Ігри на уроках німецької мови
1 Фонетичні ігри
1. “Чую – не чую “
Мета: формування навичок фонематичного слуху, розвиток уваги.
Хід гри: учнів поділяють на команди. Вчитель вимовляє слова. Якщо називає слово, у якому є довгий голосний, учні піднімають ліву руку. Помилки гравців записують на дошці. Виграє та команда, яка зробила найменше помилок.
2. “Зіпсований телефон “ Мета:розвиток фонематичного слуху, уміння концентруватися.
Хід гри:ведучий каже пошепки на вухо тому, хто сидить поряд, слово на німецькій мові. Кожен наступний передає це слово своєму сусідові. Гра ведеться на дві команди. Виграє та команда, яка найшвидше і без помилок передасть назване слово останньому гравцеві.
3. “Знайди букву “
Мета: розвиток буквеного гнозису (знання). Хід гри:вчитель просить правильно з’єднати прямими лініями великі та відповідні їм маленькі букви. Наприклад:
SBIDA
аdsib
4. “Найкращий читач “
Мета: формування навичок виразного читання та промовляння зв’язного висловлювання або тексту. Хід гри: на дошці записується невеликий вірш, лічилка чи скоромовка. Учитель читає і пояснює значення слів, речень, звертає увагу на труднощі вимови окремих звуків. Текст кілька разів прочитується учнями. Після того дається 2-3 хвилини для вивчення напам’ять. Текст на дошці закривається, і учні читають його напам’ять. За кожну помилку знімається 1 бал. Перемагає найкращий. Наприклад:
Anna, Ada, Helga, Hans,
Diether, Ulli, Petra, Franz,
Toni, Lothard, Monika,
Grete und Veronika.
2 Орфографічні ігри
Мета: формування словотворчих і орфографічних навичок, розвиток уваги, спритності, уміння концентруватись. Хід гри:ця гра близька за змістом до відгадування шарад. Тому приведенні в її описі слова можна використовувати і для гри в шаради. Підбираються складні іменники, які можна розділити на дві частини. При цьому кожна з них може бути самостійним словом. Наприклад: Schneemann, Handtuch.
Частини складного слова пишуться на окремих листках паперу і роздаються учасникам гри. Кожен гравець повинен відшукати собі партнера, у якого на листку написана друга частина слова. Виграє та пара, що зробить, це швидше від інших.
Мета: контроль засвоєння орфографічних навичок вивченого лексичного матеріалу. Хід гри:клас ділиться на команди. Дошка розділена на дві частини. Для кожної команди записані слова, в кожному з яких пропущена буква. Учні по черзі виходять до дошки, вставляють пропущену букву і читають слово. Наприклад:g…t, schlec…t, …ehr.
Мета: перевірити засвоєння орфографії лексичного матеріалу.
Хід гри: кожен учасник отримує картинку із зображенням предметів, тварин та ін. Представники команд виходять по
черзі до дошки, розділеної на дві частини, і записують слова,
що відповідають предметам, зображеним на картинці. Написавши слово, гравець повинен прочитати його і показати картинку. Виграє та команда, що швидше і з меншою кількістю помилок запише всі слова.
3 Лексичні ігри
Мета: закріплення лексики по темі чи по одному з пройдених уроків. Хід гри: гравець однієї команди рахує до п’яти, представник другої команди повинен назвати п’ять слів по даній темі. Учасник, що не справився із завданням, вибуває з гри.
2. “Заборонений числівник “ Мета:закріплення кількісних і порядкових числівників, розвиток уваги, пам’яті. Хід гри:ведучий називає “заборонений” числівник. Гравці хором рахують (спочатку називають кількісні, потім порядкові числівники). “Заборонений” числівник називати не можна. Той, хто помиляється і вимовляє його. Приносить своїй команді штрафний бал. Виграє та команда, що одержала найменшу кількість штрафних балів 3. “Wortpuzzle “
Мета: активізація вивченої лексики. Хід гри:вчитель заздалегідь готує картки зі складами, з яких учні повинні скласти слово, написати артикль, утворити множину й записати в алфавітному порядку.
4. “Кросворд “ Мета: активізувати лексику з вивченої теми, розвивати пам’ять, увагу. Хід гри: участь беруть всі учні класу. Вчитель пише по вертикалі складне слово, кожна буква якого може бути включена до одного із слів кросворду по горизонталі. Попередньо визначають, що слова по горизонталі будуть належати до якої- небудь теми, наприклад “Тварини “.
4 Граматичні ігри
Мета: автоматизувати вживання дієслів в усному мовленні, активізувати лексику Хід гри: гравці утворюють пари. Один з них зображує дію (мімічно чи пантомімічно), інший коментує його, вживаючи вивчені дієслова у правильній формі.
3. “Подарунки “ Мета: закріплення лексики по темі чи по одному з пройдених уроків, автоматизація вживання вивчених дієслів у майбутньому часі в усному мовленні. Хід гри: утворюються дві команди. На дошці записуються два ряди слів 1)назва подарунка, 2)список дієслів. Гравці повинні сказати, використовуючи дієслова зі списку в
майбутньому часі, що вони будуть робити з подарунками, отриманими в день народження. Кожен учасник гри придумує по одній пропозиції. Виграє та команда, що найшвидше і правильно справиться із завданням.
5 Аудіативні ігри
1. “Влучний стрілок “ Мета: розвиток уваги, слухової реакції, почуття ритму. Хід гри: учні читають уголос разом із диктором текст із підручника або іншого посібника. Усередині тексту учитель зменшує , а потім зовсім вимикає звук. Учні в цей час продовжують читати вголос у заданому диктором темпі. Потім учитель знову вмикає звук . Важливо, щоб діти “попали” у фонограму . Виграв той, хто зміг це зробити . Текст повинен бути добре знайомим учням. Можна використовувати знайому учням пісню чи вірш німецькою мовою.
2. “Найкращий “ Мета:розвивати слухову пам’ять учнів, увагу, уміння концентруватися. Хід гри:учитель 8-10 разів повільно читає декілька зв’язних за змістом речень, складених на відомому матеріалі. Прочитавши останнє речення, відразу починає перше, потім друге і т. д. Ні в якому разі не диктувати, потрібно просто читати, не перериваючись і не роблячи пауз. Учні за час читання речень учителем повинні записати їх у зошит. Виграє той , хто швидше за всіх і без помилок запише всі речення.
3. “Пісня у смужку “ Мета: розвиток слухової реакції, почуття ритму, читання. Хід гри:клас ділиться на 2-3 команди. Кожна команда отримує набір смужок паперу, на яких написано по рядку пісні. Учні двічі прослуховують пісню. З набору смужок вони повинні відтворити пісню і проспівати її. Виграє команда, яка швидше впоралась із завданням.