І. Жиленко "Підкова". "Гном у буфеті". Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього

Про матеріал
Презентація до другого уроку за творчістю Ірини Жиленко в 6 класі. Робота містить матеріали до роботи над віршами "Підкова" та "Гном у буфеті", наочно розкриває тему, ідею, проблематику та художні засоби кожного твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І. Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”. Поетичні розуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

Номер слайду 2

Збірка “Казки буфетного гнома”“Сніг”“Листи до Діда Мороза”“Жар-птиця”“Кіт-воркіт”“Давайте дружити”“Підкова”“Ягуари”“Гном у буфеті”“Нічна казочка”

Номер слайду 3

І. Жиленко “Підкова” Знову я пишу про зиму, золотий сніг. Кажуть, Андерсен всі свої казки писав напередодні Нового року, — тільки в різдвяні сутінки прочиняються двері в те, чого нема. І. Жиленко

Номер слайду 4

Що символізує підкова?здійснення бажаньдобробут у доміоберігудача успіхщастярадість

Номер слайду 5

І. Жиленко “Підкова”Виразне читання вірша. Перегляд відеопоезії

Номер слайду 6

Робота над текстом. Опишіть красу зимової природи, змальованої у вірші. Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди? А який він увечері при світлі ліхтарів ?Якими барвами він переливався? Як про це сказано у поезії?Який художній засіб використовує І. Жиленко, змальовуючи сніг?

Номер слайду 7

Коли буває сніг кольоровим?

Номер слайду 8

Колір теж може бути образом, може щось означати. Зелений — колір молодості, природи, життя; рожевий, голубий - чистоту, ніжність, красу; жовтий уособлює тепло, радість. Отже, кольором авторка розкриває свої емоції, почуття. Символіка кольорів

Номер слайду 9

Робота над текстом. Якою ми побачили підкову в поезії? “золота”“на місяць схожа” “серпиком лежала”

Номер слайду 10

Робота над текстом Захоплення“розгубились літаки” “Кричали: “Мама!” – й крильцями дрижали”Здивування і заздрість“Роззявили роти сімсот роззяв”Яке враження справила підкова на оточуючих?

Номер слайду 11

Робота над текстом. Яке бажання загадала лірична героїня, поклавши підкову на вікні? Чому дівчинка вірила у чарівність підкови?Як у творі уявне пов’язано з реальним?Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?Чи здійснюються бажання, які ви загадуєте на Новий рік? За що ви любите це свято?

Номер слайду 12

Творчі завдання{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}Скласти пазли за QR-кодами й одержати малюнки. Розповісти, який епізод вірша ілюструє одержаний малюнок. Всі малюнки розмістити за сюжетом твору.

Номер слайду 13

Перевірка завдання

Номер слайду 14

Скласти оповідання за сюжетом вірша Одного зимового вечора йшов незвичайний різнокольоровий сніг. У цей чудовий час одна дівчинка прогулювалася надворі, милувалася то зеленим, то рожевим, то фіалковим снігом. Творча робота

Номер слайду 15

Скласти оповідання за сюжетом вірша Раптом повз неї «протрюхикав на коні Дідусь Мороз і загубив підкову». Та не просту, а золоту! Схожу на місяць. Дівчинка її підняла, загадала бажання: «Щоб все мені збулося!» І поклала підкову на вікні. Нехай усім світить! Ця чарівна річ так усіх здивувала, що навіть «розгубились в небі літаки», «зійшлися сімсот роззяв». Творча робота

Номер слайду 16

Скласти оповідання за сюжетом вірша А дівчина згодом купила шубу, поклала підкову в чемодан і поїхала до Діда Мороза в Лапландію. Повернула йому загублену річ. Ось і все. Тільки з підковою зникла зимова казка: сніг став звичайним і рівним. Роззяви теж розійшлися, бо нічому було дивуватися.І життя стало таким, як завжи. Творча робота

Номер слайду 17

Тема вірша. Зображення ліричної героїні, яка знайшла підкову коня Діда Мороза і з її допомогою прагнула здійснити всі бажання й мрії.

Номер слайду 18

Ідея твору. Утвердження можливості в новорічні свята здійснити свої мрії і відчути себе щасливою.

Номер слайду 19

Проблемні питання Що нас робить щасливими? Як досягти щастя? Що для цього треба? Яким має бути погляд на світ щасливої людини? Як ви розумієте вислів “Краса врятує світ”?

Номер слайду 20

Лірична героїнясприймає все із захопленняммрійницяфантазеркапоряднавідповідальнавірить у силу чарівних речейбачить світ кольоровим

Номер слайду 21

Художні засоби. Епітети. Метафори. Уособлення(персоніфікації)Порівняння. Риторичні оклики“зелений сніг”“рожевий”“фіалковий”“золота підкова”“роззявили роти сімсот роззяв”“розгубились в небі літаки”кричали: “Мама!”“крильцями дрижали”“на місяць схожим серпиком лежала”“Мама!”“Щоб все мені збулося!”Епітети. Метафори. Уособлення. Порівняння. Риторичні оклики

Номер слайду 22

Ірина Володимирівна володіла незвичайним, поетичним, кольоровим баченням життя. У кожному вірші, в кожному образі присутня музика барв, якесь дитинне захоплення світом.Із цією поетесою асоціюються образи метелика, квіточки, гнома, які допомагають нам потрапити в казку. У теплий і водночас таємний світ домашнього затишку переносить нас авторка у вірші “Гном у буфеті”

Номер слайду 23

І. Жиленко “Гном у буфеті”Виразне читання вірша. Перегляд відеопоезії

Номер слайду 24

Анкета гнома{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F} Ім’я Вік Зовнішність Заняття Друзі Риси характеру Уподобання

Номер слайду 25

Корисні справи. Місце проживання. Вік. Зовнішність. Заняття. Добрі справиІм’я. Уподобання. Характер. Друзі

Номер слайду 26

Ім’я – буфетний гном. Вік – три століття

Номер слайду 27

Місце проживання Старий буфет

Номер слайду 28

Зовнішність“добрий знайомий”“старенький буфетний гном”“просто франтом”“багріє його ковпачок”

Номер слайду 29

Уподобання“довго і солодко спить”“любить какао пить”“смоктати м’ятні гостинці”

Номер слайду 30

Заняття“золотить на свята сервізи”“клопочеться гном у буфеті”“бурмоче, зітха, шарудить”“тупа, плямка”“дзвонить в буфетні шибки”“нашіптує дітям казки”

Номер слайду 31

Добрі справи“слухняним дає шоколадки”“золотить на свята сервізи”“нашіптує дітям казки”“гука пустунам : “Ай-ай!”

Номер слайду 32

Манери“Навчився він гарних манер. В одної маркізи з фарфору. Сказала маркіза: - Тепер. Дружити із вами не сором”

Номер слайду 33

Риси характерудобрий працьовитий відповідальний чемний ввічливийклопітливий непосидючий вміє дружити

Номер слайду 34

ДрузіДідусь, мама, діти - вся родина. Маркіза з фарфору. Цвіркун - музикант

Номер слайду 35

Поетична хвилинка. Щасливе дитинство – це тепла хатинка,В якій у любові зростає дитинка;Це мамина пісня, бабусина казка,Любов усіх рідних, Господняя ласка…Щасливе дитинство – це друзів багато,З якими і будні минають, як свято!Це щедрі сюрпризи і здійснені мріі,Казкові бажання і щедрі надії….

Номер слайду 36

Тема та ідея вірша. Дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки. Тема – зображення гнома як оберега домашнього тепла й затишку.Ідея – возвеличення почуття пошани та любові до гнома як сімейної реліквії, заклик шанувати давні речі та прислухатися до їхнього звуку, пронесеного через століття.

Номер слайду 37

Символічністьобразу гнома. Гном – символ домашнього тепла, любові й затишку.

Номер слайду 38

Рідний дім — це найкраще місце для кожної людини, її оберіг. Добре, коли в цьому домі затишно, привітно, коли чекають рідні, найдорожчі люди. А ще - це старий буфет, прабабусина шафа чи ще щось із старих меблів Вони бачили багато, пам'ятають усіх, що тут жив, і бережуть цю пам'ять. Здається, що якийсь добрий гном чи домовичок оберігає лад і спокій у домі.

Номер слайду 39

Домашнє завдання(на вибір)Казка нашого буфетного гнома. Що треба зробити, щоб жилося тепло й затишно, як у будинку з гномом? Краса і диво у звичайних речах.

Номер слайду 40

Розгадайте кросвордhttps://learningapps.org/watch?v=pe7ekzuyt21

Номер слайду 41

Ірина Жиленко зберігала в собі якусь дивовижну дитинність. Вона, як маленька дівчинка, дивувалася світу. Шукала краси. Вірила в чесність.

Номер слайду 42

Для дітей Ірина Жиленко ніколи не стомлюється писати… Взагалі для неї дитинство – “святкова казка”. Поетеса хоче, щоб малеча вірила у добрі й прекрасні чудеса, у гномів, у Діда Мороза, у те, що квіти вміють вальсувати, а ляльки розмовляти. На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладе ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світлом краси і радості. (Б. Чайковський)

Номер слайду 43

Додатки. Після того, як учасник команди (чи групи) складе пазл онлайн, він прибігає до вчителя, показує результат роботи й одержує той малюнок, який він склав. В результаті після успішного виконання роботи в кожної команди має бути повний набір малюнків. Тримаючи їх у руках, діти шикуються в рядочок за порядком зображених на малюнках подій твору. Перемагає та команда, яка швидше й правильно виконала роботу.

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Номер слайду 51

pptx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
3687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку