Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Про матеріал
Урок для 6 класу. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Перегляд файлу

Тема. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Технічне обладнання та програмне забезпечення: електронний супровід

до уроку.

Знати: загальне значення іменника , його морфологічні ознаки, синтаксичну

роль.

Вміти: знаходити іменники в текстах, визначати граматичні категорії , роль

у реченнях.

 Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів , лексичне значення

іншомовних слів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал ( картки) , ілюстративний

матеріал ( кластер), мультимедійна презентація.       

Перебіг  уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

   Який розділ науки про мову ми вивчаємо?

    За якими основними ознаками групуються частини мови?

    Скільки є частин мови?

    Які ви знаєте службові частини мови?

    Назвіть самостійні частини мови.

 

2.         Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, зробити синтаксичний розбір першого речення, назвати частини мови.

Мова — засіб вияву бурхливого змісту народного життя. Ось чому так дбайливо й уважно треба ставитися до мови кожного народу… Могутність мови — це духовна могутність народу. Народ дає мові силу й красу.

(М. Шумило)

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Учитель: Щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, розгадайте  ребус.

Словничок .  Ребус -

 

https://sites.google.com/site/ukrmova6/_/rsrc/1487444291062/navcalni-materiali/online-rebusi/r7.jpg?height=89&width=320

 

IV.    СПРИЙНЯТТЯ И ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Слово вчителя.  Робота з підручником.

  • Діти, давайте розглянемо  схему, яка хоче допомогти нам пригадати, які морфологічні ознаки має іменник. Уважно розгляньте її  і розкажіть про ознаки іменника.
  • Іменник означає назви предметів, істот-неістот, власні-загальні назви.
  • Відповідає на питання хто? що?
  • Іменник має рід (жіночий, чоловічий, середній, спільний)
  • Змінюється за числами (однина і множина)
  • Змінюється за відмінками (7 відмінків)
  • Синтаксична роль-будь-який член речення.

 

2.Робота з таблицею

Що означає іменник

На які питання відповідає

Морфологічні ознаки

Синтаксична роль

Предмет

Хто?

Що?

Рід, число, відмінок, відміна, загальні і власні назви, назви істот і неістот

Будь- який член речення.

 

3. Робота з підручником.

        Опрацювання теоретичного матеріалу

         виконання прави

 

4.   самостійна творча робота

Завдання: дієслова замінити іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники — іменниками, що означають назву якостей або властивостей предмета.

І варіант                                              ІІ варіант

відбудувати — відбудова                  чесний — чесність

розвинути —                                   різкий —

зміцнити —                                     мужній —

підготувати —                                 корисний —

виконати —                                     блакитний —

5.Лінгвістична гра.

Уявіть себе учителем. Ви прийшли на урок у 5 клас. Вам треба розказати учням про іменник як частину мови.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

узагальнююча бесіда.

        Яка частина мови називається іменником?

        Як змінюються іменники?

        Яка синтаксична роль іменника в реченні?

Вибірковий диктант.

Виписати іменники. Довести, що виписані слова – іменники. 

   Зеленіти, зелений, зелень, працювати, праця, працьовитий, мужній, змужніти, мужність, читання, прочитаний, низина, низові, запорізьке, Запоріжжя, сікти, Січ, січовий, січовик, наказний, наказує, наказ, татарський, татарин.

 

VI.  Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Вправа  «Незакінчене речення

Сьогодні я дізнався…

Було цікаво…

Було складно…

Я зрозумів, що…

Я навчився…

VI І. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Підготувати лінгвістичне повідомлення на тему «Іменник як частина мови»

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку