Ігрова програма "Космічна мандрівка"

Про матеріал
Мета ігрової програми надати дітям реальну можливість вигадувати, експериментувати, виявляти творчу ініціативу; розвивати творчі здібності дітей і підлітків, зацікавленість у дослідженнях Космосу; виховувати почуття мужності, патріотизму, гордості за Україну - колиску героїв Космосу.
Перегляд файлу

 

Сценарій ігрової  програми

 

Миниатюркин - детские праздники в Санкт-Петербурге

 

 

Модвал Олена Василівна

Педагог – організатор

Комунальний заклад

«Кривобалківська загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Ігрова програма  «Космічна мандрівка»

Мета:

  • сприяти формуванню цілісного  художнього  образу Всесвіту та  його складових, основу розуміння  єдності землі та неба; підтримувати  бажання дітей  цікавиться історією розвитку філософської думки людини про Всесвіт; надати дітям реальну можливість вигадувати, експериментувати, виявляти творчу ініціативу;
  • розвивати творчі здібності дітей і підлітків, зацікавленість у дослідженнях Космосу;
  • виховувати почуття  мужності, патріотизму, гордості за Україну - колиску героїв Космосу.

 

 

Обладнання: слайд – матеріал, інвентар для конкурсів, карта зоряного неба, прикраси для зали.

 

Зміст ігрової  програми

 

До участі у програмі запрошуються команди із 6 чоловік з 6- 8 класів.

Склад команд:

1.Командир екіпажу(досвідчений космонавт,який знає все про космос і космічний корабель);

2.Штурман(знає космологію – розділ астрономії про Всесвіт і космічну навігацію);

3. Інженери (2 ч.) (обслуговують різноманітні системи корабля);

4.Лікар(вміє надавати першу допомогу, хірургічну допомогу, знає мікробіологію, зоологію, ботаніку).

5. Інженер – радист(забезпечить звязок із Землею, виявить метеорити, що можуть зіткнутися із кораблем,визначить точну відстань при посадці на планету )

Класні керівники заздалегідь  формують команди – космічні бригади, розподіляючи обов’язки між учасниками . Кожна  команда обирає собі назву.

 

Звучить мелодія  Jean Michel Jarre - Oxygen Part II

І.Ведучий.


Небо зорями рясніє, 
Таємниче і глибоке, 
Всесвіт нам бентежить мрії, 
Спонукаючи до дії, 
Розум радує і око. 
Оксамитова безодня 
Так притягує до себе! 
Пригадаємо сьогодні 
Тих, кому скорилось небо. 


ІІ. Ведучий.

На рубежі двох століть - дев'ятнадцятого і двадцятого - наш співвітчизник , «батько» сучасної космонавтики, К.Е. Ціолковський став розглядати космос як можливе  середовище проживання людини, досліджувати умови, в які вона може  попасти , здійснюючи міжпланетний політ . У 1957 р. , 4 жовтня , вперше в світі на орбіту був виведений штучний супутник Землі. Так почалася космічна ера в історії людства. А 12 квітня 1961 року, Юрій Олексійович Гагарін проклав людям дорогу в космічний простір, зробивши перший політ в історії людства. З того дня минуло 53 роки ... Сьогодні космонавтика розвивається стрімко , в космос відправляються навіть туристи. Можливо, настане час, коли в космосі зможе побувати будь-яка людина , тому давайте уявимо, що сьогодні нам випала можливість здійснити подорож у космос. Приготувалися ? Поїхали!

 

І.Ведучий. Шановні глядачі, запрошуємо на наш космодром космічні бригади 6,7, 8 класів. Привітаємо їх гучними оваціями, бо ж вони справжні герої, які давно мріють про космос, про зустрічі з мешканцями інших планет!

(команди коротко представляють себе).

ІІ. Ведучий. Наша шоу – програма – конкурсна, тому нам потрібне компетентне земне журі у складі:….(представлення членів журі). Журі оцінює «космічні гонки» за 10-бальною системою. Керуючі центром польоту, ведучі свята: та .

 І.Ведучий. Командир корабля – це досвідчений космонавт, який знає все про космос і космічний корабель. Він повинен добре розбиратися в космічній навігації , радіозв'язку, у пристроях основних систем і, звичайно , знати весь корабель вцілому. Він керує екіпажем і здійснює управління кораблем на відповідальних ділянках польоту - таких , як зліт, посадка , проходження складних ділянок шляху.

ІІ. Ведучий. Тож перший конкурс для наших капітанів. Їм доведеться здати найсправжнісінький екзамен на професійну здатність. ( Кожному капітану дається аркуш паперу і ручка для запису відповідей  на питання тесту). Увага, капітани , на екран (слайд – матеріал).

Питання для тестування

1. Скільки планет входить у Сонячну систему?

(7, 8, 9, 10)

2. Яка планета Сонячної системи найбільша?

(Уран, Нептун,  Плутон, Юпітер)

3. Як називається космічний корабель, на яко­му здійснив свій політ Ю. Гагарін?

(«Восток», «Восход», «Союз», «Апполон»)

4. Хто був головним конструктором першого космічного корабля?

( Корольов, Ціолковський,Туполев, Гагарін)

5. Коли був запущений перший штучний супут­ник Землі?

( 1961р., 1957р., 1949 р., 1980 р.)

6. Космонавт, який перший вийшов у відкритий космос?

( Гагарін, Леонов, Береговий, Волков)

7. Яке космічне тіло знаходиться найближче до Землі?

(Меркурій, Сонце, Марс, Місяць)
8.Заданий напрям для ракети чи літака.
( Курс, маршрут, траєкторія, орбіта)
9.Що таке «Салют -1»?
акета, автоматична міжпланетна станція,  орбітальна космічна станція).
10. Хто перший ступив на Місяць?
(Е.Олдрін, Ю.Гагарін, Д. Армстронг) 

І.Ведучий. Шановне журі, ми чекаємо на ваші оцінки за екзамен для наших капітанів , а поки запитання для наших глядачів: «Чи треба на місяць брати компас?»

ІІ. Ведучий. Оцінки за перший конкурс.

І.Ведучий. Штурман корабля дуже добре повинен знати навігацію. Наступне завдання полягає  в тому, щоб провести космічний корабель під метеоритним дощем. Штурман стає попереду команди, йому зав’язують очі, а члени команди беруть один одного за пояс ( для конкурсу необхідні кеглі, або стійки для планки). За умовами конкурсу виграє та космічна бригада, яка повернеться на свою «станцію» перша, не зачепивши «метеорити» , і тим самим не пошкодивши обшивку корабля.

ІІ. Ведучий. Журі, вам надається можливість оцінити професіоналізм наших штурманів.

І.Ведучий. До складу наших космічних екіпажів були включені інженери, на плечах  яких  лежить турбота про обслуговування різноманітних систем корабля. У наступному завданні приймуть участь обидва інженери з команди. Так як інженер добре знає будову космічного корабля, то ваше завдання таке: за 1 хвилину ви повинні за допомогою конструктора  Lego сконструювати модель космічного корабля. При оцінюванні моделі журі враховуватиме  зовнішню схожість моделі і кількість використаних блоків.

ІІ. Ведучий. Оцінки за конкурс конструкторів.

І.Ведучий. Шановні глядачі, чи здогадуєтесь ви для чого на космічному корабля потрібен лікар? Космонавти, які літали на перших космічних кораблях «Востоках» мали у своєму розпорядженні лише аптечку з набором ліків. На борту корабля  «Восход»  вже знаходився лікар.

ІІ. Ведучий . До наступного завдання запрошуються «корабельні» лікарі. Настав час перевірити ваші медичні знання. Для цього конкурсу нам потрібні помічники із залу. За 1 хвилину лікар повинен накласти бинт на поранену голову.

І. Ведучий . Увага,  оголошуються оцінки за «медичний» конкурс.

ІІ. Ведучий. Під час  міжпланетного польоту не обійтися без інженера – радиста. Він забезпечить зв’язок із Землею, виявить метеорити, що можуть зіткнутися із кораблем, визначить точну відстань при посадці на планету.

І. Ведучий. Для вас, радисти, ми приготували наступне завдання: на карті зоряного неба треба знайти і показати Полярну зірку.

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/5kl_korsh/1f4038403e343e373d30324142323e%205%201a3e404835323d4e3a-70.png

ІІ. Ведучий. Якими  досвідченими не були б члени космічного корабля, але ми  добре пам’ятаємо прислів’я: «Один у полі не воїн». Успіх космічної експедиції залежить він вміння команди працювати злагоджено. Оголошується конкурс для всієї команди.

(Оцінювання)

І. Ведучий. Конкурс називається «Вихід у відкритий космос». З іншого кінця зали на стільці ви бачите куртку, штани, рукавички, шапку  та окуляри. Кожен учасник, крім капітана. Біжить до лінії фінішу і приносить капітанові одну річ. Капітан у цей час одягає ці речі, якщо команда зібрала «скафандр» - то одягнений капітан біжить до стільця,  під яким є ящик з гайками та болтами. Завдання для капітана: закрутити всі гайки на болти і повернутися до команди.

(Оцінювання)

ІІ. Ведучий. Наш останній конкурс для всієї команди називається «Вантажний відсік». Команди вишикуються у ряд. Перед кожним капітаном речі (м’яч, кегля, тенісна ракетка, чобіт тощо) , які треба переправити у «вантажний відсік» , передаючі ці предмети над головою. Останній член команди отримує вантаж і кидає його у корзину, потім вибігає і стає попереду капітана та передає наступний предмет. Виграє та команда, яка першою переправила весь вантаж у спеціальний «відсік».

І. Ведучий. Надаємо слово нашому  компетентному та справедливому журі.

(Слово журі)

ІІ. Ведучий. Вітаємо всі команди із закінченням польоту. Зірковий світ прекрасний та таємничий, але прекраснішою для нас є наша планета  - Земля!

І. Ведучий. А закінчити нашу зустріч хочеться словами Ліни Костенко.


Достигають яблука ранети.
Рання осінь листя золотить.
Гарний хлопець з іншої планети,
може, завтра в гості залетить.

Діло звичне — міжпланетні мандри.
Усміхнеться, зніме свій шолом.
Скаже: — Там, в сузір’ї Саламандри,
твій коханий бив тобі чолом.

Я спитаю: — Є у вас поети?
Як по-марсіанськи — макогін?
Знаєш, там туманність Андромеди,
Хай не йде так часто на обгін.

Він посидить, трохи відпочине,
цей мій дивний, нетутешній гість.
Планетарно синіми очима


про безмежний космос розповість.

Прийдуть люди з ним погомоніти,
хлібом-сіллю я їх пригощу.
Передам йому для Береніки
білі айстри в крапельках дощу.

Перевірю техніку в ракеті,
розкажу, як звуться журавлі.
Хай посіє в себе на планеті
жменьку слів із нашої землі.

Апарат космічний загуркоче,
пропливе смарагдовий кортеж...
— Добре, я коли-небудь заскочу.
Ти в якій галактиці живеш?


Використані джерела:

 


http://bookap.info/clasik/gagarin_psihologiy a_i_kosmos/gl20.shtm


http://site-71e2cf9.umi.ru/ne_urokom_edinym/

http://megaznaika.com.ua/virshi-linu-kostenko-pisenka.html

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку