Заняття "Ключики Весни"

Про матеріал
Мета: закріплювати та поглиблювати знання дітей про природу рідного краю (весняні квіти), розширювати знання про характерні засоби художньої виразності різних видів образотворчої діяльності (аплікація, оригамі). Активізувати словник назвами весняних первоцвітів. Формувати основи громадської поведінки. Закріпити вміння працювати з різним матеріалом (папір, манні крупи). Розвивати дрібні м'язи п'ястей рук, відчуття форми, окомір. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до рослин.
Перегляд файлу

КЛЮЧИКИ ВЕСНИ

Мета: закріплювати та поглиблювати знання дітей про природу рідного краю (весняні квіти), розширювати знання про характерні засоби художньої виразності різних видів образотворчої діяльності (аплікація, оригамі). Вчити продукувати ідеї, експериментувати та досліджувати. Активізувати словник назвами весняних первоцвітів. Формувати основи громадської поведінки. Закріпити вміння працювати з різним матеріалом (папір, манні крупи). Сприяти розвиткові творчості, спостережливості та уяви. Розвивати дрібні м'язи п'ястей рук, відчуття форми, окомір. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до рослин.

Матеріал: загадки та вірші про квіти, заздалегідь виготовлений зразок проліска, штучні квіти.

Для аплікації: клей, пензлики, серветки, підкладки, напередодні виготовлені дітьми паперові кульки для сонечка, квадрати синього кольору 5х5 см, манна крупа, аркуш тонованого або кольорового паперу А4.

Попередня робота: бесіда, читання та розучування віршів про весну, розгляд картинок із зображенням весняних квітів, виготовлення паперових кульок.

 

Хід заняття

Вихователь. Сьогодні ми з вами поговоримо про весну і перших її провісників - весняні квіти. Якими ж квітами весна прибрала землю? (Відповіді дітей: підсніжники, проліски, ряст, сон-трава тощо). А ви любите квіти? Дві мої знайомі дівчинки також люблять квіти, а от хто з них їх любить більше, визначимо разом.

Ситуація «Я люблю квіти»

Якось навесні Маринка з Даринкою прийшли у ліс.

  • Ой, як багато квітів! - вигукнула Маринка - Зараз я швиденько намалюю ось цей підсніжник і он той пролісок. І чудовий букет буде для матусі.
  • Та що його малювати! Ось я нарву цих квітів і подарую букет мамі, - сказала Даринка, і почала швидко їх рвати, а деякі, навіть із корінням. Маринка понесла для мами красивий малюнок, а Даринка - величезний букет.

Та дорога додому була неблизька і квіти швидко зів'яли, дівчинка їх викинула. А її мама так і не дізналася, що в лісі вже розквітли первоцвіти. А Маринка порадувала маму гарним букетом підсніжників та пролісків. Мама щиро зраділа подарункові.

  • Діти, хто з дівчаток, на вашу думку, любить квіти більше?

Підвести дітей до висновку, що любити — значить оберігати, не кривдити, не знищувати.

  • Якщо ми даремно вириватимемо квіти, що станеться? Чому вони можуть зникнути назавжди? То хто ж із двох дівчаток по-справжньому любить квіти? Так, Маринка. Вона пожаліла квіти, не зірвала, а намалювала чудовий малюнок, тоді як Даринка не залишила на галявинці жодної квіточки, потім викинула зів'ялий букет. Сподіваюся, що ви берегтимете природу, не рватимете весняних квітів, адже їх стає все менше і менше. Вони можуть зникнути назавжди. Наша держава також піклується про те, щоб зберегти весняні першоцвіти, які занесені до Червоної книги України і охороняються законом. А тих людей, котрі знищують природу, чекає покарання. Квіти так люблять і сонечко, і вітер, і теплий весняний дощик. Уявіть, що ви теж квіти і чекаєте на весняне тепло.

Гра-медитація «Я- квітка»

Звучить ніжна, приємна мелодія. Діти стають в коло, уявляють, що вони квіті, і виконують рухи, які відповідають словам вихователя.

Я - маленька зернинка. У мені спить квіточка (діти присідають, кладуть долоньки під щічку). Пригріло сонечко і вона прокинулася, не кваплячись, простягає до сонечка свої листочки, вітається з вітром, потім піднімає догори своє личко і радіє весні. (Повільно встають, здіймають руки вгору і кружляють на місці). Підставляє личко теплому дощикові, а він ретельно вмиває її (імітують вмивання). Вона кружляє у танці з метеликами, вони пестять її личко, лоскочуть очки, носик, вушка... (Погладжують собі обличчя, очі, носик). Квіточка усміхається, зустрічаючи новий день і весну (Посміхаються одне одному).

Дітям пропонується сісти за столики.

Щоб мати чудовий букет, не обов'язково йти до лісу і нищити квіти. Можна намалювати малюнок або виготовити аплікацію з квітів оригамі (Розглядання зразка).

F:\для портфолио Острогорской\detsad-163442-1521103277.jpgПояснення вихователя, складання квітів проліска за схемою.

На узліссі лісу молодого

Сині зірочки тремтять,

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять.

- Наша кімната перетворилася на весняний ліс, - так багато розквітло синіх пролісків. Ця квітка - провісниця весни, а на ваших роботах снігу немає. Мабуть, нам треба показати, що ця квітка холоду не боїться.

Отож унизу біля квітки намастимо папір клеєм і посиплемо манною крупою. От і вийшов сніжок - ніби справжній.

А щоб швидше прийшла Весна, засвітимо тепле сонечко з жовтих кульок, які ми зробили напередодні.

У народі проліски та підсніжники називають ключиками богині Весни, якими вона відмикає двері теплу після тривалої зими. Звісно, квіти ці скромні, тендітні, але вони першими зацвітають після зими, створюють піднесений весняний настрій і тому такі любі та милі.

 

DSC05795F:\для портфолио Острогорской\фото Острогорская\IMG-3749fa5b73c46c2389d0415bf98655d4-V.jpg

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку