Іменник. Істоти/неістоти. Збірні назви. Конкретні/абстрактні назви.

Про матеріал
Теоретичний матеріал та вправи до теми "Іменник. Істоти/неістоти. Збірні назви. Конкретні/абстрактні назви".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іменник. Загальна характеристика.

Номер слайду 2

Що таке морфологія? Скільки в українській мові частин мови? Чим самостійні частини мови відрізняються від службових? Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових?

Номер слайду 3

Загальна характеристика

Номер слайду 4

Знайди у реченні іменники. Постав у початковій формі (Н.в. одн.) Визнач число, рід та відмінок іменників, а також те, якими членами речення вони виступають. А під вікнами ходять ночі і дощами густими плачуть (М. Боровко). Дерева за вікном шуміли, наче просились пустити їх до хати погрітись (О. Донченко). Вечір стелить над морем холодні тумани (М. Луків). Затисла груша в жовтих кулачках смачного сонця лагідні жовточки (М. Вінграновський).

Номер слайду 5

Конкретні та абстрактні назви

Номер слайду 6

Розрізняють конкретні й абстрактні іменники. Конкретні іменники називають предмети, які пізнаються за допомогою органів чуття. НАПРИКЛАД: книжка, учень, Дніпро. Абстрактні іменники називають поняття, які не можна сприймати органами чуття. НАПРИКЛАД: тиша, совість, сила.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Поділи словосполучення на 2 стовпчики: 1) де іменник – конкретна назва; 2) де іменник – абстрактна назва. Розумна дитина, швидка хода, осіння листва, зимовий переліт, рясний дощ, несподівана радість, веселий дельфін, урок плавання, міцна дружба.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Конкретна назва. Абстрактна назва

Номер слайду 9

Прочитайте поезію. З’ясуйте її тему та ідею. Знайдіть у ній конкретні та абстрактні іменники. Снігу, снігу сиплеться довкола.І садів травнева білизна. Тільки плаче на морозі гола. Під холодним вітром бузина. Тільки діти витягли санчатаІ, б'ючи підборами об сніг,Мчать, веселі, весну зустрічати,Розсипаючи щасливий сміх.(Василь Симоненко){F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Конкретна назва. Абстрактна назва

Номер слайду 10

Істоти та неістоти

Номер слайду 11

Розрізняють категорію істоти/неістоти в іменників. До істот також належать назви тварин, але назви рослин – це вже не істоти!

Номер слайду 12

Попрацюйте над вправами-онлайнhttps://wordwall.net/ru/resource/27475731/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d1%96%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d0%b8%d0%ba%d0%b8-%d1%85%d1%82%d0%be-%d1%89%d0%behttps://wordwall.net/ru/resource/9331661/%d1%96%d1%81%d1%82%d0%be%d1%82%d0%b8-%d0%bd%d0%b5%d1%96%d1%81%d1%82%d0%be%d1%82%d0%b8https://learningapps.org/view1342826https://learningapps.org/view7990144

Номер слайду 13

Визначте зайве слово. Визначте категорію істоти/неістоти в іменників. Акація, колода, курка, клас, доброта, Сварог, щука, квітка, оса, журба, кішка, В’ячеслав, сховище, бактерія, азот, артист, загін, імператор, мавка, світ, вірус, група, Орел (прізвище), пюре, східці, добряк, Оксана, палац, натовп.{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Істоти. Неістоти

Номер слайду 14

Збірні іменники

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Розглянь збірні іменники. Визнач суфікси, за допомогою яких вони утворені. Городина, вишняк, козацтво, студентство, картоплиння, братство, мушва, ботвиння. До поданих слів доберіть спільнокореневі збірні іменники. Птах, пан, учень, юнак, товариш, комаха, ворон, віти, малюк, діти.

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Пар. 23-24 (опрацювати та вивчити правила). Знати матеріал презентації. Записати речення. Підкреслити іменники як члени речення. Виписати їх окремо та визначити такі категорії: число, рід, відмінок, істота/неістота, конкретна/абстрактна назва, збірний чи ні. Триста розлук та прощань поміж нами було!Я накосив лиш нервів добрий сніп та вимолотив радощів пів жмені. Шановне панство! Висловлюємо вам свою повагу!У прибережних вербах щебече птаство, зелений комиш стоїть нерухомо. На вечірній зорі сірим клином журавлі пролітали у вирій. Мавка – найкрасивіша міфічна істота української міфології.

Номер слайду 18

Використані ресурси:https://wordwall.net/ru/resource/27475731/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d1%96%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d0%b8%d0%ba%d0%b8-%d1%85%d1%82%d0%be-%d1%89%d0%behttps://wordwall.net/ru/resource/9331661/%d1%96%d1%81%d1%82%d0%be%d1%82%d0%b8-%d0%bd%d0%b5%d1%96%d1%81%d1%82%d0%be%d1%82%d0%b8https://learningapps.org/view1342826https://learningapps.org/view7990144Єрмоленко С. Я. Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук. К. : Грамота, 2014. 272 с. Заболотний О. В., Заболотний В. В. Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. К. : Генеза, 2014. 256 с.

pptx
Додано
26 листопада 2022
Переглядів
8858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку