ІНДИВІДУАЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
ІНФОРМАТИЧНА ГАЛУЗЬ
ІНФОРМАТИКА
1. Період виконання 2023-2024 н. р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) __________________
дата народження _____________р.
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
рік навчання 5
клас навчання 5-А
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку +380________
3. Вчитель:
Довгострокова мета:
мати уявлення:
про інформаційну систему її різновиди та структуру; про комп'ютерної мережі, необхідність захисту даних, загрози, що виникають в процесі використання Інтернету, необхідність дотримання авторського права; про значущість алгоритмів у житті, поняття алгоритму та програми, виконавців та команд, які вони виконують;
знати:
поняття інформації та інформаційної системи, приклади даних і повідомлень, приклади інформаційних процесів, складові комп'ютера та їх призначення, поняття операційної системи; поняття комп'ютерної мережі, відмінність між глобальною та локальною комп'ютерними мережами, приклади пошукових систем, приклади навчальних веб-ресурсів; поняття об’єкта та властивостей об’єкта, основні об'єкти текстового документа, властивості символів, абзаців, сторінок, зображень і таблиць; поняття алгоритму та програми, виконавців та команд, які вони виконують, сутність алгоритмічних структур;
вміти:
розпізнавати різновиди інформаційних процесів, розрізняти типи комп'ютерів, дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп'ютерним пристроями, виконувати основні операції над файлами та папками; використовувати мережеві папки для обміну файлами та їх зберігання, дотримуватися правил безпеки під час використання Інтернету, шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із Всесвітньої мережі; редагувати та форматувати об'єкти текстових документів, додавати зображення з файлів та налаштовувати їхні параметри, додавати таблиці й однорівневі списки, редагувати та форматує їх, налаштовувати параметри сторінки (розмір, орієнтацію, поля), готувати документ до друку; складати прості алгоритми, розрізняти алгоритмічні структури, використовувати середовище для опису та виконання алгоритмів, обирати алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі, виконувати алгоритми, подані у формальному вигляді.
Учень повинен відповідально використовувати інформацію, дотримуватись авторського права під час використання цифрових документів, безпеки під час роботи з цифроивми пристроями та в мережі, складати алгоритми.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчання |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
Тема 1. Інформаційні процеси та системи |
|||
- розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади [6 ІФО 1.2.1-3] - обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних [6 ІФО 1.2.1-2] - демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних[6 ІФО 3.1.1-3] - розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язання конкретних задач [6 ІФО 1.1.1-1] - називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження [6 ІФО 3.1.1-2] - виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням [6 ІФО 3.1.1-1] - зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах [6 ІФО 1.2.1-4] |
Правила роботи за комп’ютером. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси та системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. Комп’ютер як інформаційна система. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення. Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними. Прикладні програми.
|
Бесіда, пояснення, робота в парi, робота за зразком і вказівками вчителя, індивідуальна робота, демонстрація відеороликів, мультимедійних презентацій, використання тренувальних програм, он-лайн тести.
|
Зразки робіт, усне опитування, педагогічне спостереження, он-лайн, тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету. |
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет |
|||
- наводить приклади застосування і побудови локальних мереж та організації доступу до Інтернету [6 ІФО 3.3.1-1] - обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних [6 ІФО 1.2.1-2] - визначаючи достовірність інформації та надійність джерел [6 ІФО 1.4.2] - розрізняє інформаційне «сміття» цифрового і нецифрового формату [6 ІФО 4.1.1-3] - дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах [6 ІФО 4.2.1] - використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації [6 ІФО 3.3.1] |
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження. Авторське право. Спілкування в Інтернеті. Безпечне використання Інтернету. Інтернет для навчання. |
Бесіда, пояснення, робота в парi, робота за зразком і вказівками вчителя, індивідуальна робота, онлайн тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету.
|
Зразки робіт, усне опитування, педагогічне спостереження, он-лайн, тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету. |
Тема 3. Комп’ютерні презентаці |
|||
- використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів [6 ІФО 2.4.2-2]
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів. Уведення та вставлення текстів на слайдах. Редагування і форматування текстів на слайдах. Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів. Виступ з презентацією |
Бесіда, пояснення, робота в парi, робота за зразком і вказівками вчителя, індивідуальна робота, онлайн тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету.
|
Зразки робіт, усне опитування, педагогічне спостереження, он-лайн, тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету. |
Тема 4. Текстові документи |
|||
- оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем [6 ІФО 2.4.1] - створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку [6 ІФО 2.4.3-1] |
Програми для створення та опрацювання текстових документів. Об’єкти текстового документа, їх властивості. Уведення тексту. Вставка символів. Редагування тексту. Перевірка правопису. Пошук та заміна фрагментів текстового документа Форматування символів, абзаців, сторінок. Друкування текстового документа. |
Бесіда, пояснення, роздатковий матеріал, робота за зразком, робота в парi, робота за вказівками вчителя. |
Зразки робіт, усне опитування, педагогічне спостереження, он-лайн, тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету. |
Тема 5. Алгоритми та програми |
|||
- наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують [6 ІФО 2.2.1-1] - представляє алгоритм одним чи кількома способами [6 ІФО 2.1.1-2] - корегує алгоритм за потреби [6 ІФО 2.1.2] - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання задач [6 ІФО 2.1.1-1] - створює і виконує програмний проект у середовищі програмування (візуальне, блокове або інше) [6 ІФО 2.2.1-2] |
Команди і виконавці. Система команд виконавця. Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів. Алгоритми і програми. Середовища проектування. Візуальні середовища проектування. Лінійні алгоритми і програми. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання Алгоритми і програми з розгалуженнями. Алгоритми і програми з циклами з лічильником. Тестування алгоритмів і програм. |
Бесіда, пояснення, мультимедійні методи представлення навчального матеріалу, ігрові методи навчання (ігрові ситуації, рольові навчальні ігри), робота за зразком і вказівками вчителя, самостійна робота, онлайн тести. |
Зразки робіт, усне опитування, педагогічне спостереження, он-лайн, тести, пошук та обробка інформації в рамках досліджуваного матеріалу з використанням Інтернету. |