И та І в кінці прислівників

Про матеріал
План уроку за темою "И та І в кінці прислівників " рекомендовано вчителям української мови, що викладають предмет у 7-х класах
Перегляд файлу

Тема «И та І в кінці прислівників»

Мета:

-ознайомити учнів з основними правилами правопису голосних И та І прислівників; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з відповідною орфограмою; пояснювати її за допомогою орфографічних правил;

-розвивати мислення, розумові та творчі здібності;

-виховувати тактовність у поведінці учнів під час роботи в групах;

-сприяти формуванню моральності й духовної краси дітей.

 

Форма  проведення:  урок- перевтілення.

Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Перебіг уроку:

(Слайд 1)

1.Організаційний момент:

Доброго дня! Сідайте, будь ласка!

Сьогодні в нас, діти, урок незвичайний,

І вчитель у вас, і багато гостей.

Та прошу вас, любі, в процесі навчання

Уважними бути урок увесь цей!

Девіз нашого уроку:

Думати швидко!

Виконувати чітко!

Творчо працювати!

Каліграфічно писати!

-Налаштувалися на роботу! Сіли рівненько. Посміхніться один одному і вперед до знань! Сьогодні, як ви вже помітили, ми будемо працювати в групах, тож  допомагайте один одному. А та група, яка буде творчо працювати, злагоджено, та правильно виконувати всі завдання, отримає  в кінці уроку бонус: кожному  представникові   цієї групи додатково зараховуватиметься  по 1 балу за роботу на уроці.

 

2.Перевірка домашнього завдання.

Почнемо з  перевірки  домашнього  завдання.

Пригадаймо, яке завдання ви виконували вдома(записати  2 прислів’я, в  яких є прислівники)

(перевірка домашньої роботи)

 

Сади цвітуть коли? - Весною

Коли трави є шовкові?- Влітку

А врожай коли збирають?- Восени

Снігу всі коли чекають?- Взимку.

-Правильно, молодці. А на яке питання відповідають слова: весною, улітку, восени, взимку? (коли?)

-Отже, про яку частину мови ми продовжимо розмову? (про прислівник)

 

-Прислівників багато в мові,

Всі яскраві, всі чудові.

Щоб закріпити знань основи,

Повторимо цю частину мови.

3.Повторення вивченого матеріалу

-Увага на екран

(Слайд 2)

 

Вам необхідно знайти рядок, у якому всі записані слова є прислівниками.

Перша група виконує тестове завдання , яке подано ліворуч, а друга група-яке праворуч.

(учні визначають, перевірка роботи)

(Слайд 3)

4.Мотивація навчальної діяльності

- Молодці .А  ми продовжуємо подорожувати країною Прислівника. Сьогодні я запрошую вас до незвичайної галявини. Чому незвичайної, бо  в процесі  роботи ви  самі будете  її створювати, прикрашати , наповнювати барвами, так би мовити, малювати її, як справжні художники. А щоб це сталося, ви повинні виконати всі завдання правильно, бо це і  буде перепусткою для виконання кожного наступного завдання.

5.Повідомлення теми, мети уроку

-Запишемо в зошит сьогоднішню дату,

Та класна робота старанно пишіть.

Тему цікаву почнемо вивчати:

«И та І в кінці прислівників» - запишіть.

(вчитель пише тему на дошці)

-Продовжуємо вивчати правила правопису прислівників та застосовувати знання у своїй роботі. Будьте уважними, бо прислівник - дуже хитра частина мови

6.Вивчення нового матеріалу

-І перше завдання - розбір правила.

(Слайд 4)

(розбір правила)

 Буква и в кінціприслівниківпишеться:
1) після букв г, к, х: навкруги, самотужки, трохи;
2) у прислівникахізпрефіксом по-, щопишуться через дефіс: по-українськи, по-ведмежи. Виняток: по-латині. У рештіприслівниківпісля ж і ч пишеться буква і: вночі, двічі.
У кінцііншихприслівниківбукви и та і пишуться так само, як у подібнихвідмінкових формах іменників: вгорі, згори. Винятки: почасти, безвісти, восени.

  • От і молодці! Правило розглянули ,отримали перепустку і на нашій галявині з являється кущик

(наклеїти кущ)

-А тепер кожна група виконає свою роботу. Ознайомимося із завданням вправи 258

(діти читають завдання)

1 група-виписати Прислівники з І (вкупі,насторожі,тричі,вповні,насправді,утричі,мимоволі)

2 група-виписати ПРИСЛІВНИКИ з И

(залюбки,безвісти,ліньки,по-ведмежи,потайки).

-Я запрошую представника від першої групи до дошки для написання прислівників, які виписали.

(учень у стовпчик пише слова)

-А ми поки перевіримо, які прислівники виписала друга група

(перевірка роботи)

-Підкреслити другу букву в кожному слові, і якщо правильно виконано завдання, з підкреслених  букв прочитаємо назву українських гір (Карпати)

-Молодці. Виконали правильно завдання і на галявині вже з являються квіти

(клеїти квіти)

(Слайд 5)

-Наступне завдання не менш цікаве. Ви будете творцями.

Слід відновити й записати прислів я, добираючи  їх продовження з другої колонки та вставити пропущені букви у прислівниках.

(виконання роботи)

Що маєш робити,…то зроби сьогодні.

Без діла жить-…тільки небо коптить.

Хто спішить,…той двічі робить.

Лінивому…все ніколи.

Грамоті вчиться-…завжди пригодиться.

Письменний бачить поночі більше,…як неписьменний удень.

Хто нічого не робить,..той ніколи не має часу.

(перевірка роботи)

-Читаємо відновлені прислів’я (7 учнів)

-Перевіримо ,чи правильно ви відтворили прислів’я

(Слайд 6)

-Правильно виконали, розумнички!

(наклеїти річку)

Яка чудова галявина стає!

(Слайд 7)

-А чи не втомилися ви? Слід відпочити

(фіз. хвилинка)

-Ось і відпочили.Сіли рівненько.

- Влаштуємо мовне змагання. Пограємо в гру «Коректор». Ви перетворитесь на вчителів.

(Слайд 8)

Слід  виправити , де треба,  помилки в поданих прислівниках.

Навприсядки,залюбки,по-вовчи,опівночі,уночі,почасти,тричі,навпаки,по-українськии ,трішки,щомиті,поодинці,пішки,навпомацки,позаочі.

(перевірка)

  • Дякую! Ось вже і деревце з’являється!

(наклеїти деревце)

(Слайд 9)

7.Самостійна робота учнів

-А зараз кожен з вас отримає індивідуальне завдання.У правому верхньому куточку напишіть прізвище своє.

(учні працюють самостійно)

-Помічники мої, зберіть роботи.

Оцінки за виконану роботу я повідомлю наступного уроку

8.Узагальнення і систематизація вивченого

- Пригадаймо, коли ж треба писати И, а коли І в кінці прислівників.

(повторюємо правило)

Бонус отримує група ……….

-Ви сьогодні  добре працювали; перевтілювалися і у творців, і у вчителів, і в художників. Всі завдання виконали правильно і на галявині з’явилося сонечко та усміхається нам

(клеїти сонечко)

9.Підсумок уроку, повідомлення домашнього завдання й інструктаж до нього

-Погляньмо, яке домашнє завдання ви  будете виконувати на наступний урок.

(слайд № 10-д.з)

(вчитель читає д.з)

-Щоденники відкрийте та запишіть д.з.

-До нових зустрічей у країні прислівника

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку