Індивідуальна модифікована навчальна програма з календарним плануванням із зарубіжної літератури.
за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-9 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1226 від 10.10.2023 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2023)
72 години (2 години на тиждень)
Розробила:
вчитель зарубіжної літератури
Прилуцького ліцею № 14
Щеголева І.П.
№ п/п |
Дата |
Вимоги до навчальних досягнен |
Зміст навчального матеріалу |
Модифікація |
|
І семестр |
|||||
1
|
|
За допомогою асистента відшукує інформацію з інших джерел щодо художніх образів, видів мистецтва. Простими реченнями пояснює поняття художній образ. |
Вступ. Література як мистецтво слова. Художній образ. |
Переформулювання завдань з метою спрощення опрацювання матеріалу. Використання ілюстрацій. |
|
2
|
|
Коротко може пояснити основні поняття: міф, міфологія. Розуміє зміст почутого та/або прочитаного міфу.
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів(про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
Скорочення кількості теоретичного матеріалу. Використання відеоматеріалу |
|
3-4 |
|
Знає зміст міфу. Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея.
|
Надання індивідуальних інструкцій. Скорочення кількості міфів до одного. |
|
5-6 |
|
Переказує уривок прочитаного тексту. Може записати імена персонажів. |
Міфи про Геракла. Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла ( на прикладі 1-2 міфів) |
Використання аудіоматеріалу. Створення сенкана з допомогою асистента. |
|
7 |
|
Переказує уривок прочитаного тексту. З допомогою асистента з наданих елементів складає простий план почутого . |
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. Міф про митців.
|
Використання аудіоматеріалу. Створення асоціативного грона за змістом міфу. |
|
8 |
|
З допомогою асистента складає простий план одного з міфів. Переказує текст міфу за створеним планом. |
РМ Складання простого плану змісту одного з міфів |
Складання плану з допомогою асистента. Збільшення часу на виконання завдання |
|
9 |
|
Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми (письмово)
|
Контрольна робота з теми «Міфи народів світу» |
Спрощення завдань контрольної роботи. |
|
|
|
||||
10 |
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Жуля Верна. Переказує (стисло) зміст художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання. |
Жуль Верн. Пригодницький роман «П’ятнадцятирічний капітан»
|
Використання екранізації твору. Спрощення навідних запитань для аналізу твору.
|
|
11 |
|
Характеризує головного героя роману. |
Образ Діка Сенда. Моральні якості героя, його мужність і людяність у романі Жуля Верна |
Використання простої таблиці для характеристики персонажа |
|
12 |
|
Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови. |
Протиставлення високих моральних цінностей і жадоби, зрадництва в образах Діка Сенда й Негоро в романі «П’ятнадцятирічний капітан»
|
Використання ілюстрацій. Спрощення завдання та надання вербальної інструкції для його виконання |
|
13 |
|
Короткими фразами пояснює емоційний стан літературних персонажів. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і його друзі
|
Прослуховування аудіофрагменту книги. Створення простого тесту за змістом |
|
14
|
|
Висловлює короткими фразами власну позицію й думки стосовно такого суспільного явища, як рабство. |
Проблема рабства в романі «П’ятнадцятирічний капітан» Тема духовного випробування людини у творі Жуля Верна
|
Спрощений літераурний диктант. Робота з кількома цитатами |
|
15 |
|
З допомогою асистента складає просту характеристику головного героя. |
Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» |
Створення характеристики |
|
16 |
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Чарльза Діккенса. З допомогою асистента опрацьовує художній текст |
Чарльз Дікенс. Повість «Різдвяна пісня в прозі». Історія створення. Значення образів Різдва у творі
|
Створення інформаційного грона. Надання додаткового часу для виконання завдання. Використання серії ілюстрацій |
|
19 |
|
Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у творі. |
Динаміка образу Скруджа, причина його духовного переродження
|
Усні відповіді Створення ілюстрації за твором. Створення сенкану за схемою. |
|
20 |
|
З допомогою асистента складає просту характеристику головного героя. |
Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». |
Створення характеристики |
|
21 |
|
Володіє короткою інформацією про М. Гоголя. Переказує (стисло) зміст художнього тексту |
Микола Гоголь. Повість «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. М. Гоголь і Україна
|
Використання екранізації твору. Створення хмари слів |
|
22 |
|
Порівнює персонажів, їх характери. |
Образи Оксани й Вакули у повісті «Ніч перед Різдвом» |
Створення порівняльної таблиці з допомогою схеми- підказки |
|
23 |
|
Визначає особливості сюжету повісті «Ніч перед Різдвом»; знає героїв твору, головні події |
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Гумор в повісті, особливості її мови. |
Визначає комічне у творі |
|
24 |
|
Визначає головні та другорядні ролі героїв твору.
|
Роль фантастики у творі Миколи Гоголя. Елементи фольклору та казки, різдвяні символи в повісті «Ніч перед Різдвом»
|
Збільшення часу на формулювання відповіді |
|
25 |
|
Знає цікаві факти про життя письменниці |
Астрід Ліндґрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці. Повість «Міо, мій Міо» |
Використання екранізації твору |
|
26 |
|
Відповідно до завдання, характеризує реальний і чарівний світ, справжні й казкові образи твору. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. |
Використання таблиці |
|
27 |
|
Знайомиться з текстом. Ставить запитання за змістом до однокласників. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Перемога добра над злом. Образи головних героїв твору Астрід Ліндґрен |
Збільшення часу на виконання завдання |
|
28 |
|
Вирізняє реальне та фантастичне серед подій твору |
Реальне і фантастичне у повісті «Міо, мій Міо»
|
Використання схеми-зразка |
|
29 |
|
З допомогою асистента висловлює власне враження від прочитаного твору(письмово). |
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».
|
Значне скорочення обсягу твору. Використання аудіоматеріалу з метою часткової заміни читання друкованого тексту |
|
30 |
|
Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово)
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика» (різнорівневі завдання |
Зменшення та спрощення завдань контрольної роботи. |
|
31-32 |
|
Короткими фразами переказує зміст твору.
|
Урок додаткового читання Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Момо, або дивна історія про Крадіїв Часу та про Дівчинку, яка повернула людям вкрадений час» |
Ілюстрації за змістом уроку. Створення інформаційного грона |
|
ІІ семестр |
|||||
33 |
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Ульфа Стрка |
Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі |
Прослуховування. аудіокниги |
|
34 |
|
Знайомиться з текстом. Ставить запитання за змістом до однокласників. |
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.
|
Збільшення часу на виконання завдання |
|
35 |
|
Розуміє зміст повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», переказує уривки близько до тексту; знаходить у почутому/прочитаному художньому тексті/медіатексті відповіді на поставлені запитання; знає головних героїв |
Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. |
Відповіді простими реченнями з допомогою навідних запитань |
|
36 |
|
Розуміє значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.) у творі |
Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.). |
Ілюстрації за змістом уроку. Створення інформаційного грона |
|
37 |
|
Сприймає на слух, розуміє й запам’ятовує зміст почутого уривку (за вибором учителя) з повісті У. Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». |
Розвиток мовлення (усно). Аудіювання уривку з тексту повісті Ульфа Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» |
Слухання й розуміння уривку з прочитаного тексту (за вибором учителя). |
|
38 |
|
Знає цікаві факти з життя і творчості Джека Лондона, уважно слухає висловлювання, читає виразно й усвідомлено текст оповідання «Жага до життя» |
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Джека Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами |
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком»), визначення провідної думки |
|
39 |
|
Читає виразно текст твору, розуміє зміст оповідання «Жага до життя», знає головних героїв, сюжет. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки |
Усний переказ уривків почутого або прочитаного тексту |
|
40 |
|
Знає сюжет оповідання. Переказує епізоди. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
Використання таблиці |
|
41 |
|
Розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі |
Оглядове сприйняття тексту. Короткий переказ (аудіо) |
|
42 |
|
Короткими фразами переказує (письмово) зміст твору. Визначає актуальність теми твору. |
Розвиток мовлення (письмово). Переказ уривку з оповідання Джека Лондона «Жага до життя». |
Переказ коротких уривків |
|
43 |
|
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом. Ставить запитання до героїв твору. |
Анна Ґавальда «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості
|
Збільшення часу на підготовку відповіді |
|
44 |
|
Розуміє зміст повісті «35 кіло надії», знає головних героїв, сюжет; |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи |
Різні види читання (уголос, в особах, виразне, вибіркове), відповіді на запитання за змістом тексту |
|
45 |
|
Установлює причинно – наслідкові зв’язки між подіями в творі |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка
|
Створення хмари слів-асоціацій |
|
46 |
|
Відтворює основні думки і факти у повісті «35 кіло надії», характеризує образ дідуся Леона, розуміє значення морального прикладу й значення дідуся в житті Грегуара Дюбоска, |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. Аудіювання уривка з тексту повісті А. Ґавальди «35 кіло надії» |
Усний переказ почутого або прочитаного тексту |
|
47 |
|
Знає цікаві факти з життя і творчості Міхаеля-Андреаса Гельмута Енде |
Міхаель-Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком») |
|
48 |
|
Розуміє зміст повісті-казки «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», знає головних героїв, сюжет; |
Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
Відповіді на запитання до тексту, коментування тексту, усний переказ почутого т прочитаного. |
|
49 |
|
Відтворює основні події, факти і думки, окремі висловлювання персонажів повісті-казки «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», |
Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Роль фантастики у творі. Елементи казки. |
Порівняльна таблиця реального та фантастичного у творі або країни Недогадії та Недоладії) |
|
50 |
|
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом. |
Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
Проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/ |
|
51 |
|
Орієнтується в прочитаному, переказує зміст повісті. |
Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що утверджуються у творі |
Різні види читання (про себе, уголос, вибіркове, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації |
|
52 |
|
Сприймає на слух, розуміє й запам’ятовує зміст почутого уривку |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з повістіказки МіхаеляАндреаса Гельмута Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
Слухання й розуміння уривку з прочитаного тексту. |
|
53 |
|
Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово).
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика. У. Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання). |
Зменшення та спрощення завдань контрольної роботи. |
|
54 |
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Мацуо Басьо. З допомогою асистента з наданих елементів складає просту схему будови хайку. Знає напам’ять одну-дві поезії |
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку
|
Візуальні матеріали. Надання інструкцій до створення схеми. |
|
55 |
|
Знає будову хайку. Робить спроби простого аналізу поезій, знає напам’ять одну-дві з них |
Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
|
Ілюстрації за змістом уроку. Скорочення кількості хайку для вивчення напам’ять |
|
56 |
|
Коротко розповідає про поета |
Роберт Бернс. Поезія «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Елементи фольклору
|
Розповідь про поета коротко, за допомогою простих речень |
|
57 |
|
Знає напам’ять перший стовпчик вірша |
Роберт Бернс. Поезія «Моє серце в верховині…». Виразне читання поезій |
Скорочення обсягу уривка для вивчення напам’ять |
|
58 |
|
Знає цікаві факти з життя і творчості Генрі Лонгфелло, читає виразно й усвідомлено текст. |
Генрі Лонгфелло. Поема «Пісня про Гаявату». Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення у творі
|
Різні види читання (уголос, вибіркове). |
|
59 |
|
Ставить короткі запитання за змістом |
Елементи фольклору в поемі «Пісня про Гаявату». Ідеї миру, національного єднання, служіння народові у творі
|
Переказ коротких уривків |
|
60 |
|
Називає ознаки жанру |
Рей-Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
Збільшення часу на опрацювання тексту підручника |
|
61 |
|
Знає зміст оповідання. |
Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
Короткий переказ змісту оповідання |
|
62 |
|
Висловлює власне ставлення до персонажів твору |
Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
Використання схеми- зразка |
|
63 |
|
За допомогою карток/ простих запитань переказує зміст тексту |
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
Оглядове сприйняття тексту. Короткий переказ (аудіо) |
|
64 |
|
Аргументовано зіставляє почуте та прочитане із життєвим досвідом |
Роберт Шеклі. «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві) |
Ілюстрації за змістом уроку |
|
65 |
|
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; |
Роберт Шеклі. «Запах думок». Уславлення могутності розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях |
Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове); переказ змісту художнього тексту. |
|
66 |
|
Короткими фразами переказує (письмово) зміст твору. Визначає актуальність теми твору. |
Розвиток мовлення (письмово). Твір на одну із тем (за вибором): «Сила мистецтва» (за оповіданням «Усмішка» Р.-Д. Бредбері), «Сила людського розуму – рушій поступу людства» (за оповіданням «Запах думок» Р. Шеклі). |
Переказ коротких уривків |
|
67 |
|
Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово). |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Барви світової поезії», «Замислюємося про майбутнє», (різнорівневі завдання) |
Зменшення та спрощення завдань контрольної роботи. |
|
68-69 |
|
Знайомиться з екранізацією твору |
Урок додаткового читанняАстрід Ліндґрен «БратиЛев’яче серце» (або інший твір за вибором учителя з рекомендованого списку літератури для додаткового читання). |
Використання екранізації твору |
|
70 |
|
Обирає за допомогою асистента художні тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір; |
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах/медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). |
Стислий переказ змісту художнього тексту |
|