Індивідуальна модифікована програма з зарубіжної літератури для учня (учениці) 6 класу (2 год. на тиждень).

Про матеріал
Індивідуальна модифікована навчальна програма з календарним плануванням із зарубіжної літератури. за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-9 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1226 від 10.10.2023 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2023) 72 години (2 години на тиждень)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна модифікована навчальна програма з календарним плануванням із зарубіжної літератури.

 

за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-9 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1226 від 10.10.2023 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2023)

72 години (2 години на тиждень)

 

 

 

 

 

Розробила:

 вчитель зарубіжної літератури

Прилуцького ліцею № 14

Щеголева І.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Дата

Вимоги до навчальних досягнен

Зміст навчального матеріалу

Модифікація

І семестр

1

 

 

За допомогою асистента відшукує   інформацію з інших джерел щодо художніх образів, видів мистецтва. Простими реченнями пояснює поняття художній образ.

Вступ. Література як мистецтво слова.

Художній образ.

Переформулювання завдань з метою спрощення опрацювання матеріалу.  Використання ілюстрацій.

2

 

 

Коротко може пояснити основні поняття: міф, міфологія.

Розуміє   зміст почутого та/або прочитаного міфу.

 

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів(про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи  в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів

Скорочення кількості теоретичного матеріалу. Використання відеоматеріалу

3-4

 

Знає зміст міфу. Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним.

Грецькі міфи. Міф про Прометея. 

 

 

 

 

Надання індивідуальних інструкцій. Скорочення кількості міфів до одного.

5-6

 

Переказує уривок прочитаного тексту. Може записати імена персонажів.

Міфи про Геракла. Уславлення  розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла ( на прикладі 1-2 міфів)

 Використання аудіоматеріалу. Створення сенкана з допомогою асистента.

7

 

Переказує уривок прочитаного тексту.

З допомогою асистента з наданих елементів   складає простий план почутого .

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. Міф про митців.

 

Використання аудіоматеріалу.

Створення асоціативного грона за змістом міфу.

8

 

З допомогою асистента складає простий план одного з міфів. Переказує текст міфу за створеним планом.

РМ Складання простого плану змісту одного з міфів

Складання плану  з допомогою асистента. Збільшення часу на виконання завдання

9

 

Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми (письмово)

 

Контрольна робота з теми «Міфи народів світу»

Спрощення завдань контрольної роботи.

 

 

10

 

 

 

Знає цікаві факти про життя і творчість Жуля Верна.  Переказує (стисло) зміст художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання.

Жуль Верн. Пригодницький роман «П’ятнадцятирічний капітан»

 

Використання екранізації твору.

Спрощення навідних запитань для аналізу твору.

 

11

 

Характеризує  головного героя  роману.

Образ Діка Сенда. Моральні якості героя, його мужність і людяність у романі Жуля Верна

Використання простої таблиці для характеристики персонажа

12

 

Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує  їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови.

Протиставлення високих моральних цінностей і жадоби, зрадництва в образах Діка Сенда й Негоро в романі «П’ятнадцятирічний капітан»

 

Використання  ілюстрацій.

Спрощення завдання та надання вербальної інструкції для його виконання

13

 

Короткими фразами пояснює емоційний стан літературних персонажів.

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і його друзі

 

Прослуховування аудіофрагменту книги. Створення простого тесту за змістом

14

 

 

 

 

Висловлює короткими фразами власну позицію й думки стосовно такого суспільного явища, як рабство.

Проблема рабства в романі «П’ятнадцятирічний капітан»

Тема духовного випробування людини у творі Жуля Верна

 

Спрощений літераурний диктант. Робота з кількома цитатами

15

 

З допомогою асистента складає просту характеристику головного героя.

Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»

Створення характеристики

16

 

Знає цікаві факти про життя і творчість Чарльза Діккенса. З допомогою асистента  опрацьовує художній текст

Чарльз Дікенс. Повість «Різдвяна пісня в прозі».

Історія створення. Значення образів Різдва у творі

 

Створення інформаційного грона. Надання додаткового часу для виконання завдання. Використання серії ілюстрацій

19

 

Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у творі.

Динаміка образу Скруджа, причина його духовного переродження

 

 

 

Усні відповіді

Створення ілюстрації за твором. Створення сенкану за схемою.

20

 

З допомогою асистента складає просту характеристику головного героя.

Розвиток мовлення (письмово) Складання характеристики персонажа літературного твору. Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі».

Створення характеристики

21

 

Володіє короткою інформацією про М. Гоголя. Переказує (стисло) зміст художнього тексту

Микола Гоголь. Повість «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. М. Гоголь і Україна

 

Використання екранізації твору.

Створення хмари слів

22

 

Порівнює персонажів, їх характери.

Образи Оксани й Вакули у повісті «Ніч перед Різдвом»

Створення порівняльної таблиці з допомогою схеми- підказки

23

 

Визначає  особливості сюжету повісті «Ніч перед Різдвом»; знає героїв твору, головні події

Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом».

Гумор в повісті, особливості її мови.

Визначає комічне у творі

24

 

Визначає головні та другорядні ролі героїв твору.

 

Роль фантастики у творі Миколи Гоголя. Елементи фольклору та казки, різдвяні символи в повісті «Ніч перед Різдвом»

 

Збільшення часу на формулювання відповіді

25

 

Знає цікаві факти про життя письменниці

Астрід Ліндґрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці. Повість «Міо, мій Міо»

Використання екранізації твору

26

 

Відповідно до завдання, характеризує реальний і чарівний світ, справжні й казкові образи твору.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо».

Чарівний світ і казкові образи твору.

Використання таблиці

27

 

Знайомиться з текстом. Ставить запитання за змістом до однокласників.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо».

Перемога добра над злом. Образи головних героїв твору Астрід Ліндґрен

Збільшення часу на виконання завдання

28

 

Вирізняє реальне та фантастичне серед подій твору

Реальне і фантастичне у повісті «Міо, мій Міо»

 

Використання схеми-зразка

29

 

З допомогою асистента висловлює власне враження від прочитаного твору(письмово).

 

Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».

 

 

Значне скорочення обсягу твору. Використання аудіоматеріалу з метою часткової заміни читання друкованого тексту

30

 

Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово)

 

Діагностування  прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика» (різнорівневі завдання

Зменшення та  спрощення завдань контрольної роботи.

31-32

 

Короткими фразами переказує зміст твору.

 

Урок додаткового читання

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Момо, або дивна історія про Крадіїв Часу та про Дівчинку, яка повернула людям вкрадений час»

Ілюстрації за змістом уроку. Створення інформаційного грона

 

ІІ семестр

33

 

Знає цікаві факти про життя і творчість Ульфа Стрка

Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі

Прослуховування. аудіокниги

34

 

Знайомиться з текстом. Ставить запитання за змістом до однокласників.

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

 

Збільшення часу на виконання завдання

35

 

Розуміє зміст повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», переказує уривки близько до тексту; знаходить у почутому/прочитаному художньому тексті/медіатексті відповіді на поставлені запитання; знає головних героїв

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

Відповіді простими реченнями з допомогою навідних запитань

36

 

Розуміє значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.) у творі

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

Ілюстрації за змістом уроку. Створення інформаційного грона

37

 

Сприймає на слух, розуміє й запам’ятовує зміст почутого уривку (за вибором учителя) з повісті У. Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».

Розвиток мовлення (усно). Аудіювання уривку з тексту повісті Ульфа Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

Слухання й розуміння уривку з прочитаного тексту (за вибором учителя).

38

 

Знає цікаві факти з життя і творчості Джека Лондона, уважно слухає висловлювання,  читає виразно й усвідомлено текст оповідання «Жага до життя»

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Джека Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами

Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком»), визначення провідної думки

39

 

Читає виразно текст твору, розуміє зміст оповідання «Жага до життя», знає головних героїв, сюжет.

Джек Лондон. «Жага до життя». Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки

Усний переказ уривків почутого або прочитаного тексту

40

 

Знає сюжет оповідання. Переказує епізоди.

Джек Лондон. «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

Використання таблиці

41

 

Розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту.

Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі

Оглядове сприйняття тексту. Короткий переказ (аудіо)

42

 

Короткими фразами переказує (письмово) зміст твору. Визначає актуальність теми твору.

Розвиток мовлення (письмово). Переказ уривку з оповідання Джека Лондона «Жага до життя».

Переказ коротких уривків

43

 

Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом. Ставить запитання до героїв твору. 

 Анна Ґавальда «35 кіло надії».

Теми школи, родини, життєвого покликання особистості

 

 

 

Збільшення часу на підготовку відповіді

44

 

Розуміє зміст повісті «35 кіло надії», знає головних героїв, сюжет;

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи

Різні види читання (уголос, в особах, виразне, вибіркове), відповіді на запитання за змістом тексту

45

 

Установлює причинно – наслідкові зв’язки між подіями в творі

  Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка

 

Створення хмари слів-асоціацій

46

 

Відтворює основні думки і факти у повісті «35 кіло надії», характеризує образ дідуся Леона, розуміє значення морального прикладу й значення дідуся в житті Грегуара Дюбоска,

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. Аудіювання уривка з тексту повісті А. Ґавальди «35 кіло надії»

Усний переказ почутого або прочитаного тексту

47

 

Знає цікаві факти з життя і творчості Міхаеля-Андреаса Гельмута Енде

Міхаель-Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком»)

48

 

Розуміє зміст повісті-казки «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», знає головних героїв, сюжет;

Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

Відповіді на запитання до тексту, коментування тексту, усний переказ почутого т прочитаного.

49

 

Відтворює основні події, факти і думки, окремі висловлювання персонажів повісті-казки «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»,

Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Роль фантастики у творі. Елементи казки.

Порівняльна таблиця реального та фантастичного у творі або країни Недогадії та Недоладії)

50

 

Висловлює в усній  формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом.

Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що утверджуються у творі.

Проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті/

51

 

Орієнтується в прочитаному, переказує зміст повісті.

Міхаель-Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що утверджуються у творі

Різні види читання (про себе, уголос, вибіркове, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації

52

 

Сприймає на слух, розуміє й запам’ятовує зміст почутого уривку

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з повістіказки МіхаеляАндреаса Гельмута Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

Слухання й розуміння уривку з прочитаного тексту.

53

 

Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово).

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Пригоди і фантастика. У. Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання).

Зменшення та  спрощення завдань контрольної роботи.

54

 

Знає цікаві факти про життя і творчість  Мацуо Басьо. З допомогою асистента з наданих елементів   складає просту схему будови хайку. Знає напам’ять одну-дві поезії

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку

 

 

 

 

Візуальні матеріали. Надання інструкцій до створення схеми.

55

 

Знає будову хайку. Робить спроби  простого  аналізу поезій, знає напам’ять одну-дві з них

Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст

 

Ілюстрації за змістом уроку. Скорочення кількості хайку для вивчення напам’ять

56

 

Коротко розповідає про поета

Роберт Бернс. Поезія «Моє серце в верховині…».

Ідея любові до батьківщини у вірші. Елементи фольклору

 

Розповідь про поета коротко, за допомогою простих речень

57

 

Знає напам’ять перший стовпчик вірша

   Роберт Бернс. Поезія «Моє серце в верховині…».

Виразне читання поезій

Скорочення обсягу уривка для вивчення напам’ять

58

 

Знає цікаві факти з життя і творчості Генрі Лонгфелло, читає виразно й усвідомлено текст.

Генрі Лонгфелло. Поема «Пісня про Гаявату». Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення у творі

 

Різні види читання (уголос, вибіркове).

59

 

Ставить короткі запитання за змістом

Елементи фольклору в поемі «Пісня про Гаявату». Ідеї миру, національного єднання, служіння народові у творі

 

Переказ коротких уривків

60

 

Називає ознаки жанру

Рей-Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

Збільшення часу на опрацювання тексту підручника

61

 

Знає зміст оповідання.

Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

Короткий переказ змісту оповідання

62

 

Висловлює власне ставлення до персонажів твору

Рей-Дуглас Бредбері. «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

Використання схеми- зразка

63

 

За допомогою карток/ простих запитань переказує зміст тексту

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.

Оглядове сприйняття тексту. Короткий переказ (аудіо)

64

 

Аргументовано зіставляє почуте та прочитане із життєвим досвідом

Роберт Шеклі. «Запах думок». Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві)

Ілюстрації за змістом уроку

65

 

Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ;

Роберт Шеклі. «Запах думок». Уславлення могутності розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях

Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове); переказ змісту художнього тексту.

66

 

Короткими фразами переказує (письмово) зміст твору. Визначає актуальність теми твору.

Розвиток мовлення (письмово). Твір на одну із тем (за вибором): «Сила мистецтва» (за оповіданням «Усмішка» Р.-Д. Бредбері), «Сила людського розуму – рушій поступу людства» (за оповіданням «Запах думок» Р. Шеклі).

Переказ коротких уривків

67

 

Демонструє прогрес набуття знань з вивченої теми(письмово).

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Барви світової поезії», «Замислюємося про майбутнє», (різнорівневі завдання)

Зменшення та  спрощення завдань контрольної роботи.

68-69

 

Знайомиться з екранізацією твору

Урок додаткового читанняАстрід Ліндґрен «БратиЛев’яче серце» (або інший твір за вибором учителя з рекомендованого списку літератури для додаткового читання).

Використання екранізації твору

70

 

Обирає за допомогою асистента художні тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір;

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах/медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).

Стислий переказ змісту художнього тексту

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Злей Доріца Валер'янівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Щеголева Ірина
Додано
12 червня
Переглядів
3141
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку