Індивідуальна програма розвитку 5 клас "Вступ до історії ЗПР"

Про матеріал
Індивідуальна розробка робочої програми з історії 5 класу для учнів з особливими потребами, які мають затримку психічного розвитку, який містить цілі, зміст педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Навчальний предмет: Історія 5 клас

Вчитель:

Довгострокова мета:; має знати назви і хронологічні межі періодів європейської історії за культурними епохами: Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час.співвіднести рік – століття – тисячоліття;визначати тривалість історичної події;побудувати шкалу історичного часу і встановити за її допомогою хронологічну послідовність подій;створити і заповнити хронологічну таблицю. Визначати просторове (територіальне) розташування історико-географічного регіону;охарактеризовувати (за картою) природні умови для вказаних учителем історико-географічних регіонів;позначати на контурній карті історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село. Згруповувати надані учителем історичні джерела за різновидами, часом і територією створення;добирати інформацію про минуле з візуальних джерел ; згруповувати пам’ятки історії за періодами та історико-географічними регіонами;читати символіку пам’ятників історичним подіям і особам; аналізувати витяги з правових пам’яток України зіставляти й пов’язувати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини;представляти повідомлення з історії родини; висловлювати припущення про характер занять людей у майбутньому

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології,

спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Оволодіння поняттями і

термінами «історія» й «історик»; розвивати інтерес (звернення) людини до минулого; Розуміння взаємопов’язку минулого, теперішнього і майбутнього;

Ознайомлення з завданнями історії як шкільного предмета.

 Оволодіння терміном «історія» в різних значеннях (як оповідь, як досвід, як живу пам’ять про життя людей у минулому, як науку);Удосконалити навички вправно користуватися підручником

 

 

 

 

Ознайомлення з назвами і хронологічними межами періодів

європейської історії за культурними епохами: Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час.

  Ознайомлення з календарним та історичним часом;Формування поняття «історична хронологія», «ера», «період (епоха)», «тисячоліття», «століття», «хронологічна таблиця»;

Ознайомлення з хронологією .

Оволодіння вміннями співвідносити рік – століття – тисячоліття; Формування навчики визначати тривалість історичної події; Оволодіння вміннями побудувати шкалу історичного часу і встановити за її допомогою хронологічну послідовність подій.

 

 

 

Оволодіння навичками як описати і показати на карті: а) кордони та столиці: Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини, сучасної України; б) територіальні межі окремих історико-географічних регіонів України; в) територіальне розташування рідного міста/селища/села.

Ознайомлення з картою території ,як місце, де відбувалися (розгорталися в часі) історичні події;

Оволодіння поняттями «історична карта», «контурна карта»; «історико-географічний регіон», «державний кордон»;

Формування вміння розрізняти відмінність між географічною (фізичною) та історичною картами;

 Формування вміння читати історичну карту за її легендою;

Ознайомлення з  географічним розташуванням й природніми умовами названих учителем історико-географічних регіонів;

Формування вміння позначити і надписати на контурній карті названі вчителем історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село.

 

 

 

 

Ознайомитися  з  видами історичних джерел та наводити приклади;

Формування уявлення про роботу істориків та археологів;

Формування уявлення про роботу з історичними джерелами.

Ознайомлення зі способами для виявлення, дослідження і збереження історичних джерел використовують сучасні історики;

Ознайомлення з  обставини життя, поглядами і бажаннями людей які можуть впливати на зміст історичних джерел;

  Формування уявлення як і де зберігають історичні джерела (музей, архів, бібліотека, історико-архітектурний заповідник);

Оволодіння поняттями: а) «речове джерело», «археологія», «експонат»; б) «писемне джерело», «піктографічне (малюнкове) письмо», «ієрогліфічне письмо», «абеткове письмо», «літопис»; в) «усне джерело», «міф», «легенда», «прислів’я»; в) «музей», «архів».

 

 

 

Ознайомлення з датами і періодами в історії:

988 р. – хрещення Русі;1253 р. – коронація Данила Галицького;

1648 р. – початок визвольної війни українського народу під проводом Богдана Хмельницького. Утворення Української козацької держави;1917–1921 рр. – Українська революція. Формування національної державності; 1932–1933 рр. – Голодомор як геноцид українського народу;1939–1945 рр. – трагедії й звитяги українського народу в роки Другої світової війни;24 серпня 1991 р. – Акт проголошення незалежності України;28 серпня 1996 р. – ухвалення Конституції України;2013–2014 рр. – Революція Гідності.

 

Формування уявлення про пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу;

Оволодіння поняттями «історична пам’ять», «пам’ятка історії», «пам’ятник», «права людини і громадянина», «конституція»;

Формування уявлення про пам’ятки історії рідного краю.

Удосконалення навичок розпізнання історичних пам’яток і пам’ятників;

Оволодіння вміннями описати пам’ятку історії,показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії України;  Оволодіння вміннями визначити епоху, в яку вони виникли;

Оволодіння вміннями відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, що встановлені в Україні, у рідному краї;

Формування уявлення про порушення прав людини у минулому;

Формування вміння розпізнати символічний зміст пам’ятників

 

 

 

 

 

Ознайомлення з авторами руських і козацьких літописців, назвами їхніх праць;

Ознайомлення з іменами українських істориків та назви головних їхніх досліджень.  Ознайомлення з історичними  працями  про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; в) історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського.

Ознайомлення з правилами, якими керуються історики в дослідницькій роботі;

Оволодіння поняттями «історичний факт», «історична особа», «історичний образ», «історичне дослідження».

Формування вміння відрізнити науково-популярний історичний текст від художнього;

Оволодіння вміннями підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел;

Оволодіння вміннями зіставити вибрані події з історії родини, рідного краю та України та пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя.

 

 

Ознайомлення з датами і періодами в історії :

1632 р. – утворення Києво-Могилянської колегії;

1661 р. – заснування Львівського університету;

1805 р. – відкриття Харківського університету;

1834 р. – відкриття Київського університету (університету Святого Володимира);1896 р. – перші сучасні Олімпійські ігри;1960-і роки – початок комп’ютеризації.

Ознайомлення з господарством (економікою) як виробництвом необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання;

Формування вміння пояснити причини підвищення ролі міст у господарському й культурному житті суспільств;

Формування уявлення про значення освіти як способу включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль, а науки й мистецтва – як способи пізнання й відображення людиною світу й життя;гру як спосіб набуття досвіду,

Оволодіння термінами «натуральне господарство», «ринкове господарство», «місто», «епідемія», «університет», «дозвілля».

Ознайомлення зі змінами, яких упродовж історії зазнало життя в місті й селі;

Ознайомлення зі змінами, які відбулися в історії у сфері освіти й науки;в

Збагатити знання про причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть;

Розвивання вміння висловити припущення про характер занять людей у майбутньому

 

 

Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ

Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1

ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ

Оволодіння поняттями календарний та історичний час. Ознайомлення з системою підрахунку історичного часу. Робота зі шкалою часу. Розрізняти культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ

Оволодіння поняттями географічний та історичний простір. Навчитися працювати з  історичною картою.. Визначити  територіальні межі перших держав на території України та їх зміни. Знати що спричиноло творенню нової України. Визначити сусідів Україна та історико-географічні регіони України та їх  Визначати територіальне розташування та історичне походження м.Ізюм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

Оволодіння вміннями визначати історичні джерела та їх різновиди. Знати як треба зберігати історичні джерела. Формування свідомого ставлення про потребу залучення різних джерел для відображення повноти історії. Удосконалювати навички працювати з історичними джерелами та залучати різні джерела для достовірного відображення минулого.Формувати критичне ставлення до джерельних відомостей. Ознайомлення з місцями зберігання історичних джерел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ

Оволодіти знаннями про пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Розглядати пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. Розвивати вміння працювати  з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ

Визначати головні цілі пізнання минулого. Мати уявлення про фах історика. Розуміти що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. Ознайомити з історичними  працями  про Україну та їхніми авторами.

Збагачувати запас знань про  історію  рідного краю Навчити розуміти наукове і мистецьке осмислення минулого. Оволодіти знаннями з художніх творів про минуле України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ

Розуміти поняття праці і господарства: колись і сьогодні. Знати традиційні заняття українців.Розуміти перехід від натурального до ринкового господарства.Знати яке застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. Пояснювати поняття місто та село. Знати заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. Характеризувати науку  та освіту школи й університети на українських теренах. Аналізувати зростання ролі розумової праці. Виявляти турботу про здоров’я. Розуміти значення медицина.аптеки. спорт.Проаналізувати як колись проводили вільний час.

 

Кожного уроку словесно заохочувати до навчання;

 

 

 Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

Потребує постійної, частої невідкладної реакції з боку вчителя

 

 

 

 

 

 

Технології  традиційного навчання.Ігрові технології

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання

Робота з контурною картою    Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

 

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різні види вказівок для привернення уваги учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

 

Робота з книгою, бесіди, творчі завдання   друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, пластилін

 

Застосуваня КТ технологій у вигляді перегляду відео-презентацій

 

 

 

 

 

Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

Бесіда з наочною опорою.

Ігрові технології.

 

 

 

 

 

Оцінювання: спостереження за досягненнями учня, фіксація результатів навчання


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Даниленко Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Історія України, 5 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 жовтня 2020
Переглядів
8469
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку