Ідея радості життя і відкриття світу у романі Е. Портер «Полліанна»

Про матеріал
формування предметних компетентостей: продовжити знайомство зі світовим бестселером Е. Портер; сприяти розумінню учнями глибини закладеної у творі ідеї; поглиблювати вміння характеризувати образи літературних героїв, порівнювати їх; розвивати усне зв′язне мовлення; виховувати оптимістичне світобачення, пошану до загальнолюдських цінностей. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися; розвивати навички роботи в колективі; висловлення своєї точки зору.
Перегляд файлу

5 клас

Тема:  Ідея радості життя і відкриття світу у романі Е. Портер «Полліанна»

Мета: формування предметних компетентостей: продовжити знайомство зі світовим бестселером Е. Портер; сприяти розумінню учнями глибини закладеної у творі ідеї; поглиблювати вміння характеризувати образи літературних героїв, порівнювати їх; розвивати усне зв′язне мовлення; виховувати оптимістичне світобачення, пошану до загальнолюдських цінностей.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися; розвивати навички роботи в колективі; висловлення своєї точки зору.

 

Обладнання: презентація,уривки фільму «Полліанна»(2003 р. Великобританія) таблиці, картки, схеми.

 

Тип уроку: формування та вдосконалення умінь і навичок.

 

Епіграф:  Зерно доброго слова проростає в серці.

       Дж. Свіфт            

                      Найголовнішого очима не побачиш,       добре бачить лише серце …                                                                                                       Антуан де Сент-Екзюпері

 

     Хід уроку

І. Фаза актуалізації.

Добра людина – криниця, наповнена золотом!

Добре серце – диво-квітка в саду життя!

Добре слово – ключ, яким відкривають серце!

Нехай саме серце – велике, добре і порядне – стане ключем до початку нашої роботи.

  •           Щоб дізнатися ключове слово нашого уроку, ми проведемо невелику вікторину. Перші літери слів-відгадок і будуть нашою відповіддю.
  1. Особа, яка керує постановкою кінофільму (режисер)
  2. Той, кому належить художній твір (автор)
  3. Те, що повинен мати кожен (домівка)
  4. Картинка, яка показує події, допомагає розкрити зміст твору (ілюстрація)
  5. Дитина, яка залишилась без батьків (сирота)
  6. Це дається людині від Бога (талант)
  7. Буква, яка ніколи не стоїть на початку слова( ь)

Відповідь: радість.

  •           Отже, ми говоритимемо про радість життя і відкриття світу в повісті Елеонор Портер «Полліанна».

 

ІІ. Фаза усвідомлення змісту і побудови знань.

  1. Літературне дослідження:
  •           Чи знаєте ви, діти, твори. У яких ідеться про ігри?
  •           А які ігри вам найбільше подобаються?
  •           Чи відома вам дитяча гра, у яку б із однаковим задоволенням грали як діти, так і дорослі? Саме Е. Портер подарувала читачам нову гру – «гру в радість». Згадаємо її правила (на партах картки):
  1. Завжди посміхатись
  2. У поганому знаходити щось хороше
  3. Ніколи не сумувати
  4. Думати про те, що щось може бути гіршим
  5. Ніколи не сміятися з чужого горя
  6. Дарувати радість людям, які тебе люблять, які тобі не байдужі.

Щоб згадати героїв твору ми проведемо гру «Маска».

(Учні розповідають про героя від його імені, а решта відгадують хто це)

  1. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу:
  1. Показ слайдів 3 – 5

Герої твору навчили нас боротися з труднощами, шукати привід для радості. Кожна людина хоче мати гарну сім′ю, хоче, щоб її любили, піклувалися нею. Своїм прикладом герої твору показали, що світ дітей і дорослих дуже тісно переплітаються.

  1. Конкурс кращих знавців змісту твору:
  1. В яку гру грала Полліанна?
  2. Чого дотримувалася тітка Поллі?
  3. Що носила Полліанна місіс Сноу?
  4. Яку книгу дала читати міс Поллі дівчинці?
  5. Що не подобалось Ненсі?
  6. Ким став Джиммі для Джона Пендятона?
  7. Кому посилала гроші леді з жіночої допомоги?
  8. Чому сумував лікар Чиятон?
  9. Який нещасний випадок стався з Полліанною?
  10. Що почала носити місіс Бентон?
  1. Завдання – дослідження. Слайд  6

На минулому уроці ми проводили з вами дослідження: «Які зміни сталися в житті героїв твору з появою в місті Полліанни? Тепер ми все систематизуємо з допомогою таблиці «дівчинка – радість». Діти по черзі прикріплюють на таблицю картки з написами змін.

Очікувані відповіді:

  •           Тітка Поллі стала доброю, турботливою, чуйною, навчилася бути щасливою.
  •           Лікар порозумівся з коханою жінкою і одружився.
  •           Джон Пендлтон став люблячим батьком усиновленого хлопчика Джиммі.
  •           У Джиммі з′явилася сім′я і місце проживання.
  •           Місіс Сноу стала терпимою, уважнішою до оточуючих її людей, почала працювати.
  •           Ненсі полюбила своє ім′я.
  •           Священник усвідомив свою місію, роль в житті мешканців міста.

Висновок (учні записують в зошит)


Полліанна стала для жителів міста путівником, рятівником, ангелом, який розбудив у них позитивне, навчив бачити хороше абсолютно в усьому. Вона навчила їх радіти життю!

 

  1. Виразне читання уривку повісті.
  •           А кого ж першого навчила грати в радість Полліанна? (Як навчала дівчинка Ненсі грі в радість) с. 192 – 195

Отже, наша героїня пробуджує жителів міста – і вони стають добрішими, турботливішими, лагіднішими, оптимістичними.

  1. Проблемне запитання:

Життя людини – не тільки радість і свято, а і проблеми.

  •           Що, на вашу думку, можна вважати найтяжчим випробуванням у долі людини? (смерть рідних, тяжкі хвороби, каліцтво)
  •           Що пропонує  в таких випадках Полліанна?

Вірити, що наші рідні на небесах живуть доти, доки ми їх пам′ятаємо. Каліцтво. Не працюють ноги – працюй руками. Будь корисним людям.

  1. Перегляд слайдів 7- 9

   Полліанна дарує усім жителям міста тепло свого маленького сердечка. Її називають благословенною дитиною, янголятком. Змінюються наші герої – вони просто навчилися радіти життю і бути корисними людям. Отже, щастя – коли ти  даруєш радість іншим.


  1. Фізкультхвилинка

Сьогодні наша фізкультхвилинка також про добро і радість життя.

ІІІ. Фаза консолідації (рефлексії)

  1. Вправа «Центр зайнятості»

Знайди пару і з′єднай (ім′я героя – рід діяльності)

Полліанна    кухарка

Тітка Поллі    хвора жінка

Тімоті    господиня садиби

Том     хлопчик-сирота

Містер Пендлтон   водій

Міссіс Сноу    садівник

Джим Боб    весела дівчинка

Чилтон    лікар священник

Пол Форд    одинокий багатій

  1. Метод «Гронування»
  •           Які асоціації виникають зі словом Полліанна?

(Діти будують на дошці гроно: радість, сонце, усмішка, гра, дружба, добро)

  1. Робота в парах:  побудова сенкану

Полліанна

Мудра і весела

Живе, радіє та допомагає

Усім у радість грати


                                          Оптиміст!

 

  1. Повідомлення учня про екранізацію твору.
  2. Перегляд фрагменту 1 кінофільму «Полліанна»

Героїня  роману Е. Портер допомагає усім, підтримує в тяжкі хвилини життя.

  •           А чи повернулося це добро до неї?
  •           Так, коли сталася біда і Полліанну збила машина – всі жителі міста молилися за її суілення.
  1. Виразне читання фіналу книги 

( у кожного учня на парті «Лист Полліанни»)

  1. Гра «Ланцюжок радісних відкриттів»

Кожен із нас чогось навчився у цієї маленької дівчинки, давайте про це напишемо на «аркушах радісних відкриттів».Учні заповнюють картки «Я навчився у Полліанни…»


Ми познайомилися з правилами гри в радість – користуйся ними, нехай вони допоможуть бути щасливими в житті, адже життя…

 Життя – це не просто дивна казка,

 В яку приходимо лиш раз.

 Тут для людей любов і ласка,

 І світло сонечка для нас..

 Життя складне, але чудове,

 Ми робимо в нім відкриття.

 Й завжди йдемо у невідоме,

 Тим цікавіше нам буття…

 Життя складне, але цікаве.

 Його не взнаєш до пуття.

 Буває радісне й лукаве…

 Але… Спасибі за життя!

  1. Підсумок уроку.

Дякую вам за радість спілкування на уроці. Я дарую вам ось ці яскраві сердечка. На них «золоті слова» про добро, про життя, його сенс. Читайте і не забувайте творити добро на Землі і бути щасливими.

 

( 1771-1832)

Роман «Айвенго»

Англія XII ст.

1194р.        1819р.

Нормани

Саксонці

docx
Додав(-ла)
Дяченко Тамара
Додано
30 жовтня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку