ХВИЛИНА СПІЛКУВАННЯ " ХВИЛИНА СПІЛКУВАННЯ"

Про матеріал
Тема: Цінності дитинства. Чим керується людина у вчинках та поведінці? Діти – дорослі. Мета: Вчити розрізняти героїв твору; розвивати вміння моделювати моральні ситуації.
Перегляд файлу

ХВИЛИНИ СПІЛКУВАННЯ

Тема: Розкажи мені про себе

Мета. Ближче познайомитися з учнями класу, дізнатися про їхні інтереси, мрії; виховувати такі риси характеру, як доброта, милосердя, дружба, товариськість.

Обладнання. Вислови, прислів'я, приказки.

(Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти. Не той друг, що лащиться, а той, що

печалиться. Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)

Епіграф. Посієш вчинок - пожнеш звичку,

посієш звичку - пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас година знайомства «Розкажи мені про себе». Сама тема говорить про те, що ми більше розкажемо один одному про себе, свої захоплення, мрії, бажання. Бо разом живемо в одній класній сім'ї, але чи знаємо один одного? Нашу розмову-знайомство мені хочеться почати словами відомого поета Василя Симоненка:

Ти знаєш, що ти - людина?      Більше тебе не буде
Ти знаєш про це чи ні?   Завтра на цій землі,
Усмішка твоя - єдина.    Інші ходитимуть люди -
Мука твоя - єдина. Добрі, ласкаві і злі.

Очі твої одні.

Сьогодні усе для тебе -   Бо ти на землі - людина,
Озера, гаї, степи. І хочеш того чи ні -

І жити спішити треба,    Усмішка твоя - єдина, Кохати спішити треба -  Мука твоя - єдина, Гляди ж, не проспи.       Очі твої - одні.

Кожна людина живе на землі тільки одне життя, а тому варто задуматись над тим, як його прожити. Адже «більше тебе не буде завтра на ційземлі, інші ходитимуть люди - добрі, ласкаві і злі». А яка згадка залишиться про тебе, що корисного зробиш ти, щоб люди не забули тебе?

У кожного з нас від народження з'являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту, скромність, інший - навпаки: неспокій, святковість, вишуканість. Одні ростуть і виховуються в сім'ях, де панує любов, злагода, людяність, достаток, а інші - в сім'ях, де можна почути сварки, образи, немає повного достатку. Але кожен з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм кроком, вчинком. Перед кожним з нас повинна бути якась мета, мрія, яку хочеться здобути, досягти.

А зараз кожен розкаже про себе, про свої улюблені заняття, мрії, бажання. (Лине тиха мелодія, і учні розказують про себе.)

Дуже важливо в житті мати товариша, подругу, з якими можна розділити свою радість і горе, поділитися найпотаємнішим. Справжній товариш ніколи не залишить в біді, з ним завжди приємно. Але пам'ятаймо прислів'я: «Друга шукай,

а знайдеш - тримай». Ми не повинні зраджувати дружбу, робити неприємне тому, з ким дружиш.

 

Практична робота «Як поведешся в такій ситуації?»

Учні читають завдання і висловлюють свої думки.

  1. Уяви, що ти з друзями знайшов загублений вчителем листок. На ньому -розв'язання завдань завтрашньої контрольної роботи. Друзі сказали тобі, якщо не скажеш вчителеві, то всім забезпечені хороші оцінки з контрольної роботи. Як ти зробиш? Послухаєш друзів? Повідомиш вчителя про знахідку?
  2. Перед фізкультурою двоє учнів вирішили: давайте-но підемо з уроків. Якщо підуть усі - то нікому нічого не буде. Учні пішли, та потім виявилося, що дехто залишився. І серед них якраз ті двоє. Тих, що пішли з уроків, покарано. Як оцінюєте вчинок тих учнів, які організували втечу, а самі не втекли? А як - вчинок решти учнів, тобто тих, що втекли?
  3. Декілька днів Оксана не з'являлася до школи. Ніхто: ні вчителька, ні учні не знали, що з нею сталося. І ось Оксана в школі. В неї дуже сумний вираз обличчя, в очах винуватість. На класних зборах вчителька і учні посварили Оксану за погане відвідування школи, знизили поведінку. Ніхто з однокласників не захистив дівчину. Оксана, вийшовши з класу, заплакала. Чи правильно поступили вчителька і учні? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею?
  4. Кожного дня Марійка приходила в школу в іншому одязі. Всі дівчата тільки тихенько поглядали на неї, заздрили, а вони вихвалялася, що батько приїде з Німеччини і ще привезе. Однокласниці почували себе ніяково, тому що вся увага хлопців була звернута тільки на Марійку. Вона перестала дружити з своїми однокласницями, бо вважала їх несучасними. Як ви оцінюєте поведінку Марійки? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею? Чи правильно поступали хлопці?
  5. Ви запропонували дружбу дівчині з сусіднього класу. Вона погодилась. Ви разом з нею ходите в школу, інколи готуєте уроки, слухаєте музику. Але одного разу ваш товариш сказав їй, що ви - нечесна людина, що, крім неї, у вас ще багато подруг. Дівчина, вислухавши це, не захотіла більше з вами спілкуватися, бачити вас. Хто винен у цьому? Як оцінюєте вчинок свого товариша? Чи продовжуватимете з ним дружити? Як плануєте помиритися з дівчиною?
  6. Уяви таку ситуацію: у ваш клас поступила на навчання нова учениця (прибула з іншої школи). Твої однокласники не прийняли її, глузують з неї. Дівчата також не дуже охочі дружити з нею. А нова учениця почала подобатись тобі. Як ти діятимеш в такій ситуації?

 

  • Підтримуватимеш однокласників і ніколи не заступатимешся за неї?
  • Почнеш дружити з цією дівчиною і не звертатимеш ні на кого уваги?
  • Просто будеш ждати і спостерігати, що буде далі?
  • Чи поступиш якось інакше?

7. У тебе незабаром день народження. Хочеш запросити своїх друзів. Весь
час займаєшся прибиранням. І ось святковий торт на столі, всі друзі зібралися.

Ти запросив до столу і своїх батьків та молодшу сестричку. Та дехто з гостей був проти того, щоб батьки були присутні. Як поступиш в такій ситуації?

 

 

 

 

Підсумок.

Як бачимо, в житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому треба бути, насамперед, розсудливим, розумним, не квапитись з рішеннями і висновками, вміти розрізнити, де справжня дружба, а де ні.

Наша розмова-знайомство підходить до кінця. Не знаю, чи були всі щирими відвертими, чи почерпнули для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Бо, як сказав славний Кобзар Т, Шевченко, «...не гнилою колодою , по світу валятись... А жити серцем жити і людей любити». Де б ви не були, ким би не стали, у першу чергу повинні бути Людиною.

 

1

doc
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку