К. ПРАТТ У 1914 Р. РЕАЛІЗОВУЄ
СВОЮ ДАВНЮ МРІЮ І
ВІДКРИВАЄ В НЬЮ-ЙОРКУ
ПЕРШИЙ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ
ОСВІТНІЙ ЗАКЛАД ДЛЯ ДІТЕЙ
ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО
ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЯКИЙ
ОТРИМАВ НАЗВУ «ІГРОВА
ШКОЛА» (THE PLAY SCHOOL)
У ШКОЛІ НАВЧАЛИСЬ ДІТИ ВІД 4 ДО 9 РОКІВ.
В ЦІЛОМУ НАВЧАЛЬНИЙ
ПРОЦЕС БАЗУВАВСЯ НА
ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ.
ЗООПАРКУ, ДО МАЙСТЕРЕНЬ, НА БУДІВНИЦТВО, НА ФАБРИКИ ТОЩО.
ЦЕ БУВ СПОСІБ ДОНЕСТИ ДО
БАТЬКІВ, ВЧИТЕЛІВ ТА ДІТЕЙ ЇЇ ШКОЛИ, ЩО ЄДИНИМ
ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ Є
ГРА, А ВЧАТЬСЯ ДІТИ, ГРАЮЧИ.
ВИНИКНЕННЯ У К. ПРАТТ ВЛАСНОГО БАЧЕННЯ ДИТЯЧОЇ
ГРИ, ЯКУ ВОНА РОЗГЛЯДАЛА
ЯК ОСНОВНИЙ ВИД
ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО
ОРГАНІЗУЄТЬСЯ ДІТЬМИ ТА ДЛЯ ДІТЕЙ.
ВАЖЛИВО, ЩО САМА НАЗВА «ІГРОВА ШКОЛА»
ДЛЯ ПРАТТ - ЦЕ АЖ НІЯК НЕ СПОСІБ
ПРЕДСТАВИТИ СТВОРЕНИЙ ЇЙ ЗАКЛАД ДЛЯ ДІТЕЙ НАЙБІЛЬШ ПРИВАБЛИВИМ І ОРИГІНАЛЬНИМ ЧИНОМ.
ДОБРОВІЛЬНО… ВОНА
НЕСВІДОМО СПРЯМОВАНО
ПІДГОТОВКУ ДО ЖИТТЯ У
ТАКИЙ ТВОРЧИЙ
САМОВИРАЗ, НА ДУМКУ ПЕДАГОГІВ ШКОЛИ,
ПОСИЛЮВАВ МОТИВАЦІЮ
НАВЧАННЯ, ЩО ПОЗИТИВНО ВПЛИВАЛО НА ЙОГО РЕЗУЛЬТАТИ.
К. ПРАТТ ВВАЖАЄ, ЩО
МЕТОЮ ГРИ Є НЕ ТІЛЬКИ
РОЗУМІННЯ ДИТИНОЮ ЯКИХНЕБУДЬ ПОНЯТЬ, А Й
ВІДТВОРЕННЯ В ПРОЦЕСІ
ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РЕАЛЬНОГО ЖИТТЯ
«ВІДТВОРЕННЯ У ПРОЦЕСІ ГРИ ОТРИМАНОГО ДОСВІДУ, – РОЗМІРКОВУЄ МИСЛИТЕЛЬ, – Є
НАЙКРАЩИМ ЗАСОБОМ ШЛЯХУ ДО НАВЧАННЯ».
ЦЕ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ У ДИТИНИ
ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОЧИНАЮЧИ ВІД ЇЇ
ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЗАКІНЧУЮЧИ ЇЇ ЗМІСТОМ ТА
ВИБОРОМ СЮЖЕТНОЇ ЛІНІЇ.
«ДИТЯЧІ СПІЛЬНОТИ, ЯКІ ОБ'ЄДНУЮТЬСЯ ДЛЯ СПІЛЬНОЇ ГРИ,
– ПИШЕ К. ПРАТТ, – ПІЗНАЮТЬ
НАВКОЛИШНЮ ДІЙСНІСТЬ, ВЧАТЬСЯ ВЗАЄМОДІЯТИ З ЛЮДЬМИ РІЗНОГО
ТИПУ, ЯКІ МАЮТЬ ЖИТИ І
ПРАЦЮВАТИ ОДИН З ОДНИМ,
ОТРИМУЮЧИ ЦИМ ВЕЛИЧЕЗНИЙ
ДОСВІД ВЗАЄМОДІЇ»
ІГРОВА ШКОЛА КАРОЛІНИ ПРАТТ ТА ЇЇ РОЗУМІННЯ
ПРИРОДИ ТА СПЕЦИФІКИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ НЕ МОГЛИ ЗАЛИШИТИСЯ НЕПОМІЧЕНИМИ
ТА ПРИВЕРНУЛИ УВАГУ ЕВЕЛІН ДЬЮЇ
У СВОЇЙ РОБОТІ АВТОРИ,
НАГОЛОШУЮЧИ НА НЕОРДИНАРНОМУ ПІДХОДІ МІС ПРАТТ ДО ВТІЛЕННЯ
ІДЕЙ ПРОГРЕСИВНОГО ОСВІТИ, ДАЛИ ВИСОКУ ОЦІНКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ ЕКСПЕРИМЕНТАТОРА ТА ПРИСВЯТИЛИ КІЛЬКА СТОРІНОК
ОПИСУ МАЛЕНЬКОЇ ШКОЛИ, ДЕ ДІТИ ВЧАТЬСЯ ЖИТИ У ВИГЛЯДІ ГРИ.
ПЕРЕВАГИ
ГРА ЗАЛУЧАЄ ДО АКТИВНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
КОЖНОГО УЧНЯ ОКРЕМО І ВСІХ РАЗОМ, ТИМ САМИМ, Є ЕФЕКТИВНИМ ЗАСОБОМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ;
НАВЧАННЯ У ГРІ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ВЛАСНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ УЧНЯ, ЩО Є ОСОБЛИВИМ ВИДОМ ПРАКТИКИ, В
ПРОЦЕСІ ЯКОГО ЗАСВОЮЄТЬСЯ ДО 90% ІНФОРМАЦІЇ; ГРА – ВІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЩО ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ ВИБОРУ, САМОВИРАЖЕННЯ, САМОРОЗВИТКУ ДЛЯ ЇЇ УЧАСНИКІВ; ГРА МАЄ ПЕВНИЙ РЕЗУЛЬТАТ І СТИМУЛЮЄ УЧНЯ ДО ДОСЯГНЕННЯ
МЕТИ(ПЕРЕМОГИ) Й УСВІДОМЛЕННЯ ШЛЯХУ ДОСЯГНЕННЯ
МЕТИ;
У ГРІ КОМАНДИ АБО ОКРЕМІ УЧНІ СПОЧАТКУ РІВНІ(НЕМАЄ
ПОГАНИХ І ГАРНИХ УЧНІВ, А ТІЛЬКИ ГРАВЦІ); РЕЗУЛЬТАТ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД САМОГО ГРАВЦЯ, РІВНЯ ЙОГО
ПІДГОТОВЛЕНОСТІ, ЗДІБНОСТЕЙ, ВИТРИМКИ, УМІНЬ І ХАРАКТЕРУ;
ЗАДОВОЛЕННЯ, ОТРИМАНЕ ВІД ГРИ, СТВОРЮЄ КОМФОРТНИЙ
СТАН НА УРОКАХ І ПІДСИЛЮЄ БАЖАННЯ ВИВЧАТИ ПРЕДМЕТ.
ОТОЧУЮЧОГО СВІТУ.
ДЯКУЄМО
ЗА УВАГУ!