Урок. 6 клас
тема Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати вміння знаходити іменники в текстах, визначати їхню роль у реченнях; прищеплювати любов до мови, рідного краю.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:
знаннєва складова: учень/учениця знає,
- морфологічні ознаки іменника;
діяльнісна складова: учень/учениця :
ціннісна складова:
№ |
Час |
Структурний компонент уроку |
Методи, прийоми, завдання (назва й опис) |
Очікувані результати |
Додаткові засоби, електронні освітні ресурси |
Форма зворотно го зв’язку |
1 |
2 хв |
Організа ційний момент |
1.Камера! Мотор!
2. Розмова без слів ( правила віртуального спілкуван-ня)
|
Налагодження візуального контакту з дітьми, уточнення присутніх, відсутніх на уроці, самопочуття учнів.
1.Камера! Мотор! Доброго ранку, мої любі шестикласники, у нас віртуальний урок і погодьтеся, що набагато приємніше його проводити для дітей, а не для купи чорних квадратів. Тому ввімкніть свої камери, щоб я бачила ваші усміхнені обличчя. Прошу не вимикати їх протягом усього заняття. Дякую.
2. Розмова без слів. Використання набору смайлів у чаті, письмовий чат стосовно уроку. Дає змогу налагодити дисципліну і не втратити зв’язок із учнями.
А тепер, будь ласка, вимкніть звук і пригадайте, що у Zoom є чат, де ви можете використати для спілкування спеціаль-ний набір смайлів, або ж написати у чаті.
|
-
- |
Увімкнені камери в учнів
|
2 |
1хв |
Нейробіка ( розумова гімнастика ) |
Вправа « Напиши речення іншою рукою»
|
Стимуляція розумової активності учнів, синхронізація роботи двох півкуль мозку, повна концентрація уваги, доброзичливий настрій на уроці.
Вправа « Напиши речення іншою рукою» Тепер перевіримо, чи усі учні прокинулися і готові до навчання. Напишіть у зошитах прислів’я « Без верби і калини немає України» незвичним способом, тобто іншою рукою, ніж ви це робите звичайно. Свої відчуття покажіть у чаті.
|
|
Прислів’я « Без верби і калини нема України». Спілкування у чаті. |
3 |
2хв |
Настанов-ний, мотиваційний етап |
Пісня про іменник
|
Пригадати вивчений матеріал у попередніх класах. Прослухайте пісню і дайте відповіді на запитання. - На які питання відповідає іменник? - Про які роди іменників ідеться у пісні? -Скільки чисел та відмінків має іменник? |
https://www.youtube.com/watch?v=JHZjby1JijM
Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе- ння онлайн конферен- цій
|
Усне коментування |
4 |
6хв |
Повідом- лення теми і мети уроку |
Презента-ція, |
Повторити та поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні, навчити учнів знаходити іменники в реченні |
Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе- ння онлайн конферен- цій. |
Підготов ка учнів до виконан- ня завдань. |
5 |
8хв |
Організа-ція повторен-ня і поглиблен ня вивченого про іменник ( практич-ний блок) |
Виконання вправ ( презента-ція)
Вправа «Ходить гарбуз по городу»
Вправа «Я - редактор» |
Усі завдання мають ігрову форму, яка стимулює уяву дитини та збільшує її інтерес до вивчення рідної мови. У ході виконання вправ учень закріплює отримані у школі теоретичні знання, і отримує можливість покращити практичне володіння мовою. Робота учня оцінюється накопичувальною системою додаткових балів за активність.
Закріпити уміння класифікувати іменники за родами.
Вправа « Ходить гарбуз по городу» Завдання. Визначити рід іменників, зображених на малюнку, і записати їх у 3 стовпчика чоловічий рід, жіночий і середній. За правильно виконане завдання ви маєте можливість отримати 2 бала.
Закріпити знання про Кличний відмінок іменника.
Вправа « Я редактор». Завдання. Виправте помилки, допущені у реченнях і отримайте 2 бала. Повій, вітер, на Вкраїну… (С.Руданський). Рости, моя пташка, мій маковий цвіт,розвивай-ся поки твоє серце не розбите ( Т. Шевченко).
|
Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе- ння онлайн конферен- цій. |
Усне коментування.
Усне коментування. |
6 |
2хв |
Фізкульт- хвилинка для очей ( електрон-на гімнастика для очей) |
|
Вправи для зняття зорової втоми та розслаблення м’язів навколо очей.
Діти, ваші очі вже трошки втомилися, тому виконайте фізкультхвилинку для очей. Сядьте зручно, розслабтеся і слідкуйте уважно за об’єктами на екрані.
Чи сподобалося вам електронна гімнастика? Молодці! Добре відпочили! Продовжуємо! Працюємо за комп’ютерами.
|
https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340
|
|
7 |
5хв |
|
Вправа « Патріоти»
|
Закріпити теоретичні знання про число, відмінок та синтаксичну роль іменника.
Вправа « Патріоти». Завдання. Запишіть речення у зошит. Визначте число та відмінок кожного іменника, з’ясуйте синтаксичну роль. За правильну відповідь отримуєте – 4 бала.
|
Демонстрація екрана у сервісі Zoom для проведе ння онлайн конферен цій. |
Усне коментування |
8 |
3хв |
Оцінювання |
Самооцін-ка Вправа « Селфі »
Онлайн тести « На Урок» |
Використання гаджета як інструмента самооцінки.
Вправа « Селфі»
Мої любі учні, я знаю, як ви прив’язані до своїх телефонів тому дозволю сьогодні використати гаджет як інструмент самооцінки. Покажіть мені на селфі таку емоцію, яка б відображала ваш емоційний настрій на кінець уроку.
Інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу.
Тести
Перейдіть за покликанням і виконайте завдання. |
Скріншот
https://naurok.com.ua/test/imennik-6-klas-739167.html
|
Скріншот. Діти показують емоцію, яка відобра жає емоційний настрій на кінець уроку.
Скріншот оцінки |
9 |
1хв |
Домашнє завдання Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. П. Глазова. — К. : Видавни-чий дім «Освіта», 2014. — 240 с. : іл. |
§ 20, вправа 216 |
Прочитайте. Укажіть речення, де стать осіб, про яких йдеться, можна встановити, лише виходячи зі змісту. Складіть і запишіть речення, у яких виділені слова стосувалися б особи протилежної статі. |
|
Скріншот виконано-го домашнього завдання. |
Література