Мета: розвивати практичні навички і уміння безпечної поведінки;
виховувати свідоме ставлення до своєї безпеки, прагнення зберегти своє здоров'я;
формувати здоров'язбережувальну, соціальну, екологічну компетентності школярів;
розвивати у дітей морально-психологічні якості: ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву;
розвивати вміння критично мислити.
Ігрова програма “МИ РЯТІВНИКИ”
Мета:
розвивати практичні навички і уміння безпечної поведінки;
виховувати свідоме ставлення до своєї безпеки, прагнення зберегти своє здоров’я;
формувати здоров’язбережувальну, соціальну, екологічну компетентності школярів;
розвивати у дітей морально-психологічні якості: ініціативність, кмітливість, згуртованість, творчу уяву;
розвивати вміння критично мислити.
Категорія учасників: учні загальноосвітніх закладів.
Вік та кількість учасників: від 10-12 років, команди 5-7 чоловік
Тривалість: 1 година
Форма та методи проведення: ігрова пізнавальна програма, колективно творча справ КТС.
Місце проведення та обладнання: спортивна або актова зала, територія біля закладу, де вільно розташовані ігрові локації, конверти із завданнями, туристичні мотузки, рукавиці, кросворди, речи для тривожної валізи, аптечка першої допомоги.
Організатори, партнери: учасники гуртка “Школа безпеки”.
Ведуча: Всім привіт, вас вітає команда Школи Безпеки!
Ведуча: «Школа безпеки» - це всеукраїнський дитячий громадський рух, який діє на основі добровільності, рівноправності його членів, законності та гласності.
Ведуча: «Школа безпеки» виховала багато сміливих, відчайдушних людей, які згодом стали, пожежниками, лікарями, рятувальниками.
Ведуча: І сьогодні ми запрошуємо всіх приєднатися до Школи безпеки та познайомитись. А ми готові передати свої навички, які неодмінно допоможуть вам в будь-якій критичній ситуації.
Ведучий: А подолати всі випробування зараз нам поможуть дружні та творчі команди. Готові до змагань? Тоді починаємо!
І перше завдання, це вибір назви команди.
( Інструктори допомагають учасникам. Можливо підготовка заздалегідь).
Перекличка команд.
Ведучий: Життя людині дається лише один раз, і треба навчитися берегти його. Стихійні лиха, забруднення навколишнього середовища, аварії на підприємствах і транспорті – ось далеко не повний перелік чинників, котрі можуть призвести до травмування людей і навіть до смерті.
Люди часто гинуть тому, що оточуючи неспроможні вчасно надавати їм допомогу через відсутність елементарних знань.
1. Вправа «Тривожна валіза»
Що має бути в сумці на момент евакуації?
Завдання:Перед кожній командою на столі лежать потрібні та зайві речі. Учасники команд збирають у валізу лише все необхідне .
Необхідні речі: документи; гроші, цінні речі; необхідні речі (білизна, теплий одяг, взуття, предмети гігієни); продукти харчування на 2-3 дні та питна вода; кухоль, ложка, ніж, сірники, ліхтарик, аптечка; дітям дошкільного віку пришивають записку (бейджик): ПІП, дата народження, домашня адреса, дані батьків.
Зайві речі: іграшки, косметика, навушники, фломастери, фотоальбом, фен ….. тощо.
Ведучий : У гуртках “Школа безпеки” ви знайдете справжніх друзів та команду однодумців на довгі роки. “Школа безпеки” загартовує бойовий дух, та вчить виходити переможцем навіть із безвихідних ситуацій.
2. Вправа «РЯТУВАЛЬНІ вузли»
Завдання: за допомогою мотузок та рукавиць потрібно зв'язати туристичні вузли. Всі учасники по черзі підбігають до великої мотузки та зав'язують вузли. Яка команда швидше та правильніше виконає завдання ?
3. Вправа КРОСВОРД «Пожарна безпека»
Завдання: Кожна команда отримає кросворд. Якщо ви дасте правильні відповіді на питання, то у виділених клітинках зможете прочитати назву найпрестижнішої професії (ПОЖЕЖНИК)
1. Коли вогнище палає, він гасить допомагає (пісок).
2. Травма, яку людина може отримати від вогню чи окропу (опік).
3. Надзвичайна ситуація, коли спостерігається неконтрольований процес горіння (пожежа).
4. Пристрій, за допомогою якого пожежники гасять вогонь (вогнегасник).
5. Що це за машина?
Спішить, сурмить: – Дорогу дай! – Моргає синім оком.
Приїде вчасно – і біда, людей обійде боком (пожежна).
6. Шипить, злиться, води боїться (вогонь).
7. Пристрій, за допомогою якого пожежники можуть дістатися до місця пожежі в багатоповерховому будинку (драбина).
8. Пожежний „кашкет” (каска)
Ведуча: Школа безпеки навчить вас як діяти в разі нещасного випадку. Ви навчитесь швидко та правильно надавати першу домедичну допомогу постраждалому під час переломів, кровотеч, втраті свідомості та багатьох інших не бажаних ситуацій які можуть скластись в будь який момент.
4. Вправа «Збери аптечку».
Завдання: перед командами на столах назви медичних препаратів, які повинні бути в аптечці першої допомоги. А поряд, пояснення, навищо використовується цей препарат. Потрібно скласти правильно.
Йод – антисептичний зовнішній засіб.
Пантенол (аерозоль) - протизапальне, протимікробне ср-во. Забризкують пошкоджену поверхню.
Нашатирний спирт - застосовується як дратівливий і відволікаючий засіб для вдихання при непритомності, чаді.
Аспірин - протизапальний, жарознижувальний засіб, застосовують при мігрені, гарячкових станах, застуді.
Но-шпа - знеболювальне ср-во.
Фталазол (бесалол) – болезаспокійлива дія при захворюванні органів черевної порожнини.
Імодіум – при харчових отруєннях, діареї.
Мезим – при порушеннях травного тракту.
Цитрамон – при головному болю.
Анальгін – болезаспокійливий засіб.
Валідол – застосовують при гострих болях у серці. 1 табл. під мову.
Перманганат калію – застосовують зовнішньо та внутрішньо у водних розчинах для полоскання рота та промивання шлунка та ран.
Спирт медичний – антисептичний засіб.
Джгут гумовий – для тимчасової зупинки кровотечі.
Активоване вугілля – при накопиченні газів у кишечнику.
Супрастин – протиалергійний засіб
5. Вправа «Лікарські трави”
Ведучий: Люди ще в глибоку давнину помітили, що в багатьох рослинах прихована цілюща сила і тому почали використовувати їх для лікування найрізноманітніших хвороб. Так поступово почала розвиватись народна медицина. Багато дикорослих рослин, які застосовувались в народній медицині, полегшували страждання хворих, сприяли їх вилікуванню.
На території нашої України нараховується до 5 тисяч видів рослин. До використання в фармацевтичній практиці дозволено майже 300. І недарма у народі лікарські рослини називають друзями здоров'я людини. Бо з усіх лікувальних препаратів 40% виготовляють з лікарських рослин.
Загадки про лікарські рослини
Полюбляє також кіт
Рослину цю духмяну,
А скуштує її — вмить
Стає трішки п'яний. (Валер'яна)
Я росту в лісі, в гаю.
Добрий друг я бджіл і ос.
По латині я «календула».
А ще яке ім'я я маю? (Нагідки)
Цвіт мій гарний усі знають,
Бо я добрий медонос. (Липа)
Синьоока ця заброд
В полі водить хороводи.
Де вона вінки спліта —
Рідкі пшениці і жита. (Волошка)
Білі кульки на стеблах
Красуються в полі,
Подує легенький вітер
Стебла стають голі. (Кульбаба)
Всі мене збирають, рвуть.
Квіти жовто-золотисті,
Ніби зірочки, цвітуть.
Це - жовтенький звіробій,
Він лікує шлунок твій.(Звіробій)
У траві росту, у лісі.
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
Горить, пала. На сонці цвіт,
Тому і зветься... (Горицвіт)
6. Вправа “ Пожежна небезпека”
Завдання: кожна команда отримає ситуацію, обговорить разом та знайдіть помилки у поданому алгоритмі дій під час пожежі у школі підкресліть їх та поясніть, у чому помилка:
Правильна відповідь: Негайно підняти тривогу, голосно кричати про пожежу)
Правильна відповідь:Із усієї будови школи, навіть якщо пожежу виявлено у якійсь одній частині
Правильна відповідь: Рухатися слід по одному, розміреним кроком, завершує рух вчитель, зачинивши класні кімнати.
Правильна відповідь: Повинен негайно йти на місце зібрання і приєднатися до свого класу.
Правильна відповідь: Серед усіх евакуйованих, що зібралися у пункті збору, роблять перекличку, звітують перед директором, а директор надає повну інформацію начальнику варти пожежної охорони.
5. Ведучий: Запрошуємо всі команди приєднатися догри “4 СТИХІЇ”. Нагадаємо разом, які природні стихії ви знаєте? Правильно. Вода, вогонь, повітря та земля. Кожна команда створює своє коло. За командою ведучого ви повинні всією командою зобразити ту чи іншу стихію. Зрозуміло?
ВОДА — разом зображаємо хвилю,
ЗЕМЛЯ — присідаємо разом,
ПОВІТРЯ — повертаємось навколо себе,
ВОГОНЬ — зображаємо язики полум'я у колі.
Ведучий: Всі команди дружно та творчо виконали всі завдання.
Ведучий: Ми переконані, що вміння рятувати справді важливе і це потрібно знати всім! Тому ми запрошуємо вас стати частиною нашої важливої справи!
Всі разом: Школа Безпеки це гордість країни, веде боротьбу за безпеку людини!!!
Додатки
«Тривожний чемоданчик»
документи; гроші, цінні речі;
білизна, теплий одяг, взуття,
предмети гігієни
продукти харчування на 2-3 дні та питна вода;
кухоль, ложка, ніж, сірники,
ліхтарик, аптечка;
дітям дошкільного віку пришивають записку (бейджик): ПІП, дата народження, домашня адреса, дані батьків.
-іграшки,
косметика, навушники, фломастери,
фотоальбом, фен
«Збери аптечку»
Йод
Пантенол (аерозоль)
Нашатирний спирт
Аспірин
Но-шпа
Фталазол (бесалол)
Імодіум –
Мезим
Цитрамон
Анальгін
Валідол
Перманганат калію
Спирт медичний
Джгут гумовий
Активоване вугілля
Супрастин
– антисептичний зовнішній засіб.
- протизапальне, протимікробне средство.
- застосовується як дратівливий і відволікаючий засіб для вдихання при непритомності, чаді.
- протизапальний, жарознижувальний засіб, застосовують при мігрені, гарячкових станах, застуді.
- знеболювальне средство.
– болезаспокійлива дія при захворюванні органів черевної порожнини.
– при харчових отруєннях, діареї.
– при порушеннях травного тракту.
– при головному болю.
– болезаспокійливий засіб.
– застосовують при гострих болях у серці. 1 табл. під мову.
– застосовують зовнішньо та внутрішньо у водних розчинах для полоскання рота та промивання шлунка та ран.
– антисептичний засіб.
– для тимчасової зупинки кровотечі.
– при накопиченні газів у кишечнику.
– протиалергійний засіб
Вправа КРОСВОРД «Пожарна безпека»
Відповіді на питання, то у виділених клітинках зможете
прочитати назву найпрестижнішої професії
1. Коли вогнище палає, він гасить допомагає.
2. Травма, яку людина може отримати від вогню чи окропу
3. Надзвичайна ситуація, коли спостерігається неконтрольований процес
горіння
4. Пристрій, за допомогою якого пожежники гасять вогонь
5. Що це за машина? Спішить, сурмить: –Дорогу дай! – Моргає синім оком.
Приїде вчасно – і біда, людей обійде боком
6. Шипить, злиться, води боїться
7. Пристрій, за допомогою якого пожежники можуть дістатися до місця
пожежі в багатоповерховому будинку
8. Пожежний „кашкет”
Знайдіть помилки у поданому алгоритмі дій під час пожежі у школі, підкресліть їх та поясніть, у чому помилка:
1.Викликати пожежну охорону.
Не панікувати, не піднімати тривогу, аби уникнути паніки в школі.
2. Необхідно попередити про пожежу персонал школи.
Евакуювати слід дітей лише з тієї частини школи де сталася пожежа.
Зачиняти класні кімнати не обов’язково.
4.Усі, хто не був присутнім у класі під час сигналу тривоги (був в учительській, коридорах, туалеті тощо), повинен негайно повернутися у клас і разом з усіма евакуюватися зі школи.
5. Нікому не дозволяється повертатися в будівлю. Необхідно одразу відпустити дітей додому