In der Schulе
Мета:
Навчальна: познайомити учнів з виразами «Ich bin» та «Du bist»
Практична: повторити вивчені букви, вдосконалювати навички діалогічного мовлення, формувати вміння розпізнавати вивчені букви.
Виховна: виховувати в дітей почуття колективізму, поваги один до одного.
Наочність: Іграшки, ілюстративний алфавіт, коробка з літерами, таблички з написами «Ich bin» та «Du bist», косинка для зав’язування очей, цифри.
ХІД УРОКУ
І. Початок уроку (5 хв.)
1. Привітання
Учитель: Guten Morgen, Kinder!
Учні: Guten Morgen, Guten Morgen!
Ich sage dir zu!
Guten Morgen! Guten Morgen!
Erst ich und dann du.
Учитель: Gut, setzt euch!
Учитель: Сьогодні у нас не простий урок. А урок-подорож у казку. А ви любите казки? Я вам обіцяю, що пригоди наші будуть цікавими і вам запам’ятаються. Кого ми візьмемо з собою у подорож? Я пропоную взяти з собою у подорож всіх присутніх
вчителів. Ви згодні?
2. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель: Спочатку ми визначимо тему нашої подорожі. Чи пам’ятаєте ви, як називається наша тема?
Учні: Школа.
Вчитель: А як буде слово «школа» німецькою мовою?
Учні: «Die Schule».
Вчитель: А як буде німецькою мовою слово «клас»?
Учні: «Die Klasse».
Учитель: Молодці. Все вірно. Тема нашого уроку - подорожі «У школі», тобто «In der Schule». Ми сьогодні будемо говорити про школу, називати себе учнями, рахувати, співати про школу німецьку пісеньку і розповідати віршик. Це, дітки, завдання наших лісових вчителів — Ведмедика і Баби Яги. А знаєте, чому ми це все маємо виконувати?
Учні: Чому?
Учитель: Одну казкову дівчинку викрала зла Баба Яга, зачарувала її і сховала далеко від людських очей. І допомогти її визволити можемо тільки ми, виконуючи різні завдання. Ви готові?
Учні: Так.
Учитель: За кожне правильно виконане завдання ми отримуємо букву, з яких потім складемо ім’я казкової красуні. Таких завдань буде сім.
П. Основна частина уроку
1. Фонетична зарядка (2 хв.)
(У режимі: учитель - учні)
Wie heißt du? Wie heißt du?
Ich heiße Katrin.
Wo lebst du? Wo lebst du?
Ich lebe in Berlin.
2. Діалогічне мовлення. (5 хв.)
Учитель: Урок 1. Знайомство.
Баба Яга: Naja, ich heiße Baba - Jaga. Und wie heißt du?
(Учні відповідають по черзі)
Hallo! Ich heiße Dina. Meine Schwester heißt Nina.
Hallo! Ich heiße Klaus. Ich habe eine Maus.
Ich heiße Sina. Ich habe eine Apfelsine.
Ich bin Rolf. Ich spiele gern Golf.
Ich bin Gerd. Ich habe ein Pferd.
Ich heiße Julja. Ich gehe in die Schule.
Hallo! Ich bin Irina. Ich spiele Violine.
Ich bin Anette. Ich spiele Trompete.
Ich bin Otto. Ich spiele Lotto.
Ich heiße Sascha. Ich habe eine große Tasche.
Hallo! Ich bin Roxolana. Meine Mutter heißt Oxana.
Ich bin Tata, ich habe einen Vater!
Ich bin Bohdana, meine Schwester heißt Roxolana.
Ich heiße Nona. Ich habe eine Oma.
Ich heiße Tasse. Ich bin in der Klasse.
Баба Яга: Sehr schön! Prima! Ви отримуєте першу літеру. (Виймає з коробочки і дає вчительці літеру «M»)
3. Граматичні вправи (7 хв.)
Учитель: Урок 2: Граматика.
Минулого уроку ми з вами вчили такі слова як «учень» та «учениця». Хто скаже мені їх німецькою мовою?
(Учні відповідають)
А зараз погляньте на таблички з виразами, ми навчимося з вами будувати речення, використовуючи слова «Schüler» та «Schülerin».
(Учні будують речення «Ich bin Schüler (Schülerin)» «Du bist Schüler (Schülerin)»)
Учитель: Урок 3: Математика.
Баба Яга: А рахувати німецькою мовою ви вмієте?
Учні: Так. (виконують завдання)
а) рахують від 0 до 12;
б) рахують від 12 до 0;
в) називають цифри, які показує вчитель,
г) проводять гру, яку називають «Якої цифри бракує?»
4. Фізкультхвипинка (3 хв.)
Учитель: А зараз ми проведемо фізкультхвилинку.
(Учні виконують вправи разом з учителем)
Die Hände nach oben, nach unten,
links, rechts, nach hinten,
vorwärts, seitswärts.
5. Письмо (5 хв.)
Учитель: Урок 4: Письмо.
Баба Яга: А писати букви ви не вмієте!
Учні: Вміємо.
Баба Яга: Ну, тоді перевіримо.
а) Учні пишуть буквений диктант, потім один з учнів пише його з зошита на дошку, всі звіряють;
б) два учні працюють з індивідуальними картками (до малих літер підбирають великі, до великих літер малі.)
6. Читання. (5 хв.)
Учитель: Урок 5: Читання.
а) Учитель вішає на дошку слова, а діти читають їх по черзі.
б) Робота з підручником (Читання слів на с. 27 підручника)
7. Музична хвилинка (3 хв.)
Учитель: Урок 6: Співи.
Баба Яга: Я чула, що ви вмієте співати німецькі пісні.
Учні: Так! (співають пісню «In die Schule gehen wir»)
Ведмедик: А хто знає віршик про школу?
Учень: Я. (декламує вірш)
Guten Morgen, liebe Leute!
In die Schule geh’ ich heute.
Ich verspreche meiner Mutter,
ich verspreche meinem Vater,
dass ich gut und fleißig lerne,
in die Schule gehe ich gerne.
Баба Яга: Молодець. Ось вам шоста літера - підказка.
8. Аудіювання. (6 хв.)
Учитель: Урок 7: Аудіювання
(Учитель читає текст, учні розповідають українською мовою, що вони зрозуміли.)
Was ist das? Das ist eine Schule. Die Schule ist groß. Und was ist das? Das ist eine Klasse. Die Klasse ist schön. Wer ist das? Das ist eine Schülerin. Und wer ist das? Das ist ein Schüler. Und das ist eine Lehrerin. Sie heißt Frau Kinn. Die Lehrerin liebt die Schüler.
Учитель: Молодці. Ви отримуєте останню літеру. А тепер складемо букви і дізнаємось, кого ж ми визволили від чар Баби-Яги.
Учні: Malwina.
(Заходить Мальвіна.)
Мальвіна: Ich heiße Malvina. Ich habe viele Freunde. Mein Freund ist Buratino. Und das ist Artemon. Artemon ist ein Hund.
Ану скажіть українською мовою, що я вам сказала? Молодці. Я вам дарую золоті ключики. Це не просто ключики. На них ви бачите букву «D». Це означає, що ці ключики для знань, а саме
для знань німецької мови, адже слово «Deutsch» (Німецька мова) - починається на «D». Беріть і навчайтесь. А мені час іти до своїх друзів. Tschüß!
Учні: Tschüß!
(Мальвіна виходить)
Ш. Заключний етап уроку (4 хв.)
Ось і закінчилась наша з вам подорож у казку. Мальвіну ми визволили, всі завдання Баби Яги виконали. Те, що ми повинні були зробити на уроці, зробили. А зараз я хочу почути від кожного, що ми робили на уроці і що вам найбільше сподобалось.
Повторити вивчені літери.