Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Про матеріал
Дистанційне навчання – нова форма й інший рівень взаємодії педагога й здобувачів освіти, який передбачає виконання завдань, прослуховування, тестування, слухання, читання текстів, і головне – зворотний зв'язок із викладачем у процесі навчання. Ця розробка показує, як можна скласти конспект дистанційного уроку і як взаємодіяти з учнями.
Перегляд файлу

 Урок.   6 клас

тема  Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати вміння знаходити іменники в текстах, визначати їхню роль у реченнях; прищеплювати любов до мови, рідного краю.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

знаннєва складова: учень/учениця знає,

 - морфологічні ознаки іменника; 

діяльнісна складова: учень/учениця :

  • знаходить іменники в реченні;
  • класифікує їх за родами;
  • визначає відмінкову  форму та число іменників;
  • визначає синтаксичну роль іменників у реченні;
  • уміє працювати самостійно;
  • грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному просторі;
  • прагнене до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі.

ціннісна складова:

  • усвідомлює роль іменників у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення;
  • відчуває себе частиною свого роду, пишається цим;
  • додержує етикетних норм і правил спілкування;
  • демонструє жвавий інтерес до мови; упевненість у результатах своєї роботи.

 

Час

Структурний компонент уроку

Методи, прийоми, завдання (назва й опис)

Очікувані результати

Додаткові засоби, електронні освітні ресурси

Форма зворотно

го зв’язку

1

2 хв

Організа

ційний момент

1.Камера! Мотор!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розмова без слів     ( правила віртуального спілкуван-ня)

 

Налагодження візуального контакту з дітьми, уточнення присутніх, відсутніх на уроці, самопочуття учнів.

 

1.Камера! Мотор!

Доброго ранку, мої любі шестикласники, у нас віртуальний урок і погодьтеся, що набагато приємніше його проводити для дітей, а не для купи чорних квадратів. Тому ввімкніть свої камери, щоб я бачила ваші усміхнені обличчя. Прошу не вимикати їх протягом усього заняття.

Дякую.

 

 2. Розмова без слів.

Використання набору смайлів у чаті, письмовий чат стосовно уроку. Дає змогу налагодити дисципліну і не втратити зв’язок із учнями.

 

  А тепер, будь ласка, вимкніть звук і пригадайте, що у Zoom є чат, де ви можете використати для спілкування спеціаль-ний набір смайлів, або ж написати  у чаті.

 

-

 

 

 

 

 

-

Увімкнені камери в учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смайлик-эмодзи ✋ 'Поднятая ладонь' ВК (ВКонтакте), Инстаграм, Ватсап: код  смайла, значение и расшифровка Иконка «Clapping Hands» — скачай бесплатно PNG и векторе

иллюстрация с изображением большого пальца, сигнал большого пальца Домен эмодзи  Смайлик смайлик, салат эмодзи, рука, над png | PNGEgg

2

1хв

Нейробіка

( розумова гімнастика

)

Вправа      « Напиши речення іншою рукою»

 

Стимуляція розумової активності учнів,  синхронізація роботи двох півкуль мозку, повна концентрація уваги,  доброзичливий настрій на уроці.

 

Вправа      « Напиши речення іншою рукою»

Тепер перевіримо, чи усі учні прокинулися і готові до навчання. Напишіть у зошитах прислів’я  « Без верби і калини немає України» незвичним способом, тобто  іншою рукою, ніж ви це робите звичайно. Свої відчуття покажіть у чаті.

 

 

 

  •  

Прислів’я « Без верби і калини нема України».

Спілкування у чаті.

3

2хв

Настанов-ний, мотиваційний етап

Пісня про іменник

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com.png

Пригадати вивчений

матеріал у  попередніх класах.

Прослухайте пісню і дайте відповіді на запитання.

- На які питання відповідає іменник?

- Про які роди іменників ідеться у пісні?

-Скільки чисел та відмінків має іменник?

https://www.youtube.com/watch?v=JHZjby1JijM

 

 Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе-

ння онлайн конферен-

цій

 

Усне коментування

4

6хв

Повідом-

лення теми і мети уроку

Презента-ція,

Повторити  та поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні, навчити учнів знаходити іменники в реченні

Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе-

ння онлайн конферен-

цій.

Підготов

ка учнів до виконан-

ня завдань.

5

8хв

Організа-ція повторен-ня і поглиблен

ня вивченого про іменник

( практич-ний блок)

Виконання вправ ( презента-ція)

 

 

 

 

Вправа «Ходить гарбуз по городу»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа     «Я - редактор»

Усі завдання мають ігрову форму, яка стимулює уяву дитини та збільшує її інтерес до вивчення рідної мови. У ході виконання вправ учень закріплює отримані у школі теоретичні знання, і отримує можливість покращити практичне володіння мовою. Робота учня оцінюється накопичувальною системою додаткових  балів за активність.

 

 

 

 

Закріпити уміння класифікувати іменники за родами.

 

Вправа « Ходить гарбуз по городу»

 Завдання. Визначити рід іменників, зображених на малюнку, і записати їх у 3 стовпчика чоловічий рід, жіночий і середній. За правильно виконане завдання ви маєте можливість отримати 2 бала.

  • Про який рід не йшлося у завданні?
  • Наведіть приклади іменників спільного роду.

 

 

 

Закріпити знання про Кличний відмінок іменника.

 

 

Вправа « Я редактор».

Завдання. Виправте помилки, допущені у реченнях і отримайте 2 бала.

Повій, вітер, на Вкраїну… (С.Руданський).

Рости, моя пташка, мій маковий цвіт,розвивай-ся поки твоє серце не розбите

 ( Т. Шевченко).

 

 

Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе-

ння онлайн конферен-

цій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усне коментування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усне коментування.

6

2хв

Фізкульт-

хвилинка для очей ( електрон-на гімнастика для очей)

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (1).png

 Вправи для зняття зорової втоми та розслаблення м’язів навколо очей.

 

Діти, ваші очі вже трошки втомилися, тому виконайте фізкультхвилинку для очей. Сядьте зручно, розслабтеся і слідкуйте уважно за об’єктами на екрані.

 

Чи сподобалося вам електронна гімнастика?

 Молодці! Добре відпочили! Продовжуємо!

Працюємо за комп’ютерами.

 

https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340

 

иллюстрация с изображением большого пальца, сигнал большого пальца Домен эмодзи  Смайлик смайлик, салат эмодзи, рука, над png | PNGEggИконка «Clapping Hands» — скачай бесплатно PNG и вектореhttps://emojio.top/wp-content/uploads/imgemoji/facebook/thumbs-down-facebook.png

7

5хв

 

Вправа « Патріоти»

 

Закріпити теоретичні знання про число, відмінок та синтаксичну роль іменника.

 

Вправа « Патріоти».

Завдання. Запишіть речення у зошит. Визначте число та відмінок кожного іменника, з’ясуйте синтаксичну роль.

За правильну відповідь отримуєте – 4 бала.

 

Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе

ння онлайн конферен

цій.

Усне коментування

8

3хв

Оцінювання

Самооцін-ка

Вправа

« Селфі »

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_naurok.com.ua.pngОнлайн тести « На Урок»

Використання гаджета як інструмента самооцінки.

 

Вправа « Селфі»

 

Мої любі учні, я знаю, як ви прив’язані до своїх телефонів тому дозволю сьогодні використати гаджет як інструмент самооцінки. Покажіть мені на селфі таку емоцію, яка б відображала ваш емоційний  настрій  на  кінець уроку.

 

 

Інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу.

 

Тести

 

 Перейдіть за покликанням і виконайте завдання.

Скріншот

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://naurok.com.ua/test/imennik-6-klas-739167.html

 

Скріншот.

Діти показують емоцію, яка відобра

жає емоційний настрій на кінець уроку.

 

 

 

 

 

 

Скріншот оцінки

9

1хв

Домашнє завдання

 Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. П. Глазова. — К. : Видавни-чий дім «Освіта», 2014. — 240 с. : іл.

§ 20, вправа 216

Прочитайте. Укажіть речення, де стать осіб, про яких йдеться, можна встановити, лише виходячи зі змісту. Складіть і запишіть речення, у яких виділені слова стосувалися б особи протилежної статі.

 

Скріншот виконано-го домашнього завдання.

Література

  1. Інтерактивні технології при вивченні української мови/ Укладання Раїси Орищин, Людмили Залюбовської. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. – 80с.
  2. 100 тем. Українська мова/ Т.О. Квартник. – Х.: АССА, 2020. – 192с. – ( Нова школа).
  3. Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. П. Глазова. — К. : Видавни-чий дім «Освіта», 2014. — 240 с. : іл.
  4. Українська мова. 6 клас. І семестр/В.В. Паращич, О.Я. Загоруйко._ Х.: Вид.група «Основа», 2020.- 127с., схеми, табл. – ( Серія « Мій конспект»)
  5. На Урок - https://naurok.com.ua/test/imennik-6-klas-739167.html
  6. Фізкультхвилинка для очей-   https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340
  7. Пісня « Іменник» - https://www.youtube.com/watch?v=JHZjby1JijM

 

 

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку