Хорошим засобом для розвитку рухів пальців є гра в «Театр пальчиків». Пальчикові ігри ми активно використовуємо у своїй роботі в логопедичній групі з дітьми. Пальчикові ігри не повинні бути тривалими, п'ять хвилин на день достатньо для того, щоб стимулювати мовну функцію дитини.
Ігри-казки, пов'язані
з розвитком дрібної моторики
Цікаві ігри - казки, пов'язані з розвитком пальців рук дітей всіх вікових груп. «Ця команда - білочки, а ця команда зайчики» - говорить вихователь, показуючи ліву і праву руки. «Це капітан білочок, а це капітан зайчиків» - показує великі пальці. Кожен капітан як би вітається зі своєю командою (доторкнутися великим пальцем до інших пальців руки). Вправи спочатку роблять тільки з білочками, потім з зайчиками. Через кілька днів, обидві руки одночасно виконують це завдання.
Наступний етап - обидві команди руки вітаються один з одним (почергове торкання парних пальців обох рук. Спочатку зайчики і білочки вітаються, стоячи прямо, а потім з нахилом. Парні пальці обох рук при торканні згинаються - це шанобливий уклін. Великі пальці (капітани) вітаються один з одним (кожен зайчик зі своєю білочкою);
Вправа для рук «Прогулянка в ліс»
Вихователь одночасно говорить і показує. Діти копіюють нескладні рухи. Діти люблять і такі вправи, як «Кошеня», «Скакалка» (для тренування великого пальця руки), важку вправу, але діти люблять її і не відчувають втоми, «Будуємо дім».
При проведенні гри «Будуємо дім» цікава реакція дітей на вірші. Вірші про кожного. Кожен рядок, як подарунок! І при повторному проведенні цієї гри вони дуже стараються, смакуючи добрі, ласкаві слова за хорошу роботу. Багато часу приділяється на розучування з дітьми рухів персонажів казки «Зайчики і вовк». Діти засвоюють рух пальців рук майже всіх персонажів казки «Курочка Ряба», «Ріпка», «Теремок», «Колобок», «Три ведмеді», «Лисиця, заєць і півень» та ін.
Іграм - казкам можна приділяти увагу протягом 1,5-2 хвилини на ранковій гімнастиці або 2-3 хвилини на фронтальних заняттях, на прогулянці. Важливо стежити, щоб не було передозування. Вправи треба давати дітям порціями, але робити їх з оптимальним навантаженням, з великою амплітудою рухів. Не дає ефекту недбале, розслаблене виконання вправ. Особливу увагу потрібно приділяти тренуванню рухів підвищеної складності.