У даній роботі розглянуто використання інформаційних технологій, електронних інструментів та мультимедійних засобів на уроках української мови на прикладі уроку узагальнення знань у 6 класі.
Урок української мови у 6 класі
Тема уроку. «Іменник. Узагальнення вивченого»
Мета:
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого
урок- мандрівка
Обладнання: дидактичний матеріал: мультимедійний супровід , мапа мандрівки, картки, фішки.
Методи і прийоми: слово вчителя, вправи, бесіда (репродуктивна, евристична), передбачення, тренування, думай/ділися думками з партнером, «Мозковий штурм», « Рефлексія».
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент ( Слайд 1)
- Добрий день, діти! Я дуже щаслива працювати сьогодні з вами.
Тема нашого уроку «Іменник. Узагальнення вивченого»
А працюватимемо ми під таким девізом( Слайд 2):
Не просто слухати, а чути!
Не просто дивитись, а бачити!
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчання школярів.
Мозковий штурм( Слайд 3)
Русалонька вдячна нам за допомогу. Діти, на чому здійснювали люди раніше морські подорожі? ( На кораблі, шхуні, каравелі)
Історична довідка
( Слайд 4 )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми всі разом попливемо на каравелі « Іменник » ( Слайд 5) по океану Морфології. А під час мандрівки ми будемо зупинятися на островках, щоб виконати завдання. ( Слайд 6)
(Учитель коментує мапу подорожі).
Ми згадаємо про іменник, граматичні ознаки, повторимо все, що вивчили про цю частину мови. За правильні відповіді та активну роботу ви будете отримувати ось такі фішки,на яких зображено чайку, тому що цей птах є супутником моряків і нам він допоможе! А в кінці уроку ми підрахуємо кількість фішок та виставимо оцінки.
Отже, щасливої подорожі!
Класна робота
Узагальнення вивченого про іменник.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів .
Мандрівка розпочинається! ( Слайд 9 )
Питання:
( Слайди 13-18)
V. Повторення та систематизація знань з теми іменник.
(Слайд 19)
-(Слайд 20). Утворіть з поданих слів іменники ( усно)
Морський- море;
Штормить – шторм;
Повітряна – вітер;
Хвилястий – хвиля;
Подорожувати – подорож.
- Максимально використовуючи утворені слова, складіть і запишіть речення в зошитах. ( Діти зачитують речення, які самі склали.)
Учитель:
Вправа «Знайди ключ». Робота біля дошки.
І стовпчик – назви істот;
ІІ стовпчик – назви неістот.
Розподільне письмо
Дитина, рибалка, двері, учень, одяг, рух, жінка, олівець, брат, автор, гриб, автобус
(З перших букв слів складіть слово – ключ)
Ключ. Дружба – дорога.
Острів Бухта Всезнайок
( Слайд 22)
Завдання: підберіть до іменників – власних назв потрібні за значенням іменники- загальні назви. ( усно)
1) …… Хрещатик 6) ……”Соняшник”
2) …… Севастопіль 7) ……Україна
3) ……Петро 8) ……Дніпро
4) ……Оксана 9) ……”Орбіта”
5) ……”Жигулі” 10) ……”Мудра дівчина”
- Що об’єднує ці слова?
Це загальні назви. Вони пишуться з маленької букви.
3. Гра-конкурс “Хто більше?” ( слайд 25) Робота в парах
Завдання: доповніть кожну групу слів власними назвами
Острів Практичний( Слайд 26)
Вправа “Редактор” ( Робота біля дошки, Слайд 27)
Відредагуйте речення, звертаючи увагу на рід іменників та форми слів, поєднаних з ними. Запишіть відредаговані речення.
З високої насипі було дуже добре видно місто. Запис у щоденнику була зроблена абияк. Дівчина відчувала страшну біль. Біля двору нас зустрічала собака.
Лінгвістичний баскетбол “Одним словом” ( Слайд 28)усно
Назвіть іменники спільного роду, що відповідають таким визначенням
Поставте ці іменники у множину ( усно)
ОСТРІВ ТВОРЧИЙ ( Слайд 29-31)
ТВОРЧА РОБОТА ( Робота в групах, в картках)
Учитель: Уявіть собі. що ви стали поетами. Давайте спробуємо скласти коротенький вірш-щедрівку, який ви зможете на святого Василя защедрувати своїм близьким:
Щоб були у нас ___________
І багаті, і веселі.
Щоб раділа __________
Нині в школу йти пора.
Щоб як музику чудову
Скрізь любили нашу ____________
Й головними на землі,
Щоб були __________ .
Яку частину мови ми додавали? ( Іменник)
(оселі, дітвора, мову, вчителі).
Учні зачитують складений вірш-щедрівку, визначають рід, число, відмінок.
Рефлексія
- Чи сподобалась вам подорож? Чим саме?
- Чи досягли ви очікуваних результатів? Яких саме? ( Діти зачитують свої очікування, які записали на початку уроку та прикріплюють на Берег очікувань)
- Мені було дуже цікаво з вами працювати.
- Ось і урок наш закінчується. Перед тим, як попрощатися з вами ми запишемо домашнє завдання.
VІІ. Домашнє завдання.( слайд 33)
Виконай одне із запропонованих завдань.
Додатки.
1