І. А. Крилов — видатний поет-байкар. Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.

Про матеріал
Розробка уроку, яка має на меті розвивати уміння і навички учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір; формувати стійку мотивацію до читання художньої літератури; формувати читацьку та мовленнєву культуру; формувати духовний світ особистості, її високу мораль, ціннісні орієнтації.
Перегляд файлу

І. А. Крилов — видатний поет-байкар.

Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.

Мета: зацікавити фактами біографії байкаря.І.О.Крилова;

відпрацьовувати навички виразного читання;

зіставляти байки Езопа («Мурашки й Цикада», «Вовк і Ягня») та І. А. Крилова («Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»), виявляти у них схожість і відмінності;

розвивати  уміння  і навички учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір;

формувати стійку мотивацію до читання художньої літератури;

формувати читацькута мовленнєву культуру;

формувати  духовний світ особистості, її високу мораль, ціннісні орієнтації.

Нагочності: портрет І. А. Крилова; збірка байок; ілюстрації до байок  «Волк і Ягня», «Ворона та Лисиця».

Ох, басни — смерть моя!

Насмешки вечные

Над львами, над орлами!

А. С. Грибоедов

Ход урока

  1. Актуалізація опорних знань

Перевірка д/з

 

  1. Мотивація навчальної діяльності школярів.

 А. С. Грибоедов — известный русский драматург, автор комедии «Горе от ума». Ему принадлежат слова: «Ох, басни — смерть моя! Насмешки вечные над львами, над орлами!»

 Как, по вашему мнению, относится поэт к басне?

 Какие особенности басни подчеркивает Грибоедов в своем высказывании?

 (Аллегоричность — львы, орлы, воплощающие в себе определенные черты человеческих характеров; сатира — «насмешки вечные»)

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Знайомство з біографією І.О.Крилова  (1769–1844)
  2. Читання та аналіз байки «Вовк і Ягня»

Чтьання байки  учителем

 Какое впечатление произвела на вас басня?

 Что поразило в басне «Волк и Ягненок»?

Читання байки в особах

  1. Бесіда

З яких частин складається байка?

Як вони називаються?

Назвіть їх в даній байці.

У чому особливість розміщення моралі в цій байці?

Порівняйте з байкою  Езопа.

(Мораль в баснях Крылова может находится как в начале, так и в конце произведения.

У Эзопа мораль представлена в конце басни.)

 

 Які епітети використовує байкар, щоб описати Вовка та Ягня?

Картинки Вовка та Ягня

 

Як звертаються герої один до одного?

(Волк грубит Ягненку, совершенно незаслуженно его оскорбляет, а Ягненок вежливо и разумно возражает ему.)

 

 

Які звинувачення на адресу Ягня  виставля Вовк?

 (Ягненок мутит воду, смешивая ее с илом;

Ягненок оскорбил его в позапрошлом году;

все овцы, псы и пастухи вредят Волку.)

 

Доведіть, що звинувачення безпідставні

 (Ягненок пил воду выше по течению, чем Волк, и не мог мутить ее; в позапрошлом году его еще не было на свете, и он не мог оскорбить Волка; овцы не могут вредить хищнику, перед которым беззащитны, а псы и пастухи стерегут стадо и поэтому неугодны Волку. Но должен ли Ягненок расплачиваться за это?)

 

  1. Складіть промову адвоката Ягняти.

 

  1. Гронування

Які риси характеру уособлюють Вовк та Ягня?

Вовк: підступність грубість хитрість клеветничество нахабство злість

Ягня: доброта вихованість розумність логічність беззахисність

 

«У сильного всегда бессильный виноват» «Ты виноват уж тем, что хочется мне кушать» 

Висновок:
В образі Ягня зосереджені позитивні риси,

а в образі Вовка - негативні.

 

Парадокс: позитивний герой страждає, а негативний живе далі як ні в чому не бувало. Чому?

 ( «У сильного завжди безсилий винен»: сила втілює влада, гроші, соціальний стан.)

 

 Крилов звертає увагу на розповсюдженість даного явища: «Тому в истории мы тьму примеров слышим». Чи знаєте ви приклади з життя, які підтверджують слова байкаря?

 

 

 

  1. Порівняння байок Езопа і Крилова.


І А. Крилов часто запозичив сюжети для байок у Езопа і Лафонтена, але при цьому, докорінно змінюючи деякі моменти, створював нові літературні твори.Знайдіть спільне в сюжетах байок.

 (Причіпки Вовка і відповіді Ягня відповідають байці Езопа. Крилов, природно, вносить нові деталі: мова йде не про образу батька Вовка, а його самого; Вовк, почувши про юному віці Ягня, перераховує його «родичів», а також звинувачує псів і пастухів. Збігаються фінали байок: беззахисний герой приречений на загибель.)

 

Що нового приніс у байку російський байкар?

 (Байка Крилова більше за обсягом, більш емоційна; основну частину байки становить емоційний діалог героїв. Наявність експресивно забарвленої лексики передає загострення пристрастей, робить байку виразною і зрозумілою; віршована форма сприяє запам'ятовуванню байки.)

 

  1. Закріплення знань, умінь та навичок

Що ви знаєте про російській байкаря і. А. Крилова?

 

Проти яких людських вад і суспільних вад спрямована байка «Вовк і Ягня»? Чому вчить байка «Стрекоза і Мураха»

 

  1. Домашнє завдання

Вивчити байку «Волк и Ягненок», довести, що цей твір є байкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку