Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 6 класу Тема уроку: Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні Очікувані результати. Учень (учениця): знає ознаки іменника; знаходить іменники в реченні; визначає належність іменника до загальних й власних, конкретних та абстрактних, назв істот та неістот. доречно використовує в мовленні іменники помічає і розмежовує загальні й власні, конкретні та абстрактні іменники. критично оцінює прочитану або прослухану текстову інформацію, звертаючи увагу на роль і значення іменників у мовленні; відчуває повагу до історії своєї країни, пишається цим; критично оцінює рівень власних знань, виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, правильно використовуючи іменники ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал, підручник, презентація. ТИП УРОКУ: урок отримання нових знань.
Перегляд файлу

Урок №                                           Дата                                     Клас

Тема уроку: Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні

Очікувані результати.

Учень (учениця):

знає ознаки іменника; 

знаходить іменники в реченні;

визначає належність іменника до загальних й власних, конкретних та абстрактних, назв істот та неістот.

доречно використовує в мовленні іменники

помічає і розмежовує загальні й власні, конкретні та абстрактні іменники.

критично оцінює прочитану або прослухану текстову інформацію, звертаючи увагу на роль і значення іменників у мовленні; 

відчуває повагу до історії своєї країни, пишається цим;

критично оцінює рівень власних знань,

виявляє прагнення поліпшувати власне мовлення, правильно використовуючи іменники

ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал, підручник, презентація.

 ТИП УРОКУ: ​урок отримання нових знань.

ХІД УРОКУ:

1. Організаційний момент. Налаштування учнів на урок

  • Любіть Україну, як сонце, любіть, 
    як вітер, і трави, і води… 
    В годину щасливу і в радості мить, 
    любіть у годину негоди. 
    Любіть Україну у сні й наяву, 
    вишневу свою Україну, 
    красу її, вічно живу і нову, 
    і мову її солов їну. 

- Діти, до вашої уваги ​ кроссенс*​ , на  якому всі світлини об’єднані єдиним поняттям ( Україна).

Дівчина, сум, прапор, голуб, постаті, с​ имволи, історія, герб - це іменники.

- На які питання відповідають вказані слова? ( хто? - істоти, що? - неістоти)

-Перевірка домашнього завдання.

1.Презентація малюнків

2Бесіда

Морфологія – це….

В українській мові ……. частин мови.

Частини мови поділяються на ……

Службові частини мови – це…..

Самостійних частин мови - ……

Іменник це----

II. Оголошення мети епіграфа уроку і робота з ним, запис теми.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Ознайомлення з епіграфом

Виписати з першої строфи іменники.

IV. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Лінгвістичне дослідження.

Метод “Ажурна пилка”

Робота в групах. Кожна група отримує теоретичний матеріал, схему,

ознайомлюється з інформацією: вивчає, обговорює, обирає спікера, який

поділиться опрацьованим матеріалом з іншою групою.

Примітка. По черзі кожен учасник має за визначений викладачем час якісно і в

повному обсязі донести отриману раніше інформацію до членів інших груп та

сприйняти нову інформацію від представників інших груп.​

І група “Наз​ ви істот та неістот”

ІІ група “Загальні та власні назви”

ІІІгрупа “Конкретні та абстрактні іменники”

Робота з опорними схемами

2. Гра “Ерудит”

За певний час (3-5 хв.) учні добирають якнайбільше іменників на позначення

таких назв:

Дібрати іменники на позначення таких назв:

ІСТОТ

  • люди за фахом, спеціальністю ( столяр, вчитель, будівельник);
  • за місцем проживання ( гайсинчани, волиняни, вінниччани);
  • за національністю ( українець,білорус, вірменин);
  • за зовнішньою чи внутрішньою ознакою ( бідолаха, малюк,активіст);
  • назви тварин ( ведмідь, вовк, кролик);
  • назви птахів ( сойка, соловей);

НЕІСТОТ

  •  речовини ( фарба, смола, лак);
  • рослини ( барвінок, чорнобривці);

явища природи ( дощ, сльота, гроза

3. Гра “Сховані слова” Робота в парах.

Завдання: кожна команда отримує карти України різного спрямування і за

визначений учителем час виписує до зошита власні та загальні іменники. Скласти речення із власним та загальним іменником (на вибір) Виграє пара, яка виписала найбільшу кількість іменників..І

V. Систематизація і узагальнення знань.

1.Творче спостереження з елементами аналізу​ .

З відеоролику виписати власні іменники.

2. Розподільний диктант

Розподіліть іменники на дві колонки: конкретні чи абстрактні назви.

Примітка: якщо правильно розподілите, то отримаєте першу частину прислів'я ,підкресливши першу літеру у кожному слові.​ ..., як соловей без гнізда.

Лебідь, юшка, ранок, дідусь, імідж, дизайн, настрій, миша, ножиці, образ, їзда, здобуток, автомобіль, береза, екскаватор, етикет, мовчання, ласка, зефір, ім я.

Відповідь: Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

3 “Мікрофон””

- З якими поняттями ви познайомилися на уроці?

- - Які слова належать до власних назв?загальних назв.

- У чому полягає різниця між назвами істот та неістот?

Заповніть картки очікувань.

V. Рефлексія

● Поетична хвилика “А ти вмієш?”

Завдання: скласти чотиривірш з одних іменників.

Зразок:

Стіл. Стілець. Комп’ютер. Миша.

Кіт. Вікно. Фіранки. Тиша.

Чашка. Кава.Стук. Години.

Комарі. Укус. Судини. ​

Світанок. Кава. Дощ. До школи.

Уроки. Сміх. Перерва. Друзі.

Обід. Футбол. Підтримка. Голи.

Уроки. ЗНО. Лиш крок - у вузі)

VІ. Домашнє завдання.

 І     Виконайте вправу 192, ст.81.

ІІ   Запишіть 5-6 прислів’їв, приказок і загадок, у яких вжито іменники – назви істот.

ІІІ   Виписати власні назви із місцевих газет. Скласти з двома словами речення, здійснивши синтаксичний розбір речень.

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку