Укладач:
Дунець Алла Валеріївна. Вчитель англійської мови Паплинецької
ЗОШ І-ІІ ступенів Старосинявського селищної ради
Рецезент:
Дацюк Лариса Володимирівна, методист відділу освіти молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.
Схвалено методичною радою відділу освіти молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради (протокол №4 від 20.12.2018р.)
Розробка містить добірку вправ та ігор спрямованих на розвиток логічного мислення та граматики в учнів початкової школи. Вправи можна використовувати при вивчені та закріпленні різних теми.
ЗМІСТ
ВСТУП …………………………………………………………………4
Вправи для 1 класу ……………………………………………………5
Вправи для 2 класу …………………………………………………..11
Вправи для 3 класу …………………………………………………..19
Вправи для 4 класу …………………………………………………..25
ВИСНОВКИ ………………………………………………………….30
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………………31
Навчання молодших школярів іноземній мові має певні особливості, які пов’язані з психо-фізіологічним розвитком дітей.
У початковій школі особливо важливо розвивати в дітей позитивну мотивацію до вивчення іноземної мови, а також формувати здатність і готовність до іншомовного навчання на наступному етапі основної школи. Ефективність раннього початку вивчення іноземної мови не викликає сумнівів, тому що мова, вивчена в дитинстві, розкриває мовні й комунікативні здібності учня: мимоволі зіставляються факти двох мов; мовна картина світу створюється окремо для кожної мови.
Для повноцінного забезпечення навчального процесу вчитель може залучати додаткові засоби (аудіо/відео записи, дидактичні копіювальні матеріали, електронні носії інформації тощо) та активно використовувати такі види навчальної діяльності учнів на уроці, як: розучування та відтворювання пісень, музичних римівок, лічилок, віршів, епізодів мультфільмів, адаптованих до умов навчання. Це не тільки урізноманітнить навчальний процес, а й сприятиме підвищенню його ефективності, дозволить індивідуалізувати та диференціювати навчальну діяльність учнів відповідно до їхніх особистісних рис, здібностей та рівнів навченості.
Про навчальну функцію гри відомо вже давно. Використовуючи її як засіб навчання, відомі педагоги стверджували, що в ній закладенні великі потенційні можливості. Ігрові форми роботи на уроці активізують діяльність учнів, дають змогу виявити розумові та творчі здібності.
Гра – діяльність людини з моделювання іншого виду діяльності з розважальною чи навчальною метою. Гра відрізняється від роботи тим, що не ставить перед собою безпосередньо корисної мети (хоча сама гра може мати свою власну корисність), а також тісно межує з мистецтвом, хоч зазвичай не створює художніх цінностей.
1 зупинка «My school»
Так для закріплення з теми «My school» у 1 класі можна використати вправу «Знайди пару».
Дітям потрібно з’єднати слово та малюнок. Діти вивчають слова та краще запам’ятовують їх.
Pen Pencil Bag Chair Book Pencil-case
Table
2 зупинка «My school»
Порахуй предмети, назви їх та запиши скільки і чого саме ти бачиш.
Apples –
Nuts – Flowers – Butterfly – Strawberries –
Tomato –
3 зупинка «Alphabet»
Потрібно розставити літери в правильній послідовності.
a |
b |
g |
d |
c |
f |
j |
q |
i |
e |
k |
r |
v |
n |
t |
p |
h |
l |
s |
o |
u |
v |
z |
x |
m |
w |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E a
b c A B
e C
5 зупинка «My Toys»
Поставити перед дітьми картинки вивчених іграшок, потім учні закривають очі, а вчитель забирає одну із картинок. Учні мають назвати якої саме картинки не вистачає.
Цю вправу можна застосовувати при закріпленні будь якої теми.
Гра «Знайди мене»
Учні залишають класну кімнату на декілька секунд, щоб вчитель міг заховати предмети. Коли учні повертаються до класу вчитель пояснює, що вона загубила свої речі (ручку, олівець, книжку) оскільки діти вивчили ці слова то вчитель називає їх англійською мовою. Учні по черзі шукають предмети та називають їх.
6 зупинка « Розділення»
Дітям літери, їх і потрібно розділити . Наприклад відібрати усі літери
A, усі літери B, усі літери D, усі літери F, усі літери G.
7 зупинка «Парочки»
Потрібно зробити картки. На одній пишемо слово - на іншій картинка. Картинки розкладаємо так, щоб учні не бачили, що на них зображено. Учневі потрібно по-черзі відкривати картки, якщо перша і друга картка не співпала, то першу картку перевертаємо назад. Учень має скласти слово і картинку. Зробити картинку до слова. Кількість карток можна збільшувати, коли учні навчаться складати меншу кількість.
1 стежина «Appearance»
Потрібно підписати назви частин тіла.
Body, leg, nose, ear, hand, hair, arm, mouth, eye, head, foot, tooth, hair, toe, lip, elbow, knee, cheek, forehead, eyebrow, tongue, stomach,
2 стежина «Appearance»
Знайти в таблиці 10 частин тіла. Та виписати їх.
e |
y |
e |
y |
u |
h |
m |
a |
x |
s |
f |
p |
a |
o |
r |
m |
n |
n |
b |
n |
u |
n |
h |
e |
a |
d |
d |
t |
o |
a |
c |
q |
m |
l |
h |
s |
i |
k |
f |
l |
e |
g |
e |
r |
r |
l |
i |
p |
j |
3 стежина «Family»
Поєднай англійське слово та переклад
Mother дочка
Father мама
Sister син
Son бабуся
Brother брат
Grandmother тато
Grandfather двоюрідний брат
Daughter дідусь
Cousin сестра
3 стежина «Colours»
Потрібно вставити пропущені букви у словах
5 стежина Гра «Хто Я»
Одному з учнів вчитель одягає обруч на голову. На якому кріпиться слово або картинка і учень має відгадати хто він. Учневі потрібно ставити навідні запитання. Інші діти можуть відповідати тільки «так» або «ні».
6 стежина «Я розумник»
Користуючись таблицею потрібно закінчити оповідання. Ьалюнлюк
legs |
|
arms |
heads |
eyes |
ears |
noses |
fingers |
body |
|
3 |
6 |
2 |
4 |
9 |
5 |
7 |
1 |
I am a lovely monster. My name is Mink. I am tall. I’ve got three long legs and six long a ______________. They are yellow. I’ve got green _______, two yellow _______ and __________ red noses. I have got __________ brown eyes and nine big____________ on my heads. I’ve got one big blue mouth. I have got seven short ____________ on my hands. I haven’t got hair. I am a happy monster.
7 стежина «Я розумник»
Потрібно знайти серед літер заховані слова.
nvjkjkjgbrjthert
8 стежина «Читайко»
Поєднати частини слова, щоб утворилися назви днів тижня, та прочитати їх.
1 планета Розклад
Read and name the subjects. Try the crossword.
1. We write words and sentences at the ________ lesson.
2. We jump, run and play sport at the __________ lesson.
3. We draw and paint the ____________ lesson.
4. We read text and learn poems at the Reading lesson.
5. We count at the ____________ lesson.
6. We make things at the ___________ lesson.
7. We speak, read and write English at the ___________ lesson.
2 Одяг
Розділити зимовий та літній одяг на дві групи
Scarf, pants, cap, mittens, sweater, jacket, hat, boots, jeans, coat, trousers, shirt, dress, suit, clothing, shoes, T-shirt, shorts,
3 Займенник
Замінити особові займенники присвійними.
I –
You –
He – She –
It –
We – You – They –
I have got a house. This is my house.
a. His
b. Her
c. My
The boy has got a ball. It’s _______ball
a. His
b. Its
c. Her
I have got a friend. ________name is Diana.
a. Her
b. My
c. Our
Liz and Mike have got a pet. ________ pet is in the room.
a. Their
b. Our
c. Your
I have got a kitten. ________eyes are black.
a. Our
b. Your
c. Its
4 «Знайди предмет»
Потрібно викласти дві групи карток (10-15 шт.)1група із зображенням, 2 група із назвою того, що означають слова, а також інших предметів яких не було в приготовленому переліку, і закрийте їх аркушем. Учневі потрібно прочитати слово, після чого ви прибираєте їх, а натомість відкриваєте картки з малюнками. Дитина показує кожну картинку і називає англійською, що на ній зображено.
Приклад : «It’s a hair. This is an apple.»
Fox apple hair table lamp pen sun chair
5 «Замасковане слово»
Ця гра сприяє закріпленню в пам’яті дитини візуальних образів і їх сполучень. Потрібно приготувати картки із словами, прочитати які важко через різноманітні лінії, штрихи і прості рисунки, що перетинають букви.
6 планета «Кросворд у картинках»
7 планета «Зимові канікули»
Потрібно заповнити таблицю такими словами:
New Year, St. Valentine’s Day, February, to ski, December, to skate, Christmas, to sledge, January.
Month |
Holiday |
Activity |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Потрібно вставити пропущені слова.
be |
|
бути |
become |
became |
ставати |
|
began |
починати |
break |
broke |
ламати |
bring |
brought |
|
build |
|
будувати |
buy |
bought |
купувати |
|
could |
могти |
catch |
|
ловити |
choose |
chose |
вибирати |
come |
|
приходити |
|
cost |
коштувати |
|
cut |
вирізати |
do |
did |
робити |
drink |
|
пити |
drive |
drove |
їздити |
eat |
ate |
їсти |
2 станція «The Past Simple Tense»
Дописати речення. Поставити дієслова у the Past Simple form.
1. Last summer Lisa went (go) to the seaside.
2. She ___________ (go) there by train.
3. On Monday she ____________ (get) up early in the morning.
4. She _________ (have) a cup of tea and ____________ (go) to the sea.
5. She ___________ (swim) in the sea.
6. On Tuesday she _________(visit) a museum.
7. She _______ (buy) a lot of presents to her friends and family.
8. On Wednesday it __________ (rain) so she __________ (be) in a hotel.
9. She _________ (want) to go to the theatre on Thursday.
10. On Friday she _________ (go) back home.
11. I ______ (be) in the country last year.
3 станція «Числівник»
З’єднати слово з числом.
4 станція «Головоломка »
Прочитай речення використовуючи код.
1. – a 14. – n
2. – b 15. – o
3. – c 16. – p
4. – d 17. – q
5. – e 18. – r
6. – f 19. – s
7. – g 20. – t
8. – h 21. – u
9. – i 22. – v
10. – j 23. – w
11. – k 24. – x
12. – l 25. – y
13. – m 26. – z
My name is Tom.
______________________________________________________
____________________________________________________________
5 станція «Всезнайко»
Прочитай вірш і дай відповідь на запитання.
Thirty days has September, April, June and November.
All the rest have thirty-one,
Which has 28 days clear
And 29 in each leap year.
1. How many days are in September?
2. How many days are in December ?
3. How many days are in January ?
4. How many days are in February ?
5. How many days are in March ?
6. How many days are in April ?
6 станція «The Present Simple Tense»
Доповни запитання і дай відповідь на них. Використовуй слова з підказки.
1. Do you get up at 6 o’clock?
2. _______your mother get up at 7 o’clock? 3. _______your friend go to school at 9.00?
4. _______your mother come home at 4 o’clock?
5. _______you come home at 3 o’clock?
6. _______your parents go shopping?
7. _______your mother do the cooking?
Специфіка предмету «іноземна мова» полягає в тому, що провідним компонентом змісту навчання іноземній мові є не основи наук, а способи діяльності – навчання різним видам мовної діяльності: говорінню, аудіюванню, читанню, письму. Для навчання учнів різним видам мовленнєвої діяльності необхідно надати практику кожному учню в тому виді мовленнєвої діяльності, який він у даний час опановує.
Система навчання іноземній мові повинна бути побудована таким чином, щоб учневі була надана можливість знайомства з культурою країни досліджуваної мови. Необхідно навчити школярів поважати прояви цієї культури, тобто бути здатним до міжкультурної взаємодії.
Саме тому, готуючись до чергового уроку, плануючи ланцюжок уроків по темі усного мовлення і читання, вчителю важливо мати на увазі дидактичні властивості і функції кожного з засобів навчання, що відбираються, чітко уявляючи собі, для вирішення якої методичної задачі той чи інший засіб навчання може виявитися найбільш ефективним.
Застосування ігрових форм роботи найбільш ефективно в початкових класах. Ігрові форми є доступним, наглядним, творчим і змістовним педагогічним прийомом, що сприяє як мотивації учнів до вивчення іноземної мови, так і створення іншомовної комунікативної атмосфери на уроці, що сприяє підвищенню ефективності і якості освітнього процесу. Використання ігор на уроці англійської мови виховує в учнів почуття причетності іншої культури, толерантність, почуття товариства, допомагає розвивати пам'ять, мислення, уяву, комунікативні навички та вміння учнів.
1. Барташніков О., Барташнікова І., Зелена І. Ігри для початкового навчання англійської мови. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2006. – 64 с.
2. Вакуленко Н.Л. Англійська мова. 2 клас/ Н.Л. Вакуленко. – Х.:
ПП Українське літературне агентство «УЛА», 2017. – 64 с.: іл. – (Тренажер).
3. Вакуленко Н.Л. Англійська мова. 3 клас/ Н.Л. Вакуленко. – Х.:
ПП Українське літературне агентство «УЛА», 2017. – 64 с.: іл. – (Тренажер).
4. Вакуленко Н.Л. Англійська мова. 4 клас/ Н.Л. Вакуленко. – Х.:
ПП Українське літературне агентство «УЛА», 2017. – 64 с.: іл. – (Тренажер).
5. LearningApps.org [Електронний ресурс]: сайт. – Режим доступу : https://learningapps.org/ – Назва з екрана.
6. Вчителю вчителю, учням та батькам [Електронний ресурс]: сайт. – Режим доступу : http://teacher.at.ua – Назва з екрана.