Робота над текстом. Опишіть красу зимової природи, змальованої у вірші. Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди? А який він увечері при світлі ліхтарів ?Якими барвами він переливався? Як про це сказано у поезії?Який художній засіб використовує І. Жиленко, змальовуючи сніг?
Робота над текстом. Яке бажання загадала лірична героїня, поклавши підкову на вікні? Чому дівчинка вірила у чарівність підкови?Як у творі уявне пов’язано з реальним?Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?Чи здійснюються бажання, які ви загадуєте на Новий рік? За що ви любите це свято?
Скласти оповідання за сюжетом вірша Раптом повз неї «протрюхикав на коні Дідусь Мороз і загубив підкову». Та не просту, а золоту! Схожу на місяць. Дівчинка її підняла, загадала бажання: «Щоб все мені збулося!» І поклала підкову на вікні. Нехай усім світить! Ця чарівна річ так усіх здивувала, що навіть «розгубились в небі літаки», «зійшлися сімсот роззяв». Творча робота
Скласти оповідання за сюжетом вірша А дівчина згодом купила шубу, поклала підкову в чемодан і поїхала до Діда Мороза в Лапландію. Повернула йому загублену річ. Ось і все. Тільки з підковою зникла зимова казка: сніг став звичайним і рівним. Роззяви теж розійшлися, бо нічому було дивуватися.І життя стало таким, як завжи. Творча робота
Художні засоби. Епітети. Метафори. Уособлення(персоніфікації)Порівняння. Риторичні оклики“зелений сніг”“рожевий”“фіалковий”“золота підкова”“роззявили роти сімсот роззяв”“розгубились в небі літаки”кричали: “Мама!”“крильцями дрижали”“на місяць схожим серпиком лежала”“Мама!”“Щоб все мені збулося!”Епітети. Метафори. Уособлення. Порівняння. Риторичні оклики
Ірина Володимирівна володіла незвичайним, поетичним, кольоровим баченням життя. У кожному вірші, в кожному образі присутня музика барв, якесь дитинне захоплення світом.Із цією поетесою асоціюються образи метелика, квіточки, гнома, які допомагають нам потрапити в казку. У теплий і водночас таємний світ домашнього затишку переносить нас авторка у вірші “Гном у буфеті”
Поетична хвилинка. Щасливе дитинство – це тепла хатинка,В якій у любові зростає дитинка;Це мамина пісня, бабусина казка,Любов усіх рідних, Господняя ласка…Щасливе дитинство – це друзів багато,З якими і будні минають, як свято!Це щедрі сюрпризи і здійснені мріі,Казкові бажання і щедрі надії….
Тема та ідея вірша. Дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки. Тема – зображення гнома як оберега домашнього тепла й затишку.Ідея – возвеличення почуття пошани та любові до гнома як сімейної реліквії, заклик шанувати давні речі та прислухатися до їхнього звуку, пронесеного через століття.
Рідний дім — це найкраще місце для кожної людини, її оберіг. Добре, коли в цьому домі затишно, привітно, коли чекають рідні, найдорожчі люди. А ще - це старий буфет, прабабусина шафа чи ще щось із старих меблів Вони бачили багато, пам'ятають усіх, що тут жив, і бережуть цю пам'ять. Здається, що якийсь добрий гном чи домовичок оберігає лад і спокій у домі.
Для дітей Ірина Жиленко ніколи не стомлюється писати… Взагалі для неї дитинство – “святкова казка”. Поетеса хоче, щоб малеча вірила у добрі й прекрасні чудеса, у гномів, у Діда Мороза, у те, що квіти вміють вальсувати, а ляльки розмовляти. На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладе ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світлом краси і радості. (Б. Чайковський)
Додатки. Після того, як учасник команди (чи групи) складе пазл онлайн, він прибігає до вчителя, показує результат роботи й одержує той малюнок, який він склав. В результаті після успішного виконання роботи в кожної команди має бути повний набір малюнків. Тримаючи їх у руках, діти шикуються в рядочок за порядком зображених на малюнках подій твору. Перемагає та команда, яка швидше й правильно виконала роботу.