Конспект заняття з екологічного виховання середня група на тему: "На допомогу лісовому озерцю"

Про матеріал
Програмовий зміст: поглибити знання дітей про воду, її роль в житті рослин, тварин, людей; вчити визначати властивості та якості води за допомогою дослідницької діяльності; сприяти засвоєнню дітьми норм екологічної поведінки в природному оточенні; формувати знання про проблеми довкілля пов’язані із забрудненням води; розвивати пізнавальний інтерес до дослідницької діяльності, спостережливість, увагу, мислення; виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття з екологічного виховання середня група на тему: «На допомогу лісовому озерцю»

Програмовий зміст: поглибити знання дітей про воду, її роль в житті рослин, тварин, людей; вчити визначати властивості та якості води за допомогою дослідницької діяльності; сприяти засвоєнню дітьми норм екологічної поведінки в природному оточенні; формувати знання про проблеми довкілля пов’язані із забрудненням води; розвивати пізнавальний інтерес до дослідницької діяльності, спостережливість, увагу, мислення; виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до природи.

Матеріал: силуети краплинок, склянки з водою та наліпками, чайні ложки на кожну дитину, сіль, цукор, лимонна кислота, екологічні знаки, рюкзак, відерце, лійка, пляшка, ватні диски, предмети сміття, макет озерця, лісу, стежки, відеопрезентація.

Хід заняття

Привітання з дітьми:  Доброго дня вам любі малята!

    Хлопчики милі мої і дівчата,

    Щирою посмішкою я вас вітаю,

    Доброго настрою на весь день бажаю.

-Скажіть мені діти, чи не траплялось сьогодні з вами ніяких цікавих історій? А послухайте яка дивна історія трапилась зі мною. Сьогодні вранці я на ганок і привіталась із сонечком, з хмаринками, з птахами, і з нашою берізкою. І раптом мені на руку- кап! І я побачила. Ось цю маленьку краплинку. Як ви гадаєте звідки вона взялася? (відповіді дітей).

- Де ще може жити краплинка?

-  А де живе дуже багато краплинок?

- Кому потрібна вода?

- Для чого вода тваринам?

- Для чого вода рибкам?

- Навіщо вода людям?

- Воду потрібно берегти, не витрачати її марно, не забруднювати річок. озер, джерел, криниць та різних водойм.

Відеопрезентація «Кому потрібна вода»

Краплинка повідомила дітям, що в лісі є озерце, яке потребує їхньої допомоги. Краплинка просить врятувати його.

- Але щоб відправитись на допомогу, потрібно більше дізнатись про воду. Діти , ви погоджуєтесь зі мною? (відповіді дітей)

- Давайте уявимо себе маленькими дослідниками та перейдемо у нашу дитячу лабораторію.

Дослідницька діяльність

Діти сідають за столи, перед ними склянки з водою.

-Що це перед вами?

-Загляньте будь ласка у склянку з водою і скажіть, що ви там побачили.(діти називають зображення, яке розміщене на дні склянки).

-Чому через воду видно зображення? Яка вода?(відповіді дітей)

-Так. Вода прозора і тому крізь неї ми можемо бачити предмети.

-А зараз спробуйте на смак, яка вода? (відповіді дітей)

-А чи можемо ми змінити її смак?

-Тоді додайте до води те, що є у вас на тарілочках.(діти виконують завдання)

-Ну що ж вода змінила смак?

-У кого вода стала солодкою… кислою… солоною? Чому?

-Отже, зробимо висновок, що вода може змінювати смак. І її смак залежить від того, що ми додамо до неї.

-Ну що ж, тепер ми можемо відправитись до лісу, але нагадаємо спершу правила поведінки у лісі. І нам допоможуть у цьому ось ці екологічні знаки.

 - в лісі не можна смітити

 - не можна  ламати гілки дерев

 - не можна зривати багато квітів

 -не можна руйнувати пташині гнізда.

-Давайте ще з собою візьмемо рюкзачок та покладемо в нього все те, що нам буде потрібно в лісі. А тепер можемо вирушати. А ось і стежинка яка поведе нас до лісу. Ходімо!

Фізкультхвилинка

Ми стежинкою крокували, все довкола розглядали,

Під деревами стояли, а гілочки не ламали.

Ось вже далі пішли, там грибочка ми знайшли,

Ним ми довго милувались та до нього не торкались.

Знову стежкою пішли до галявинки дійшли,

На галявинці сунички заховали свої личка.

Квітами ми милувались та до них ми привітались.

Все довкола роздивились і у лісі опинились.

Діти підходять до озерця.

-Погляньте діти, як тут брудно, скільки багато сміття біля озерця. Нам потрібно добре попрацювати. Щоб усе гарненько тут прибрати. Ви зі мною згодні? Ну тоді до роботи. ( діти одягають рукавички та все збирають у  мішок для сміття).

-Так, ви гарно попрацювали, все довкола прибрали. Але погляньте, яка вода в озерці? (відповіді дітей)

-А чи можна споживати таку брудну воду? Чому, ні?(відповіді дітей)

-А як ви гадаєте, її можна очистити? Давайте спробуємо.

Дослідницька діяльність

-Щоб очистити воду, потрібно її пропустити через фільтер. А фільтром у нас буде ось цей ватний диск. Діти через фільтер пропускають воду і спостерігають як із ліки тече чиста вода.

-Яка стала відфільтрована вода?

-Чи можна тепер таку воду пити?

-Пригадайте прислів’я про чисту воду:

«Чиста вода для хвороби біда»

«Без води і не туди і не сюди»

«Без води і борщу не звариш»

«Без води немає життя»

(звучить звукозапис води)

-Діти, ви чуєте, як звеселилось озерце. Це воно вам  так дякує за те, що ви йому допомогли. А ви відчуваєте радість від своєї допомоги? Так, ви сьогодні були молодці і зробили велику справу, врятували не тільки озерце, а й природу навколо нього. Погляньте, як у лісі стало чисто і затишно. А вам би хотілось трішки тут залишитись та послухати звуки лісу? (діти сідають на галявинці та слухають звукозапис звуків лісу, заняття закінчується).

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
3036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку