«Юні експерти здорового харчування»
Мета: вчити відповідати на запитання вихователя повним реченням та складати описові розповіді про страви, продукти із 3-4 речень; закріпити уміння складати технологічні карти; розвивати допитливість і пізнавальну активність дітей, дрібну моторику; систематизувати елементарні знання дошкільнят про продукти харчування; конкретизувати знання про те, для чого людині вони потрібні; виховувати культуру мовного спілкування, викладати свої думки зрозуміло для навколишніх; бажання працювати у невеликих групах, допомагати один одному.
Матеріал та обладнання: продукти для приготування вареників, хлібу та салату з моркви та ізюму (відварена морква, ізюм, прісне тісто для вареників та хлібу, кунжут, борошно, пюре для вареників); скалки; столовий інвентар (ножі, ложки, дощечки, посуд); вологі серветки, фартушки сині та червоні і ковпаки , хустинки відповідних кольорів; технологічні картки для приготування страв; 2 столи, прибрані скатертинами, 2 набори посуду, серветки, коробка Нова пошта з продуктами, картки зі стравами для гри «Улюблена страва у садочку»; фізкультхвилинка «Корисна-шкідлива їжа»
Хід заняття
Діти заходять до групи, вітаються.
Доброго ранку! Доброго дня!
Треба вітатися чемно щодня!
Усмішку людям усім посилати,
Доброго ранку щиро бажати!
Вихователь: Діти, сьогодні до нас прийде у гості відомий український кулінарний експерт, ресторатор, шеф-кухар та ведучий - Євген Клопотенко. (стук у двері, заходить вихователь, перевдягнутий у Клопотенка)
Клопотенко: Доброго дня, діти! Я дуже хочу почути вашу думку щодо нового меню і мені б дуже хотілося, щоб ви стали моїми помічниками та справжніми кулінарними експертами здорового харчування. У моїй команді працюють справжні професіонали і для того, щоб прийняти вас у неї, я хочу перевірити, чи готові ви до цього.
Вихователь: Зараз ми вам розкажемо. Діти, прошу сісти на килим, перед вами картки зі стравами, оберіть серед них ті, які є у нашому садочку і які вам найбільше смакують. (Діти працюють з картками, коментуючи)
Вихователь: Дітки, справді, усі страви від Євгена Клопотенка дуже смачні та корисні, тож я вам пропоную, щоб ми сьогодні приготували разом з Євгеном для наших гостей вареники з картоплею, салат з моркви та ізюмом та спекли цільнозерновий хліб з кунжутом.
Вихователь: Як же нам дізнатися, які необхідні продукти? (Треба скласти технологічну карту)
Вихователь: А поки ми чекаємо на доставку продуктів давайте її складемо.
( Діти підходять до столів з малюнками страв та інгредієнтів, які туди входять та складають технологічну карту)
Вихователь: Отже, перед вами страви, які ми будемо готувати: вареники з картоплею, хліб цільнозерновий з кунжутом та салат з моркви та ізюму. Вам потрібно біля картинки зі стравою прикріпити інгредієнти, які туди входять. (Діти працюють, далі презентують свою роботу)
Дитина 1: Для того, щоб приготувати вареники нам потрібні наступні інгредієнти: борошно, сіль, вода, яйце, картопля, вершкове масло для пюре.
Дитина 2: Для того, щоб приготувати хліб з кунжутом нам необхідно: борошно, сіль, вода, кунжут.
Дитина 3: Щоб приготувати салат з морквою необхідно: морква, ізюм.
Вихователь: Ось наші технологічні карти готові. (Стук у двері, заходить кур’єр, приносить замовлення, діти забирають, віддають гроші, дякують)
Вихователь: Отже, перед тим, як приступити до роботи давайте помиємо руки та зробимо пальчикову вправу. (Вихователь розкладає продукти, діти миють руки, готують страви з допомогою дорослих)
Вихователь: Наші страви готові, віддамо хліб та вареники на кухню для приготування. А поки пропоную трішечки відпочити.
Фізкультхвилинка «Корисна-шкідлива їжа»
Стук у двері, кухар заносить готові страви: вареники, хліб.
Вихователь: Діти, давайте засервіруємо стіл та пригостимо наших гостей.
Дитина 1: (несе вареники на стіл та розповідає вірш)
Є вареники у хаті -
В Україні все гаразд:
Всі щасливі і багаті,
Щедре сонце світить в нас!
Дитина 2: (ставить на стіл салат з моркви та ізюму)
Руденька морквина
Містить вітаміни
Хто її вживає,
Хвороби не знає!
Дитина 3: (ставить хліб)
Тільки-но з печі,
Скоринка в золі –
Свіжа хлібина
Лежить на столі.
Євген Клопотенко: Шановні гості, пропоную разом зі мною скуштувати та оцінити страви, які приготували наші юні кулінари (куштують).
Євген К.: Малята, це неймовірно смачно, ви великі молодці! Можу з упевненістю сказати, що ви справжні кулінарні експерти і я вас запрошую до свого ресторану спробувати себе у ролі шеф-кухарів!
Вихователь: Дякуємо, це так несподівано! Ми обов’язково завітаємо до вашого ресторану! А зараз надаємо слово нашим гостям, які скажуть, чи сподобались їм ваші страви. (Виступ керівництва та вихователів, які куштували страви, подяка діткам).