Тема уроку: Хто живе у хмарах
Урок №33 Хто живе у хмарах. Опади, їхні види, вимірювання, значення.
Мета: представити основні види опадів (дощ, сніг, град, туман) та їхнє значення для природи та людей, вивчити методи та інструменти для вимірювання опадів, зокрема створення та використання саморобного дощоміра.
Очікуванні результати: учні розуміють різні види опадів, таких як дощ, сніг, град, туман, і знають їхні особливості та вплив на навколишнє середовище, демонструють вміння вимірювати опади, використовуючи власноруч зроблений дощомір або інші наявні інструменти, виготовляють дощомір та використовуватимуть його для реальних вимірів опадів, співпрацюючи один з одним та діляться власними спостереженнями.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
1.ОК (організація класу)
Створення позитивного психологічного клімату класу.
2.МНД (мотивація навчальної діяльності)
Повітря рухається, як річка, і несе із собою хмари, так само, як проточна вода несе все, що на ній плаває.
Леонардо да Вінчі, італійський художник, учений-винахідник
Коротко про головне
Атмосферні опади - це вода у твердому або рідкому стані, що випадає з хмар або виділяється з повітря на земну поверхню. Залежно від температури утворення розрізняють рідкі та тверді опади.
Більшість опадів випадає з хмар у вигляді дощу. Проте іноді волога конденсується на охолоджених предметах безпосередньо з повітря, утворюючи росу, іній, туман, паморозь.
3.Вивчення нового матеріалу
А) Метод « Мозковий штурм»
Подумайте і запропонуйте свій варіант визначення « атмосферні опади».
Свої відповіді звіримо із визначенням, що на слайді
Б) Робота зі слайдами «Класифікація опадів»
В)Гра « Третій зайвий» Вчитель називає атмосферні опади, учні знаходять зайве поняття і пояснюють чому вибрали саме його)
- Сніг,град, дощ
- Роса, дощ, сніг
- Роса, іній, сніг
Г) Демонстрація ППЗ «Утворення опадів (дощу, снігу, граду)»
Д) Самостійна робота учнів.
Використовуючи текст підручника, заповніть таблицю ( завдання на слайді)
Опади |
Звідки випадають |
Стан опадів |
Умови утворення |
Пора року |
Роса |
|
|
|
|
Іній |
|
|
|
|
Взаємоперевірка ( учні обмінюються зошитами і виставляють один одному бали, звіряючи відповіді на слайді)
Е) Прийом «Дивуй». Робота з інтернет ресурсами
Виступи учнів про:
- «кольорові» дощі;
- «сухий» дощ;
- наймокріше місце на землі;
- дощ «на замовлення»;
- «полюс» посушливості;
- Різноманіття сніжинок;
- найбільша градина;
- оголошення «війни» граду.
Є) Демонстрація ППЗ «Вимірювання опадів»
Ж) Розповідь вчителя про закономірності розподілу опадів на земній поверхні ( аналіз карти на слайді).
4. Закріплення вивченого матеріалу Перевіряємо себе
1. Назвіть причини утворення опадів.
2. Чи завжди опади випадають із хмар?
3. Назвіть види опадів, які найчастіше бувають у вашій місцевості. Розкажіть про їх виникнення.
4. Як і для чого вимірюють кількість опадів?
5. Назвіть закономірності поширення опадів на земній кулі.
6. Назвіть відмінності зливових та облогових опадів за інтенсивністю й тривалістю. Як розподіляється кількість опадів у вашій місцевості протягом року? Коли спостерігається максимум опадів?
5.Домашнє завдання
1.Прочитати § 29. с. 129-134
2. Перегляньте відео: Кислотний дощ. Подумайте: Чим небезпечний кислотний дощ?
3.Моделювання карти опадів за порами року. Для виконання роботи потрібен аркуш паперу та кольорові олівці.
1. Розграфіть аркуш на 4 рівні квадрати.
2. Підпишіть квадрати за сезонами: зима, весна, літо, осінь.
3. У кожному квадраті зобразіть схематично особливості погоди, рельєф та кілька видів рослин (дерево, кущ, у деяких — квітку).
4. У кожному квадраті позначте відомі вам види опадів, які властиві певній порі року.
5. Які позитивні й негативні наслідки впливу дощу на природу, життя та господарську діяльність людей.
6. Оцініть власну роботу, аргументуючи позначення певних видів опадів за сезонами.
Відео:
Що таке кислотний дощ?
6. РЕФЛЕКСІЯ. ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ НА УРОЦІ. ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ.
Які три речі речі ви дізналися сьогодні?
Які дві речі вас зацікавили?
Яке питання у вас залишилося не вирішеним?
11.01.2024 Тема уроку: Урок-практикум. Визначення абсолютної і відносної вологості повітря
Якщо ви знаєте, що ви на правильному шляху, якщо у вас є це внутрішнє знання, тоді ніхто не зможе відвернути вас... хай що б вони говорили.
Барбара Мак-Клінток, американська науковиця, Нобелівська лауреатка