Хвороби органів дихання та їх профілактика

Про матеріал
Урок біології 8 клас Тема: Хвороби органів дихання та їх профілактика Мета : • Мобілізувати знання учнів про інфекційні хвороби органів дихання; • розкрити шляхи передачі, причини їх розвитку; • познайомитись с профілактикою, режимом під час хвороби; • формувати переконання цінності здорового способу життя; • виховувати санітарно-гігієнічну культуру, вміння спілкуватися. Обладнання: таблиці “Органи дихання” муляжі “Органи дихання” проект “Ми ПРОТИ куріння! ” Тип уроку: засвоєння нових знань
Перегляд файлу

Урок біології 8 клас

Тема: Хвороби органів дихання та їх профілактика

Мета :  

  • Мобілізувати знання учнів про інфекційні хвороби органів дихання;
  • розкрити шляхи  передачі, причини їх розвитку;
  • познайомитись с профілактикою, режимом під час хвороби;
  • формувати переконання цінності здорового способу життя;       
  • виховувати санітарно-гігієнічну культуру, вміння спілкуватися.

Обладнання: таблиці “Органи дихання”

                         муляжі “Органи дихання”

                         проект “Ми ПРОТИ куріння! ”

Тип уроку:  засвоєння нових знань

 

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

                Девіз уроку “Твоє здоровя в твоїх руках!”.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

       2.1.  Графічний диктант. Взаємоперевірка і взаємооцінювання.

  1. В носовій порожнині повітря зволожується.
  2. Коли людина говорить, голосова щілина має вигляд рівнобедренного трикутника.
  3. Тиск СО2 у венозній крові вищий, ніж в альвеолярному повітрі.
  4. Молекули кисню, що взаємодіють  з гемоглобіном еритроцитів, утворюють оксигемоглобін.
  5. По легеневих венах артеріальна кров надходить у праве передсердя.
  6. У тканинах органів артеріальна кров перетворюється на венозну.
  7. Дихальні рухи (вдих-видих) регулюються дихальним центром.
  8. Коли міжреберні м’язи скорочуються , грудна порожнина розширюється.
  9. Якщо концентрація СО2 у крові збільшується,частота і глибина дихальних рухів, теж збільшується.
  10. Чхання — сильний і дуже швидкий рефлекторний видих через рот.

Ключ:

    + - + + - + + + + -

     1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

+”-так

-” -ні

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     3.1. Повідомлення теми, мети та завдань  уроку.

    3.2. Визначення очікувань.

 

  • Що ви очікуєте дізнатися на цьому уроці ?

 

3.3. Вступне слово вчителя про хвороби дихальної системи.

 

  • Багато мікроорганізмів  і пил затримуються слизовою оболонкою верхніх дихальних шляхів і видаляються з них разом  із слизом. Більшість з них при цьому гине. Але деяка частина потрапляє в органи дихання може спричинити різні захворювання, які можуть уражати різні частини дихальної системи: бронхи, легені, верхні дихальні шляхи, слизову оболонку горла.

3.4. Робота з муляжами та таблицею.

  • Звернімося до таблиці і муляжів.  Назвіть основні шляхи, по яких проходить повітря, перш ніж потрапляє в легені.

 (учні демонструють на таблиці та муляжі повітроносні шляхи та органи  дихання).

     3.5.  Робота зі  схемою “ Захворювання органів дихання”.

 

 

3.6.  Робота в групах. Створення проекту «Захворювання органів дихання».

Вправа «Спільний проект»

Структурні ланки проекту:

  • Міні-проект «Дифтерія»;
  • Міні-проект  «Туберкульоз»;
  • Міні-проект «Бронхіт»;
  • Міні-проект «Бронхіальна астма»;
  • Міні-проект «Плеврит»;
  • Міні-проект «Пневмонія»;
  • Міні-проект «ГРЗ»;
  • Міні-проект «Грип».

   Для підготовки спільного проекту попередньо створюються 8 дослідницьких груп, які отримують завдання для дослідження й додаткові дидактичні матеріали для роботи, обираються керівники груп та керівник проекту. Групи мають визначити причини захворювання, його симптоми та шляхи передачі відповідно тем міні-проектів, записати їх маркерами на аркушах формату А-3, А-4 у вигляді схем.

       Презентація міні-проектів.

      Створення  схеми-опори спільного проекту. Заповнення таблиці.

Вид захворювання

Причини виникнення

Симптоми, шляхи передачі

Дифтерія

 

 

Туберкульоз

 

 

Бронхіт

 

 

Бронхіальна астма

 

 

Плеврит

 

 

Пневмонія

 

 

ГРЗ

 

 

Грип

 

 

 

 ІV. Узагальнення та систематизація знань.

4.1. Демонстрація мультимедійного проекту «Ми ПРОТИ куріння!»

 

4.2. Вправа  «Асоціативний кущ».   

  • Визначення причин хвороб органів дихання.

 

«Причини хвороб органів дихання»

 

                  

  4.3. Імітаційна гра «На прийомі у лікаря-інфекціоніста».

      -  Підготувати рекомендації щодо  профілактики захворювання органів дихання

 

1. Дотримання правил особистої гігієни.

2. Підвищення опірності організму:

 - загартування;

 - збалансоване харчування;

3. Регулярне диспансерне обстеження.

4. Уникнення контакту з хворими.

5.  Проведення вакцинації.

6.  Здоровій спосіб життя.

 

  V.  Фізкультхвилинка.

   Тепер трішки відпочинемо, подивіться і відреагуйте :

1) якщо ви згодні, що вдих і видих — це дихальні рухи,  сплесніть у долоні;

2) якщо ви згодні, що після першого уроку в класній кімнаті кисню більше,  ніж після п’ятого уроку, зробіть глибокий вдих і видих;

3) якщо вважаєте, що чхання –  це швидкий і сильний видих через ніздрі, встаньте й зробіть три кругові рухи головою.

VІ.  Підведення підсумків уроку.

6.1.Визначення справдження учнівських очікувань:

1)  Що корисного ви дізналися на уроці ?

2) Чи є питання вивчені на уроці актуальними і корисними для Вас ?

3) Чи вірно ми вибрали девіз уроку ?

 

6.2. Вправа «Незакінчене речення»:

 а) куріння, на мою думку, ...

 б) я вважаю, що куріння...

 в) ви переконали мене в тому, що куріння...

 

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати ст. 95-96 , повторити параграфи 25-27

                                          підготувати вікторину  «Що ми знаємо про  

                                           дихання ?»

V ІІІ. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку