Тема: І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи
Номер слайду 2
Мета навчальна: продовжити ознайомлення учнів із комедією І. Карпенка-Карого “Сто тисяч» ,допомогти глибше усвідомити ідейно-художній зміст проблеми твору, навчити логічно мислити,узагальнювати;Розвивальна: розвивати навички переказувати зміст прочитаного, мислення та мовлення учнів, уміння виразного читання; удосконалювати вміння грамотно й аргументовано висловлювати власні думки. Виховна: виховувати усвідомлення важливості духовності в житті людини, осудливе ставлення до жорстокості, хитрості, несправедливості, бездуховності.
Номер слайду 3
Літературний диктант1. «Корифей» перекладається українським відповідником_______________.2. Хто сформував «театр корифеїв» ?____________________.3. Справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого – _______________________.4. У комедії «Сто тисяч»І. Карпенко-Карий зіграв роль_________________.5. Перша назва комедії «Сто тисяч» – _______________________________.6. Герасим Калитка мав ______________________________десятин землі.7. За соціальним станом Г. Калитка _________________________________.8. За фальшиві гроші Герасим хоче викупити землі у ___________________.9. Фразу «Буде здоров’я – будуть гроші» говорив _____________________10. Бонавентура розшукував скарб ____________________років.11. Під час обміну справжніх грошей на фальшиві Герасим Калитка віддав шахраєві замість п’яти тисяч тільки _________________________.12. Прийом, за допомогою якого автор висміює вади Г. Калитки, – ______.
Номер слайду 4
Духовність – це внутрішній світ людини, зв’язок людини з релігією. Духовність – це стрижень, фундамент внутрішнього світу людини. Духовність – це те, що відрізняє людину, що властиве лише їй одній. Духовність – творча спрямованість, наснага людини. Бездуховність - це справжня біда сучасності. Вона виражається в приземленості, аморальності, меркантильності, низькій культурі. Найчастіше в гонитві за всілякими матеріальними благами людина забуває про вищі людські цінності та ідеали. Бездуховна особистість абсолютно не готова до жертовності і подвигів.
Номер слайду 5
Усна народна творчість Прислів’я та приказки про гроші - Срібло-золото тягне людину в болото.- З золотом, як з вогнем: і тепло з ним, і небезпечно.- Гроші всюди хороші.- Грошей багато, а щастя мало.- За наші гроші ми всім хороші.- У кого гроші, той і хороший, а як їх нема, то всім дарма.- У кого гроші є, тому й руку всяк дає.- Хоч у голові пусто, аби грошей густо.- Совісті менше — грошей більше.- З грошима і в грязі чистий.- Копійка любить, щоб її лічили.- Без грошей, як без рук.- Коли гроші говорять — правда мовчить- Від багача не жди калача.-Багатий не любить давати.
Номер слайду 6
Сила грошей. Згубна сила. Гонитва. До збагачення. Моральне обличчя. ВтрачаєЗасудження. Жадібність. Прагнення збагатитися. Нечесний шлях. Втрата духовних цінностей. Нажива. Стає духовно обмеженою. Шахрайствозлочинністьморальна деградація призводить до батькидітизадоволення власних потреббідністьбагатстводоброзломоральністьаморальністьегоїзмохоплення жагоюродинні стосунки. Робота в парах. Кожен із трьох варіантів має на парті не пов’язані між собою слова-підказки. Наступне завдання ви виконуватимете з їх допомогою. Використовуючи ці слова, ви сформулюєте:1 варіант – тему твору2 варіант – ідею твору3 варіант – проблематику твору.
Номер слайду 7
Скринька побажань…Я хочу, щоб усі люди були …(слова вчителя)А я хочу, щоб люди вірили в найкращі людські цінності …Я бажаю, щоб люди були гуманними …Я за те, щоб люди вірили в добро …Мені хочеться, щоб люди довіряли один одному …Я за те, щоб люди були духовно багатими …А я за те, щоб люди духовно розвивалися …
Номер слайду 8
Домашнє завдання.1. А. Написати лист-звертання до Герасима Калитки. Б. Міні-роздум « Чи актуальна трагікомедія «Сто тисяч» у наш час?В. Якби ви були письменником, яку б кінцівку трагікомедії «Сто тисяч» ви написали?2. Скласти цитатну характеристику образу Герасима Калитки.