Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Поняття про реактивний рух

Про матеріал
Презентацію доречно використовувати при поясненні нової теми в рамках змішаного навчання. На слайдах можна дописувати розв*язки задач, що є дуже зручною функцією на презентаціях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. Поняття про реактивний рух

Номер слайду 2

Що називається прискоренням? 1 Які одиниці вимірювання прискорення? 2 Сформулюйте 1,2 Закони Ньютона 3 3 Надайте формулу сили тяжіння 4 4 Гра “ЛАНЦЮЖОК” Пригадай! Сформулюйте 3 Закон Ньютона 4 5

Номер слайду 3

Кілька сталевих кульок, підвішених упритул одна до одної. Якщо першу кульку відвести вбік і відпустити, то остання відхилиться приблизно на такий самий кут, на який було відведено першу кульку. «Колиска Ньютона»

Номер слайду 4

Дізнатися, за яких умов систему тіл можна вважати замкненою 1 Сформувати поняття імпульсу тіла 2 Встановити закон збереження імпульсу та познайомитись з реактивним рухом 3 3 Навчитися розв'язувати задачі 4 4 Мета та завдання заняття

Номер слайду 5

2. Імпульс тіла Імпульс тіла – це векторна величина, яка дорівнює добутку маси тіла на швидкість його руху [ p] =

Номер слайду 6

Чи вірно зрозумів? Дати поняття импульсу тіла Що прийимають за одиницю імпульса в СІ? Із двох тіл різної маси, що рухаються з однаковими швидкостями, імпульс якого більше? v v

Номер слайду 7

З двох тіл рівної маси , що рухаються з різними швидкостями, імпульс якого більше? v1 v2 m m Визначіть знаки проекцій імпульсів тіл. x o

Номер слайду 8

2 2 1 1 4 Гра «Фейк чи правда» №1. Тіло 1, тіло 2 та тіло 5 мають однаковий імпульс, бо їх швидкості однакові за модулем №2. Тіло 4 і тіло 2 мають однаковий імпульс №3. Тіло 4 має імпульс в 2 рази більше ніж тіло 2 мають однаковий імпульс №4. Тіло 2 , тіло 1 мають однаковий імпульс

Номер слайду 9

Запишемо 2 закон Ньютона в імпульсній формі прискорення: Імпульс сили дорівнює зміні імпульсу тіла

Номер слайду 10

Імпульс сили - фізична величина, яка є мірою дії сили за деякий інтервал часу і чисельно дорівнює добутку сили на час її дії Напрям імпульсу сили збігається з напрямом сили, що діє на тіло

Номер слайду 11

Проблемні питання Закони Ньютона дозволяють розв*язати багато задач Як визначити сили, що виникають під час вибуху?

Номер слайду 12

Замкнена система тіл Внутрішні сили системи – це сили, які характеризують взаємодію Тіл між собою Замкнена система тіл (ізольована) – це така система тіл, на яку не діють зовнішні сили, а будь-які зміни стану системи є результатом дії внутрішніх сил

Номер слайду 13

Замкнена система тіл (ізольована) Чи можливо на Землі знайти замкнену систему тіл? F тяжіння F тертя Якщо зовнішні сили, що діють на систему – зрівноважені, або набагато менше від внутрішніх сил системи тіл Тобто, в замкненій системі тіла взаємодіють лише між собою

Номер слайду 14

3. Закон збереження імпульсу У замкненій системі тіл векторна сума імпульсів тіл до взаємодії дорівнює векторній сумі імпульсів тіл після взаємодії:

Номер слайду 15

Ракета — літальний апарат, який переміщується в просторі завдяки реактивній тязі, що виникає внаслідок відкидання ракетою частини власної маси. Реактивний рух — це рух, що виникає внаслідок відділення з  деякою швидкістю від тіла якоїсь його частини.

Номер слайду 16

12 квітня – Всесвітній день авіації і космонавтики (Міжнародний день польоту людини в космос) . Ю.О.Гагарін вперше в світі здійснив орбітальний обліт Землі, відкривши епоху пілотованих космічних польотів. 2.2.png квітня

Номер слайду 17

Реактивний рух також здійснюють восьминоги, кальмари та деякі інші жителі Землі

Номер слайду 18

7- всі.jpg Колючеплідник (ехіноцистус шипуватий)

Номер слайду 19

Приклади реактивного руху

Номер слайду 20

Німецька компанія «MS Watersports», яка тепер є єдиною у світі організацією виробляє водо-реактивні апарати. Дев’ять років наполегливої праці і шість років інтенсивного тестування втілилися ось у такий революційний літальний апарат. водо-реактивний апарат

Номер слайду 21

Пружні та непружні зіткнення (симуляції) https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?s=mech_pruzna&l=ua https://phet.colorado.edu/sims/html/collision-lab/latest/collision-lab_en.html

Номер слайду 22

Пружні зіткнення https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mech_pruzna&l=ru https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/template.php?f=mech_nepruzna&l=ru Непружні зіткнення

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Сформулювати задачу

Номер слайду 26

Сформулювати задачу

Номер слайду 27

Снаряд розірвався на два осколки: перший масою 1,5 кг полетів угору зі швидкістю 400 м/с, а другий масою 2,5 кг полетів у горизонтальному напрямі зі швидкістю 320 м/с. Визначіть мо­дуль швидкості руху снаряду перед розривом.

Номер слайду 28

Тіло масою 2 кг зіткнулося з тілом масою 4 кг. До зіткнення друге тіло знаходилось у стані спокою. Після непружного зіткнення обидва тіла стали рухатися зі швидкістю б м/с. З якою швидкістю рухало­ся перше тіло до зіткнення? А. І м/с. Б. 6 м/с. В. 2 м/с. Г. 18 м/с.

ppt
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Презентації
Додано
21 червня
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку