Індивідуальна програма психологічного супроводу дитини з ООП (9 клас- порушення слуху)

Про матеріал
Здійснення інклюзивної освіти потребує організації психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу. Саме тому психолог розробляє індивідуальну програму психологічного супроводу на кожного учня з особливими освітніми потребами в який вказується мета та завдання супроводу і розписується на навчальний рік план роботи психолога за напрямками діяльності. Пропоную до Вашої уваги індивідуальну програму супроводу учня 9 класу з порушеннями слуху. В програмі враховані питання досягнення зрілості та професійного самовизначення людини з ООП.
Перегляд файлу

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА

ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ

здобувача освіти 9-А класу

(інклюзивна форма навчання)

на 2021-2022 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета психологічного супроводу:

 

  1. Створення комплексної системи психолого-педагогічних та психокорекційних умов, які б сприяли адаптації, реабілітації і та особистісному зростанню дитини з ООП в школі і вдома.
  2. Підвищення психологічної компетентності педагогів щодо особливостей організації навчальної діяльності здобувача освіти з ООП;
  3. Підтримка батьків дитини на всіх етапах навчання і виховання дитини.
  4. Робота з учнівськими колективами де навчаються діти з ООП.
  5. Включення дітей з особливостями у розвитку в єдиний освітній простір.

 

Завдання супроводу:

 

  •     Надати дитині з ООП необхідні знання   про фізіологічну, психологічну та соціальну зрілість людини і  допомогти самостійно визначити свій рівень зрілості та готовності до дорослого життя;
  •     Акцентувати увагу на подальшому професійному визначенні учня і допомогти зрозуміти напрямок в якому необхідно рухатись;
  •     Провести діагностичні дослідження які допоможуть краще пізнати себе (здібності, нахили, життєві цінності, самооцінка);
  •     З метою набуття дитиною з ООП вмінь аналізувати інформацію і приймати зважені рішення в різних життєвих ситуаціях, на практичних прикладах продовжувати розвивати критичне мислення;
  •     Розвивати вміння планувати власну діяльність,  ставити цілі, досягати їх, адекватно оцінювати результати;
  •     Продовжувати працювати над підвищенням самооцінки учня, розвивати упевненість в собі і в своїх діях;
  •     Розвивати самостійність у всіх видах діяльності;
  •     Вчити на практиці  розумінню  прийнятих в суспільстві норм  і відповідної до них поведінки;
  •     Продовжувати розвивати  навички ефективної комунікації, вчити співпрацювати у команді, а в разі необхідності,  конструктивно розв’язувати конфлікти;
  •     Розвивати навички альтернативної комунікації в ситуаціях, коли людина з порушенням слуху потрапляє в незнайомі для неї ситуації і залишається без підтримки тих людей, які знають її проблему;
  •     Продовжувати розвивати пізнавальні інтереси учня;
  •     Розвивати вміння організувати самоосвітню діяльність у період підготовки до ДПА;
  •     Розвивати навички саморегуляції в напружених ситуаціях.
  •     Підтримувати в період складання ДПА.

 

 

 

Планування за напрямками діяльності:

 

Терміни

Спрямованість заходу

Вид роботи, методи роботи

1

Вересень

Тема зустрічі:

«Коли наступає зрілість людини(фізична, соціальна, психологічна і духовна) і як навчитися сприймати себе та оцінювати власний рівень зрілості?»

Просвітницька

Самооцінка особистості, самосприйняття, саморозвиток.

Діагностико-прогностична

 Самооцінювання рівня зрілості та готовності до дорослого життя.

 

2

Жовтень

Тема зустрічі: «Самопізнання, самовизначення, самовиховання, самооцінка, самоконтроль, самореалізація - шляхи до формування особистості».

Діагностично-прогностична

1.Визначення самооцінки(тест он-лайн)

2.Усна анкета:

Пошук власної ідентичності.

  • Що ти знаєш про себе. « Хто я? Який я, для чого прийшов у цей світ?»
  • Проблеми з якими зустрічаються підлітки: (оціни свої стосунки з батьками, однокласниками, братами. Що для тебе означають поняття «особистий простір», «батьківський контроль».

Корекційно-розвивальна  

Види самооцінки.

«Як підвищити самооцінку?»

Консультування членів родини (батьки учня) Обговорення  проблем підліткового віку (батьківський контроль, тиск і правило «пружини», безпека в інтернеті, статєве виховання дитини з ООП.) 

 

 

3

Листопад

 

Тема зустрічі: «Самореалізація особистості»

 

 

Просвітницька

Життєве самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії.

Консультування членів родини (батьки учня) Підготовка до трудової діяльності, розвиток і використання особистого потенціалу людини з ООП на ринку праці.

4

Грудень

 

Тема зустрічі:

 «Професійне самовизначення і підготовка до дорослого життя».

 

Діагностико-прогностична

Визначення схильності до певного  типу професії (діагностичний опитувальник ДДО, тест Є.О. Клімова )

 

5

Січень- Лютий

 

Тема зустрічей:

 «Ціннісні орієнтири-основа життєвого вибору та успішної самореалізації.»

Проект «Пізнай себе»

 «Мої життєві цінності»

 

 

Бесіда з батьками « Права осіб з інвалідністю та їх захист»

 

 

Просвітницька

Загальнолюдські цінності, індивідуальні,  групові. Проблема вибору(карта цінностей)

Діагностико-прогностична

Діагностика ціннісних орієнтацій

Консультування членів родини (батьки учня)

 Про необхідність знання людиною з ООП своїх прав і формування навичок відстоювати свої права у разі їх порушення.

 

 

 

Березень

Тема зустрічей: «Зважені рішення в різних життєвих ситуаціях»-практична робота, завдання на розвиток критичного мислення.

Просвітницька

Обговорення проблем булінгу. Алгоритм дій у разі проявів булінгу. Чим відрізняється конфлікт від булінгу?

 Корекційно-розвивальна  

Конструктивне  вирішення конфліктів- практична робота за алгоритмом «модель вирішення конфліктів»

 

Квітень

Тема зустрічі: «Навички ефективної комунікації в незнайомому середовищі»

Просвітницька

Як комунікувати з сторонніми людьми, які не знають твою проблему(порушення слуху) Корекційно-розвивальна  

Альтернативні засоби комунікації в незвичайних і неочікуваних ситуаціях.

 

Травень

Тема зустрічі «Супровід підготовки до ДПА»

Корекційно-розвивальна Практичні заняття (навчання прийомам самопереконання, самонавіювання, самопримусу, самозаохочення, самоаналізу. Техніки зняття тривожних станів  під час іспитів.

 

Протягом року

Створення інклюзивного середовища в закладі освіти

Прогностика: виховні заняття, психологічна просвіта, консультування,

 профілактична робота з педагогами, учнями школи та їх батьками.

Робота в Команді супроводу ІПР, розробка  стратегій для успішного розвитку дитини з ООП;

Проведення тренінгів, практикумів для педагогів, роз’яснення нововведень в інклюзивній освіті, консультування педагогів і батьків учнів.

Просвітницька роботи серед учнів школи і робота з здобувачами освіти в інклюзивному класі, спрямована на формування позитивного ставлення до дитини з ООП; перегляд і створення мотивуючих фільмів і мультфільмів, проведення тематичних бесід, сумісних екскурсій, відвідування тематичних виставок, музеїв; групова робота з створення спільних проектів. «Познайомся, другом стань». Створення бібліотеки, фонотеки, відеотеки, тематичних плакатів в підтримку дітей з ООП.

 

 

 

 

Практичний психолог                                                                Круковська В.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
11 січня 2022
Переглядів
3446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку