
4. Годувати жданиками:
А. Смачно готувати
Б. Чогось соромитись
В.Даремно мріяти
Г. Не дотримуватись обіцянок (правильний варіант)
5. Сміятися на кутні:
А. Соромитись
Б. Веселитись
В.Плакати (правильний варіант)
Г. Вражати
6. Блукати манівцями:
А. Робити щось неправильно(правильний варіант)
Б.Шукати скарби
В. Гуляти з ворогами
Г. йти під рясним дощем
Педагог-організатор: Так завдання не прості, та яка ж смачна соковита перемога. І у цьому конкурсі найбільше балів виборов для своєї команди учасник. Вітаємо.
4 раунд
Педагог-організатор: А ми рухаємось до фінального конкурсу, де учасники продемонструють загальні знання, пов’язані із сьогоднішнім святом. Запрошую до гри наступну пару гравців.
Завдання:
Педагог-організатор: Ну от і підійшов до завершення наш захід. Дорогі гравці та експерти прошу поділитись своїми враженнями.
( експерти та гравці висловлюють свої емоції, рекомендації чи побажання)
Дякую вам за ваші відгуки. А тепер дозвольте підвести підсумок освітньо-розважального шоу. У нас немає переможців чи переможених – усі ми незламний народ, такої сильної і мудрої нації. Усі ми сьогодні вкотре довели, що знаємо свою мову, а якщо і часом помиляємось, то не здаємось – продовжуємо працювати над саморозвитком, самовдосконаленням.
Дякуємо нашим Збройним силам України та всім українцям, які працюють на благо нашої Батьківщини за можливість навчатись та віртуально проводити ось такі конкурси. І завершити хочеться словами нашого могутнього Кобзаря:
І возвеличимо на диво
І розум наш, і наш язик…
Дякую усім вам за активність, гарну атмосферу, любов і знання рідної мови. Бажаю вам миру та безпеки. Відкривайте всі таємні закуточки нашої багатогранної мови, закохуйтесь в її милозвучність, пишайтесь її унікальністю. До зістрічі!