ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання з 01.09.2021 року до 31.05.2022 року
2. Загальні відомості про ученицю:
прізвище, ім’я, по батькові дитина з ООП
дата народження ______________
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учениця __класу НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – ДНЗ»
рік навчання - 2021-2022 н.р.
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)
№ п/п |
Особливості розвитку |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1. |
Особливі освітні потреби |
Змішані специфічні розлади психологічного розвитку. Фізичний розвиток відповідає календарному віку. Словниковий запас характеризується бідністю. Фонематичні процеси сформовані недостатньо. Загальна обізнаність про явища оточуючого світу обмежена. Сприймання поверхове, конкретне. Мотивація на подолання труднощів потребує стимулювання. Темп роботи нерівномірний, характерне спадання працездатності. Арифметичні дії виконувати складно. Пише та списує з помилками. Читає складами та словами, прочитане розуміє частково. |
Висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого –педагогічну оцінку розвитку дитини від _________ року № ІРЦ-_________________ |
2. |
Стан здоров’я |
Народилась від 5 термінових пологів, з діагнозом ГІУ ЦНС, ЗВУР по гіпотрофії, щеплення за віком, алергономічний анамнез не обтяжений. До 6 місячного віку дитина знаходилася «Д» обліку у лікаря невролога. В анамнезі застудні захворювання. |
Медсестра |
3. |
Фізичний розвиток |
Відповідає календарному віку. Свідоме використання рухів у різних видах діяльності.
|
Характеристика вчителя |
4. |
Когнітивна сфера
|
Потребує заохочення та підтримки при виконанні завдань. Відчуває труднощі при встановленні причинно-наслідкових зв`язків та логічної послідовності події, абстрагуванні. Запам’ятовує те, що включено в активну діяльність. Сприймання матеріалу конкретне, поверхневе, зосереджена при виконанні завдань. Сформоване вміння працювати за зразком. |
Характеристика практичного психолога |
5. |
Емоційно-вольова сфера
|
Емоційно врівноважена, адекватна поведінка. Ситуації успіху викликають позитивні емоції. Мотивація на подолання труднощів потребує стимулювання. |
Характеристика практичного психолога
|
6. |
Навчальна діяльність |
Легко даються завдання по аналогії, прості задачі і приклади, списування. Написання простих речень під диктовку. Важко даються завдання на логічне та критичне мислення. Позитивно реагує на оцінювання знань та здібностей на уроках. На уроках не завжди виявляє активність; стримана, спокійна, врівноважена. |
Характеристика вчителя |
7. |
Соціальна сфера |
Контактна, неконфліктна. Має обмежене коло друзів. На зауваження реагує спокійно, не сперечаючись. |
Характеристика соціального педагога |
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
Сприймання матеріалу конкретне, поверхневе, зосереджена при виконанні завдань. Сформоване вміння працювати за зразком. |
Розвивати самостійне опрацювання матеріалу |
Запам’ятовує те, що включено в активну діяльність. Класифікацію предметів за двома ознаками здійснює за навідними запитаннями. Порівнює предмети за суттєвими та несуттєвими ознаками. |
Розвивати концентрацію, розподіл уваги, розумові операції зіставлення, порівняння, узагальнення, класифікації. Розвивати здатність до довільного запам’ятовування. |
Проявляє пізнавальний інтерес до пропонованих завдань. Загальна обізнаність про явища оточуючого світу обмежена. |
Формувати загальні уявлення про навколишній світ |
Словниковий запас характеризується бідністю, звуковимова не порушена. |
Розширення та збагачення словникового запасу. Розвиток зв'язного мовлення. |
Читання монотонне, маловиразне. При списуванні спостерігаються одиночні помилки. |
Правильне письмо та техніка читання в нормі. Розвиток моторики пальців рук. |
Прочитане розуміє частково, при переказуванні потребує допомоги з боку дорослого у вигляді навідних запитань. |
Розвивати розуміння послідовності подій, вміння виділяти головне, другорядне. Визначати тимчасові зв’язки, причину і наслідок, передавати зміст явищ і подій. |
Неконфліктна, має обмежене коло друзів |
Розвивати та вдосконалювати комунікативні навички, підбадьорювати. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
+ Так (зазначити потреби) супровід практичного психолога, соціального педагога, підтримки батьків
Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття, посада (фах) |
Місце проведення |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Корекція розвитку |
|
Кабінет психолога |
Понеділок Середа Четвер
|
3 год. на тиждень |
7. Характеристика учня
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова
|
Емоційно врівноважена, адекватна поведінка. Прояви волі помітно залежать від ситуації, вимагають зовнішньої підтримки з боку дорослого. Мотивація на подолання труднощів потребує стимулювання. Темп роботи нерівномірний. Характерне спадання працездатності, недостатньо розвинене вміння спланувати та організувати власну діяльність. Ситуації успіху викликають позитивні емоції. |
Знімати емоційну та фізичну напругу через релаксаційні вправи. Стимулювати та заохочувати самостійність дитини у межах допустимого. Сприяти всебічному розвитку дитини. |
Покращення вольових якостей. Самостійність дитини у межах допустимого. Всебічний розвиток дитини. Позитивне налаштування дитини на результат. |
Фізична
|
Відповідає календарному віку. Гармонійний фізичний розвиток. Володіє основними рухами (біг, ходьба, стрибки), витримує відповідно до віку фізичні навантаження. Програмування та контроль довільної діяльності. Свідоме використання рухів у різних видах діяльності. |
Розвиток загальної та дрібної моторики. Загальне укріплення фізичного здоров’я. Формувати вміння витримувати фізичні навантаження відповідно віку. |
Фізичний розвиток в нормі. Правильно виконує фізичні вправи. Розвиток загальної та дрібної моторики.
|
Когнітивна |
Потребує заохочення та підтримки при виконанні завдань. Відчуває труднощі при встановленні причинно-наслідкових зв`язків та логічної послідовності події, абстрагуванні. Проявляє пізнавальний інтерес до пропонованих завдань. Загальна обізнаність про явища оточуючого світу обмежена. Сприймання матеріалу конкретне, поверхове, зосереджена при виконанні завдань. Цілий предмет з частин складає на рівні зорового сприймання до розкресленого зразка. Запам’ятовує те, що включено в активну діяльність. Пари за функціональними та родовими ознаками встановлює самостійно з поясненням, називає прості узагальнюючі слова. Класифікацію предметів за двома ознаками здійснює за навідними запитаннями, за третьою – потребує допомоги на зіставлення ознак. При порівнянні предметів виділяє як суттєві, так і несуттєві ознаки, причинно-наслідкові зв’язки встановлює за навідними запитаннями. Інструкцію до виконання завдань розуміє, сформоване вміння працювати за зразком. |
Використовувати прийоми і засоби навчання, направленні на стимулювання до розумової роботи, оволодіння новими знаннями та вміннями. Розвивати концентрацію, розподіл уваги, розумові операції зіставлення, порівняння, узагальнення, класифікації. Розвивати здатність до довільного запам’ятовування, формувати загальні уявлення про навколишній світ. |
Активна розумова діяльність. Загальний розвиток пізнавальних процесів. Розвиток уваги, вміння утримувати увагу та переключати її з одного об’єкта на інший. Розвиток довільного запам’ятовування. Розширення уявлення про навколишній світ.
|
Мовленнєва
|
Проявляє інтерес до спілкування, з легкістю йде на контакт. Розбірливість мовлення не порушена. Звернену мову розуміє в повному обсязі. Словниковий запас характеризується бідністю, звуковимова не порушена. Фонематичні процеси (сприймання, аналіз, синтез) сформовані недостатньо. Зв’язне мовлення потребує розвитку. Читання виразне. Прочитане розуміє частково, при переказуванні потребує допомоги з боку дорослого у вигляді навідних запитань. При списуванні спостерігаються одиночні помилки. |
Удосконалювати вміння читати та розуміти прочитане. Розвивати навички аналізу, синтезу, узагальнення. Формувати зв’язне мовлення. Розвивати розуміння послідовності подій, вміння виділяти головне, другорядне. Визначати тимчасові зв’язки, причину і наслідок, передавати зміст явищ і подій. Підвищувати словниковий запас. Розвивати моторику пальців рук. |
Розширення та збагачення словникового запасу. Правильне письмо та техніка читання в нормі. Розвиток зв'язного мовлення. |
Соціальна
|
Контакт з дорослими та однолітками встановлює легко, невимушено, носить змістовний характер. Має обмежене коло друзів. Неконфліктна. |
Сприяти підпорядкуванню певним правилам, обов’язковим для всіх.
|
Розвинути навички комунікації, мовле-ннєві навички, вміння їх використо-вувати на практиці. Налагодження соці-альних контактів та дієвої комунікації. |
Освітня діяльність |
Легко даються завдання по аналогії, прості задачі і приклади, списування. Написання простих речень під диктовку. Важко даються завдання на логічне та критичне мислення. Позитивно реагує на оцінювання знань та здібностей на уроках. На уроках не завжди виявляє активність; стримана, спокійна, врівноважена. Має елементарні уявлення про себе та свою родину, знає та називає кольори, геометричні фігури. Математичні навички сформовані слабо, арифметичні дії самостійно виконувати слабо. Інструкцію дорослого розуміє. |
Комплексна робота з усіх розділів програми. Розвивати пізнавальні процеси відповідно віку. Розвиток логіко-математичної діяльності. Оптимізація темпу роботи та динаміки втомлюваності. Вдосконалення навичок читання та письма. |
Позитивна мотивація до школи. Корекція пізнавальних процесів. |
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
№ |
Навчальний предмет |
Програма |
|
адаптована |
модифікована |
||
|
Українська мова та література |
адаптована |
- |
|
Іноземна мова |
адаптована |
- |
|
Математика |
адаптована |
- |
|
Інформатика |
адаптована |
- |
|
Я досліджую світ |
- |
- |
|
Фізична культура |
- |
- |
|
Дизайн і технології |
- |
- |
|
Музичне мистецтво |
- |
- |
|
Образотворче мистецтво |
- |
- |
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
Так (зазначити предмет (предмети)--___________________________________________________________
+ Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше Всі приміщення пристосовані для навчання дитини з особливими освітніми потребами
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, використання засобів концентрації уваги, інше _пальчикова гімнастика, фізкультхвилинки, вправи на релаксацію
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів Підручників для 4 класу загальноосвітньої школи, наочних матеріалів, картки-підказки
Необхідне спеціальне обладнання
Так (зазначити обладнання) ___________________________________
+ Ні
10. Індивідуальний навчальний план
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня.
Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення (Додається).
Навчальні предмети: українська мова і літературне читання, математика, англійська мова, інформатика
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
+ висновок інклюзивно-ресурсного центру
+ попередня індивідуальна програма розвитку
+ батьки/опікуни
+ учень
+ інші вчитель, соціальний педагог, медсестра
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
|
Заступник директора з навчальної роботи |
|
|
Класний керівник 4 класу |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
Вчитель інформатики |
|
|
Вчитель іноземної мови |
|
|
Фахівець інклюзивно-ресурсного центру |
|
|
Медсестра |
|
13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
мати – _____дитини з ООП підпис ___________ дата _______________
2) учнем у разі, коли йому виповнилося 16 і більше років
підпис ______________________ дата ____________________________
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
|
Участь у складанні індивідуальної програми розвитку на 2021-2022 навчальний рік згідно з висновком про повторне обстеження психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. Організація робочого місця і обговорення режиму дня дитини. |
Класний керівник, практичний психолог |
|
Бесіда «Особливості взаємодії з оточуючими. Значення спілкування у житті дитини» Аналіз поведінки дитини. |
Класний керівник, практичний психолог |
|
Аналіз поведінки дитини. Аналіз ступеня засвоєння вивченого матеріалу. |
Класний керівник, соціальний педагог |
|
Консультування «Підтримка та заохочення – крок до успішності». Підсумки результатів навчально-виховного процесу за перший семестр |
Класний керівник, практичний психолог |
|
Аналіз поведінки дитини. Аналіз ступеня засвоєння вивченого матеріалу. |
Класний керівник, соціальний педагог |
|
Просвіта «Виховання сили волі». Аналіз поведінки дитини. |
Практичний психолог |
|
Бесіда «Особливості сімейного виховання». Аналіз поведінки дитини. Аналіз ступеня засвоєння вивченого матеріалу. |
Класний керівник, практичний психолог вчителі-предметники |
|
Аналіз поведінки дитини. Аналіз ступеня засвоєння вивченого матеріалу. |
Класний керівник, соціальний педагог |
|
Підсумки навчально-виховного процесу за рік. Організація вільного часу та відпочинку дитини під час літніх канікул |
Класний керівник, команда супроводу |
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Українська мова |
|
|
|
|
Літературне читання |
|
|
|
|
Математика |
|
|
|
|
Англійська мова |
|
|
|
|
Інформатика |
|
|
|
|
Оцінка когнітивної сфери |
|
|
|
|
Оцінка емоційно-вольової сфери |
|
|
|
|
Оцінка соціальної сфери |
|
|
|
|
Директор школи ______2021 р.