Кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя,
право на доступність освіти право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.
Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних
видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.
Форми здобуття освіти організовуються відповідно до таких нормативноправових актів:
Закон України
«Про загальну
Основними формами здобуття вищої освіти є
освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі.
Заочна форма здобуття освіти – це спосіб організації навчання здобувачів освіти
час короткочасних сесій і самостійного оволодіння освітньою програмою у проміжку між ними.
Перевагами заочного навчання є:
економія часу та зручний індивідуальний графік вивчення матеріалів.
Заочне навчання має на увазі самостійне засвоєння майже 70-80% теорії, передбаченої програмою. Це зручно, адже навчатися можна будь-коли в будь-якому місці – хоч пізно ввечері вдома, хоч по дорозі на роботу, хоч у подорожі за кордоном;
отримання того ж обсягу знань, що й за очного навчання. Насправді те,
що студенти заочки знають менше і їх освіта “якась не така” – це міф.
Хто хоче здобути знання, їх обов’язково отримає, а кому обрана спеціальність не до душі і диплом потрібен “заради галочки”, то й очна
форма не допоможе;
Дистанційне навчання — сукупність інформаційних технологій та методик
викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі.
Дистанційна освіта має як багато переваг, так і багато недоліків:
-дозволяє більш зручне використання інтерактивних технологій, -вирішує питання фактору відстані та транспорту, -виключає фактори затримки у переміщені до навчальних занять, -дозволяє більш легко залучати у навчальний процес фізично віддалених експертів, -фахівців або замін викладачів, дозволяє краще використовувати принцип наочності.
-
- переформатування окремих підходів та тем,
-покращення методичного забезпечення,
-перенавчанні викладацького складу та оволодіння новими знаннями та навичками
-педагогічної майстерності які будуть працювати у дистанційному режимі за умов недостатньої чи відсутньої візуальної, емоційної та психологічної комунікації із учасниками навчального процесу.
- гнучкість;
– більший вибір засобів діагностики;
– інтерактивність;
–
навчання в командах (змішане навчання – цекомандний вид діяльності, котрий робить процес навчання соціальним і прозорим);
– виконання частини роботи у звичних комфортнихумовах;
– економічність за рахунок скорочення кількостіпоїздок;
– урахування індивідуальних характеристик студентівв організації взаємодії з викладачем
Отже, форма навчання — це зовнішня сторона організації навчального процесу, що відображає спосіб організації
діяльності учнів та вчителів , який здійснюється в певному порядку і режимі, та залежить від кількості учнів,
характеру взаємодії суб’єктів навчального процесу, рівня самостійності, специфіки педагогічної діяльності.