Ігри для розвитку навичок аудіювання
Listen to the Text and Try to Remember as Many Words as You Can
Учитель читає невеликий урок, в якому всі слова добре знайомі учням. Вони отримують завдання - назвати якомога більшу кількість слів (іменників, числівників, прикметників, дієслів) з прочитаного уривка.
Blind man
Всі учні, взявшись за руки, утворюють коло. Одному з учнів зав’язують очі, і він стає у центр кола. Він повільно лічить від 1 до 10, ф учні в цей час рухаються по колу. Після того, як ведучий скаже “10”, всі зупиняються. Ведучий із зав’язаними очима підходить до будь-кого з учнів і запитує його англійською мовою ( різні питання, крім “What is your name?”). По голосу він має здогадатися, з ким розмовляє, і назвати ім’я цього учня.
Spoken messages
Клас ділять на три команди. Вчитель заздалегідь записує на трьох аркушах паперу по одному реченню,в якому є будь-яке розпорядження. Наприкдад: Go to the blackboard and draw a cat and a mouse. Walk once round the table and twice round the teacher and sit down. Go to the door, open it, shut it and sit down.
Учитель передає ці записки трьом учням, кожен з них читає про себе і повертає вчителеві. (Якщо ж учень не зрозумів того, що написано, то він передає аркуш паперу наступному учневі у ряду). Після цього учень повідомляє завдання (тихо на вухо) своєму сусідові, а той далі. У такий спосіб завдання передається ланками по рядах. Гравці, які сидять за останніми партами, повинні виконати ці розпорядження. Виграє команда, яка швидко та правильно виконає завдання.
Write What You Know
Учитель пояснює, що він буде давати завдання в усній формі (питання та загадки). Учні повинні написати відповіді на аркуші паперу.
Наприклад:
How much is eight divided by four?
What number comes between 15 and 17?
Write down the name of something we hold over our heads when it rains?
Write down what we can wear when it rains?
What has four legs and a back but no head?
What has a face and hands but no eyes
Ігри для розвитку навичок читання
Find the Key Word or Word-Combination
Мета гри – формувати в учнів уміння читати про себе питання і знаходити основний мовний матеріал.
Учитель готує два набори карток. Перший набір включає в себе питання до прочитаного тексту, другий – ключові слова та словосполучення, необхідні для відповіді. Клас ділять на дві команди. Вчитель роздає учням картки з ключовими словами та словосполученнями.
1.Учитель швидко показує гравцям картку із питанням, а потім забирає її. Учень, що має картку з ключовим словом або словосполученням, необхідним для відповіді на це питання, встає, показує іі всім учням і називає це слово або словосполучення.
2. Учитель швидко показує гравцям картку із питанням. Учень не тільки знаходить потрібне слово або словосполучення зі свого набору, але й дає повну відповідь на питання. Якщо учень відповів правильно, його команда отримує бал.
Put Missing Word or Word-Combination in Sentence
Мета гри – формувати вміння вільно читати текст, підбираючи ключові слова та словосполучення.
Клас ділять на дві команди. Вчитель записує на дошці речення, виписані з будь-якого тексту підручника, що передають його загальний зміст. Але в реченнях пропущені ключові слова та словосполучення. Учні уважно читають про себе всі речення, виписані на дошці. Потім за сигналом вчителя гравці обох команд відкривають підручник на вказаній сторінці і починають читати текст, шукаючи в ньому необхідне слово або словосполучення до кожного речення. Учень, котрий перший знайшов слово, підходить до дошки і вписує його у відповідну клітинку. Якщо він не помилився, його команда одержує бал. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів.
Who Will Make Up Sentence with the Given Words
Мета гри – формувати в учнів уміння відтворювати зміст тексту.
Клас ділять на дві команди. Вчитель дає кожному учневі конверт, в якому знаходяться картки (від 10-20), на кожній з яких записано слово або словосполучення, взяте з будь-якого тексту. Учням дають завдання – скласти речення з поданих слів, яке можно було б включити у текст з поданим заголовком (наприклад, “Piccadilly Circus” для 9-го класу при вивченні теми “Великобританія ”). Вчитель попереджує учнів, що вони повинні бути уважними, оскільки у конверті є зі словами, які за змістом не можуть бути введені у подане речення.
За сигналом учителя учні виймають з конвертів картки і починають складати речення. Наприклад, один конверт включає в себе такі слова: is full of people, or; Piccadilly Circus; agriculture; to the theatre; or; to understand; the cinema; perhaps; in the evening; to a restaurant. Слова agriculture, to understand за змістом не можуть бути введені у це речення.
Учитель дає команду “Time up”, коли всі гравці однієї з команд виконують завдання і піднімають руки. За швидкість виконання завдання команда одержує бал. Далі починається перевірка правильності виконання завдання. Якщо команда допустила помилку, то учасники іншої команди повинні виправити її. За кожне правильно складене речення команди одержують бали.
Name the story
Мета гри – формувати вміння добирати заголовки, які передають загальний зміст прочитаного тексту. Гру можна проводити на основі декількох коротких текстів, об’єднаних однією темою. Добір заголовків до таких текстів дозволяє учням глибше зрозуміти та краще передати зміст, головну думку того чи іншого тексту.
Учитель ділить клас на команди. Учні отримують завдання – прочитати про себе кожен з поданих текстів і записати складені ними заголовки. Всі учні починають роботу одночасно. Учень, який впорався із завданням, піднімає руку. Вчитель фіксує час виконання і таким чином встановлює по черговість відповідей учнів. За кожний правильно (з точки зору змісту та мовного оформлення) заголовок команда одержує бал. Найбільша кількість набраних балів дозволяє команді перемогти.
Лексичі ігри
Guess the word
Після того, як нові слова, виписані на дошці, були записані учнями у словники і кілька разів повторені, учитель загадує слово і просить відгадати його. Учні запитують:”Is it a ...? “ до тих пір, поки слово буде вгадане. Учень, який назве задумане слово, стає ведучим. Гра продовжується.
Days of the week
Мета гри – сприяти запам’ятовуванню назв днів тижня та вживанню прийменника on. При проведенні гри можна використовувати таку таблицю:
We jump on Sunday
We play hockey on Monday
We ski on Tuesday
We skate on Wednesday
We speak English on Thursday
We speak write compositions on Friday
We run on Saturday
Варіант 1. Клас ділять на дві команди. Гравці першої команди задумують, що вони роблять у неділю, гравці другої – що вони роблять у понеділок. Потім учасники команди по черзі запитують один одного: “ Do you skate on Sunday”, “ Do you speak English on Monday?” Команда, яка перша відгадає,що робить її суперниця, одержує 1 бал. Далі називають наступні два тижня. Останній, сьомий день, - загальний для обох команд. Після закінчення гри підсумовують бали і визначають переможця.
Варіант 2. Кожна команда отримує ляльку і задумує, що вона робить кожен день. Далі гру проводять за варіантом 1, тільки тепер учні запитують “Does she run on Sunday?”, “Does she jump on Monday? ” і т.д.
Time
Ці ігри проводять при вивченні та закріпленні лексики до тем: “Time” та “My day”.
1.Учитель приносить у клас макет годинника зі стрілками. Потім починає розповідь, але не закінчує її останнім реченням. Наприклад: “I have a friend. Her name is Ann. She gets up…” і переводить стрілки годинника на 7 годину. Учень, якого викликали, повторює останнє речення і закінчує його :” She gets up at 7 o’clock in the morning ”. Якщо учень помилився, його команда одержує “ - ”. Перемагає та команда, у якої менше мінусів.
2.Учитель використовує годинник для повторення минулого або майбутнього часів дієслів. Відповідно він запитує: “What did you do yesterday (at half past four) ? ” або “What will you do on Tuesday (at a quarter to five) ? ”
Fast and slow
У ході ігри учні мають можливість краще засвоїти вислів: “My watch is fast (slow)”.
Клас ділять на дві команди “Fast” та “Slow”. Учитель або ведучий, встановивши на годиннику будь-яку годину, називає її англійською, наприклад: “It’s ten minutes past eight. Після цього команда “Fast” говорить, котру годину показує їхній годинник, який поспішає (рекомендується вказувати розбіжність у 5-10 хвилин), наприклад: “It’s quarter past eight”. Представники іншої команди – “Slow” – називають час на своєму годиннику, що відстає, наприклад: “It’s five minutes past eight ”. Виграє та команда, яка допустить менше помилок.
Did you find it?
Учитель приносить у клас коробку, в яку заздалегідь покладені різні дрібні предмети – по 2-3 на кожного учня. Таким предметом можуть бути: порожня сірникова коробка, ґудзики, носовички, поштові марки, цукерки, копійки тощо.
Гравцям по черзі пропонують завдання:
Find something hard and square
Find something that smells sweet
Find something the name of which begins with B.
Учень знаходить у коробці відповідний предмет, показує дітям і називає його англійською мовою.