Художньо-продуктивна діяльність за мотивами казки В. Сухомлинського «Ледача подушка» Для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Виховувати прагнення дошкільників до позитивних форм поведінки, вміння співвідносити вчинки героїв із власними за допомогою сюжету твору В. Сухомлинського «Ледача подушка».
Перегляд файлу

 

Художньо-продуктивна діяльність

за мотивами казки В. Сухомлинського «Ледача подушка»

Для дітей старшого дошкільного віку

 

Підготувала вихователь

КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №241 КТ»

м. Кривий Ріг

 Гога Ю.Є

 

Мета: виховувати прагнення до позитивних форм поведінки, вміння співвідносити вчинки героїв із власними; вчити активно обговорювати сюжет знайомого художнього твору; формувати творче ставлення до образної ролі, спонукати до самостійної організації театралізованої діяльності, вправляти дітей у передачі образу за допомогою жестів, міміки, рухів; розвивати творчі здібності, сприяти розвитку дизайнерських прояві під час декоративного малювання.

Матеріали: портрет В.Сухомлинського, зображення дівчинки та дідуся, аудіозапис музичних уривків: веселої та жвавої музики (образ дівчинки), спокійної та повільної (образ дідуся);

Попередня робота: читання казки В.Сухомлинського «Ледача подушка»

 

Коло спілкування: «Як зробити ранок добрим?»

Вихователь:

- Діти, пам’ятаєте ми з вами читали казочку про дівчинку, яка не любила 

   вранці вставати? Як ця казочка називалася? -  («Ледача подушка»)

- А хто написав цю казочку? - (Василь Сухомлинський)

Вихователь демонструє портрет.

- Давайте згадаємо хто герой цієї казки? (дівчинка Яринка та її дідусь)

На дошки з’являється зображення дівчинки та дідуся.

 

Мовленнєва вправа «Хто який?»

  • Дівчинка яка на вашу думку? (весела , непосидюча…)
  • Що вона любить робити? Що полюбляють робити дівчата взагалі?
  • А дідусь який? (старенький, сивий, мудрий…)
  • Як рухається людина похилого віку?

 

Гра-перетворення «Дівчинка і дідусь» (діти намагаються створити образи дідуся та дівчинки і передати їх в русі)

Пропоную вам пограти у перетворення. Коли ви почуєте музику, яка, на вашу думку, нагадує дівчинку, то всі перетворитесь у веселу рухливу дівчинку. А якщо музика буде передавати образ дідуся, ви всі перетворитеся на дідуся.

 

Вихователь:

  • Про що запитала Яринка дідуся? Хто пам’ятає? («Чому мені вранці вставати не хочеться?»)
  • А що дідусь їй відповів? («Це в тебе подушка ледача»)
  • А в кого з вас постає така ж проблема? Кому з вас вранці важко прокидатися? Що ви робите вранці щоб скоріше прокинутися?
  • У дідуся була якась таємниця.  Яка? (Якщо тобі вставати не хочеться,

     візьми подушку, добре вибий її кулачками, ось вона і зміниться.)

 

Руховий етюд «Таємниця».

Вихователь:

  • А як люди звичайно розповідають один одному таємниці? (на вушко, пошепки, тихим голосом, щоб інші не чули)

Спробуйте зараз один одному розповісти щось таємне. (робота в парах)

Молодці, у вас дуже гарно виходить!

 

  • Чи скористалася Яринка порадою дідуся? Що вона зробила наступного ранку? Як ви вважаєте, з якими почуттями Яринка лупцювала свою подушку?

 

Гра-інсценівка «Ледача подушка»

Вихователь:

  • Зараз ми спробуємо показати цю казочку. Нам треба визначити, хто буде виконувати головні ролі.

(Діти вибирають атрибути)

Актори готові. Тож ми починаємо:

Ведуча:    Маленька Яринка ходить до дитячого садка.

                   Але рано-вранці їй вставати не хочеться.

                   Якось ввечері вона питає дідуся.

 

Яринка:    Чому вранці мені вставати не хочеться, дідусю?

Дідусь:     Та це, внучко, в тебе ледача подушка.

 

Яринка:    А що ж мені робити, щоб вона не була ледачою?

 

Дідусь:     Я знаю одну таємницю.

                   Якщо тобі вставати не хочеться,

                   Візьми подушку, добре вибий її кулачками,

                   Ось вона і зміниться.

 

Яринка:    Справді? Завтра так я і зроблю.

(Дівчинка лягає спати)

Ведуча:       Ось вже сонечко на небі сіяє,

                      А Яринка відпочиває.

Яринка (позіхає):

                         Ой, як вставати не хочеться.

                         А та це ж моя ледача подушка.

                         Зараз я її провчу.

                          Всі лінощі виб’ю.

 

Ведуча:            Схопила подушку Яринка,

                          Та як стала її кулачками вибивати,

                          Аж стомилася.

                          Дідусь сміється і каже.

 

Дідусь:           Праця всіх годує, а лінь час марнує.

                         Хто лежить на печі, той не їсть калачі.

 

Ведуча:            Ця історія така, ось і казочка уся.

 

Вихователь:

  • А як ви вважаєте, чи справді подушка була ледача? Може насправді діло зовсім не в ній?
  • Так, для того щоб вранці легше було прокидатися, требо робити ранкову гімнастику. Вона допоможе нам бути здоровими, бадьорими.

 

Декоративне малювання «Сюрприз для ледачої подушки»

А, щоб ваша подушка завжди легко вас відпускала вранці, я пропоную вам зробити для неї приємний сюрприз: намалювати наволочку та прикрасити її яскравим візерунком. Як вам ця пропозиція? Будемо малювати?

 

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку