Річний план роботи практичного психолога на 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно реалізувати пріоритетні завдання на 2021/2022 навальний рік: 1. Психологічне забезпечення освітнього процесу, супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти. 2. Психологічне та соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна та просвітницька робота з батьками. 3. Робота з постраждалими внутрішньо переміщеними учнями, їхніми батьками ат членами родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітьми і сім’ями АТО (ООС). 4. Посилення профілактичної роботи із протидії торгівлі людьми. 5. Посилення роботи зі здійснення профілактичних заходів щодо зниження вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками. 6. Посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх. 7. Забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі та домашньому насильству). 8. Просвітницька робота з учасниками освітнього процесу щодо загроз, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо). 9. Популяризація ненасильницької моделі поведінки. 10. Інформування про соціально-небезпечні хвороби. 11. Продовження діяльності сторінки «Кабінет психолога» на сайті закладу та онлайн-консультування.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 2 – ДНЗ»

 

Наливайко Світлани Анатоліївни

на 2021 – 2022 н.р.

 

 

 

 


Вступ

 

Заходи з протидії пандемії впливають на організацію освітнього процесу. В умовах карантину наш навчальний заклад працював у дистанційному та змішаному форматах навчання, що призводило до низки ускладнень як для здобувачів освіти, батьків, так і для педагогів. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби у закладі освіти щодо забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей; сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладу освіти, соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу..

Відповідно до Закону України «Про освіту», прийнятого від 05.09.2017 року, «Положення про психологічну службу у системі освіти України», затвердженого Міністерством освіти і науки України від 22.05.2018 року №509, Етичного кодексу психолога, посадової інструкції практичний психолог школи систематично вивчає психофізичний розвиток здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань школи.

Практичний психолог школи у просвітницькій, профілактичній та корекційній роботі  щодо попередження насильства та жорстокого поводження в освітньому середовищі, суїцидальної поведінки дітей та підлітків, виникнення негативних явищ серед учасників освітнього процесу (правопорушень, профілактика тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму) керується листами та наказами управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації, КОІППО імені В.Сухомлинського, рекомендаціями обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти.

Просвітницька робота практичного психолога пов’язана з наданням та поширенням знань, ознайомленням усіх учасників освітнього процесу зі специфікою діяльності працівників психологічної служби закладу,  методами їх роботи та можливостями.

Основний зміст просвітницької роботи практичного психолога полягає у:

  •              Формуванні культури здорового способу життя;
  •              Інформуванні про вплив і наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління;
  •              Ознайомленні учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);
  •              Інформуванні молоді з проблем торгівлі людьми;
  •              Популяризації ненасильницької моделі поведінки;
  •              Інформуванні про соціально-небезпечні хвороби;
  •              Ознайомленні педагогів та батьків з основними закономірностями та умовами спрятливого розвитку дитини.

Профілактична робота практичного психолога  - це система заходів, спрямованих на охорону психічного здоров’я, попередження неблагополуччя у розвитку людини, групи, суспільства, відхилень у розвитку особистості, виникнення конфліктів та проблем у міжособистісних стосунках, запобігання створення конфліктних ситуацій у освітньому процесі.

Значна увага приділяється профілактиці булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних та психоактивних речовин та запобігання торгівлі людьми.

Найважливішими напрямами профілактичної роботи в закладі освіти є:

  •              Профілактичні заходи щодо зниження рівня вживання алкоголю та наркотричних речовин підлітками;
  •              Запобігання та протидія булінгу (цькування), насильству та жорстокого поводження в закладі освіти;
  •              Профілактична робота з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх.

Конфлікти між різними учасниками та учасницями освітнього процесу, проблеми цькування (булінгу) і насильства в шкільному середовищі зобов’язують формувати у школярів таких цінностей як толерантність, повага, підтримка, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві. З метою запобігання та протидії насильства в освітньому середовищі та домашнього насильства серед учасників освітнього процесу необхідно проводити заходи з формування моделі поведінки, заснованої на взаємній повазі та недопущенні насильства в міжобосистісних стосунках, спільній діяльності.

Першочерговою умовою попередження самогубств серед учнів є психолого-педагогічне вияв неня дітей,  чиї особистісні риси створюють підвищений ризик суїциду, організація індивідуальної роботи з цією категорією дітей, проведення профілактичних заходів, просвітницької роботи з сім’ями.

Корекційна робота в діяльності психологічної служби є продовженням діагностичної, сприяє повноцінному психічному та особистісному розвитку дитини, спрямована на підвищення загального рівня розвитку дитини, заповнення прогалин її попереднього розвитку і навчання, розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок, підготовку дитини до адекватного сприйняття навчального матеріалу.

Відповідно до впровадження інклюзивної освіти практичний психолог має організувати роботу з дітьми з особливими освітніми потребами, а саме:

  • вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
  • психологічний супровід дитини з ООП;
  • надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
  • надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі із дитиною з ООП;
  • консультативна робота з батьками дитини з ООП;
  • просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Запровадження онлайн-консультування з учасниками освітнього процесу  як додаткового засобу, підключеного до процесу консультування «тет-а-тет» або незалежного процесу.

У своїй діяльності практичний психолог використовує просвітницькі матеріали та корекційні програми, рекомендовані Міністерством освіти та науки, адаптує їх відповідно до сформованих корекційних груп.

 


І. Аналітична частина

 

У 2020-2021 навчальному році у даній школі навчалось ___ здобувачів освіти, усіх успішно переведено до наступного класу.

Практичний психолог школи протягом навчального року здійснював психологічний супровід освітнього процесу за основними напрямками діяльності з учасниками освітнього процесу: діагностика, профілактика, корекція, навчальна діяльність, консультування, просвіта.

Соціально-психологічні дослідження здобувачів освіти були спрямовані на виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні.

Корекційно-відновлювальна, розвивальна, просвітницька та профілактична робота із здобувачами освіти була спрямована на розвиток пізнавальної діяльності, формування позитивної мотивації до освітнього процесу, навичок самоконтролю, навичок соціальноприйнятих способів вираження негативних емоцій, відповідальної поведінки, формування позитивного образу «Я», згуртування здобувачів освіти у класному колективі,  корекцію агресивності, емоційно-вольової сфери, зниження рівня тривожності, корекцію страхів, розвиток комунікативних навичок здобувачів освіти, соціальної компетенції, емоційного інтелекту, подолання егоцентризму, формування у дітей негативного ставлення до шкідливих звичок, навичок здорового способу життя (система тренінгових занять за програмами «Дорослішай на здоров’я», «Рівний-Рівному», «Корисні звички», «Профілактика торгівлі людьми»), перенаправлення енергії на соціальну роботу і культурну творчість (залучення до естетично-трудового виховання в рамках роботи закладу).

Робота із здобувачами освіти молодшої вікової ланки була направлена на підготовку особистості до освітнього процесу, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, формуванню готовності до  переходу у середню ланку здобувачів освіти 4 класу, своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості.

Відповідно до впровадження інклюзивної освіти практичним психологом спільно з командою супроводу організовано корекційно-просвітницьку роботу з дітьми з особливими освітніми потребами та реалізовано індивідуальні плани розвитку дітей.

Робота з здобувачами освіти середньої  та старшої вікової ланки була спрямована на допомогу в адаптаційний період п’ятикласників, усунення виявлених труднощів соціально-психологічного розвитку здобувачів освіти (недостатній рівень навчальних досягнень, порушення поведінки, емоційна нестабільність), міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі, зниження ризиків схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки, допомога в соціалізації здобувачів освіти 9-11 класів, профорієнтаційна робота.

Робота з педколективом орієнтувалась на оптимізацію емоційних станів, попередження «професійного вигорання», гуманізацію взаємин учасників освітнього процесу, творче подолання конфліктів, консультування із складних проблем в освітньому середовищі серед учасників освітнього процесу, допомогу у проведенні індивідуальної роботи із здобувачами освіти.

Особливий акцент у щоденній діяльності зроблено на роботі з батьками. Продовжено роботу консультпункту «Сімейна педагогіка» (надавалась консультативна допомога батькам здобувачів освіти на теми: «Вплив взаємин в родині на розвиток особистості дитини», «Відповідальне батьківство», «Сім’я – простір без насильства», «Батьківське ставлення до дитини»), постійно оновлювався стенд «Батьківський всеобуч», активна участь у батьківських зборах.

Запроваджено діяльність сторінки «Кабінет психолог» на офіційному сайті, де всі учасники освітнього процесу отримували просвітницьку та консультативну допомогу у вирішенні хвилюючих питань щодо навчання та виховання дитини в умовах дистанційного навчання.

 


ІІ. Цілепокладаюча частина

 

Проблема, над якою працює практичний психолог: «Сприяння розвитку особистості шляхом формування психологічної та соціальної компетентності».

 

Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно реалізувати пріоритетні завдання на 2021/2022 навальний рік:

  1. Психологічне забезпечення освітнього процесу, супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти.
  2. Психологічне та соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна та просвітницька робота з батьками.
  3. Робота з постраждалими внутрішньо переміщеними учнями, їхніми батьками ат членами родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітьми і сім’ями АТО (ООС).
  4. Посилення профілактичної роботи із протидії торгівлі людьми.
  5. Посилення роботи зі здійснення профілактичних заходів щодо зниження вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками.
  6. Посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх.
  7. Забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі та домашньому насильству).
  8. Просвітницька робота з учасниками освітнього процесу щодо загроз, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо).
  9. Популяризація ненасильницької моделі поведінки.
  10.  Інформування про соціально-небезпечні хвороби.
  11.  Продовження діяльності сторінки «Кабінет психолога» на сайті закладу  та онлайн-консультування.

У своїй роботі практичний психолог орієнтується на запити адміністрації школи та учасників освітнього процесу (здобувачів освіти, батьків, педагогів). До активної співпраці долучити усіх учасників освітнього процесу.

 


ІІІ. Змістова частина

з/п

 

ЗМІСТ РОБОТИ

Термін проведення

Де і з ким проводиться

 

 

1. НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

1.1.

“Година психолога” один раз на місяць в кожному класі (за окремим планом).

Згідно графіку

Здобувачі освіти

1.2.

Факультатив «Основи психології особистості» (Укладачі: Талаєва Ю. М., практичний психолог Чернівецького міського ліцею №3 медичного профілю Романовська Д.Д., завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області)

Згідно з розкладом

(1 раз на тиждень)

10 клас

 

2. ПРОСВІТНИЦЬКА РОБОТА

 

  1.  

Встановлення різних форм співробітництва з адміністрацією та педколективом, участь у роботі педагогічних рад, засіданнях, методичних об’єднаннях та ін.

Протягом року

Педагоги

  1.  

Проведення психолого-педагогічних семінарів:

  •          «Соціальне та психологічне здоров’я дитини»;
  •          «Медіаграмотність. Безпека дітей в Інтернеті».

 

Вересень

 

Березень 

 

Педагоги

  1.  

Психологічна просвіта педпрацівників:

  •                Консиліум «Адаптація учнів у 5 класах»;
  •                «Академічна доброчесність»;
  •                Практикум «Особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»
  •                «Педагогічне вигорання. Попередження та профілактика»;
  •                «Школа без насильства!»;
  •                «Крокуємо до майстерності».

 

Жовтень

Листопад

Грудень

 

Січень

 

Лютий

Квітень

 

Педагоги

  1.  

В рамках місячника правового виховання:

- «Права і обов’язки»;

- «Права свої знай та обов’язків не забувай!»;

- «Основні ситуації порушення прав дитини»;

- Всеукраїнський урок «Про права людини».

 

 

 

3-4 класи

5-11 класи

 

8-9 класи

  1.  

Систематична робота з метою захисту прав людини, протидії торгівлі людьми та експлуатації дітей «Знай та захищай свої права».

Листопад,

квітень

7-9 класи

  1.  

Профорієнтаційна робота:

-  Конкурс малюнків «Світ професій»;

-  Тренінг «Вибір професії»;

- Тренінг «Вибір професії – вибір майбутнього»;

- Лекція «Працевлаштування неповнолітніх в Україні: особливості законодавства».

 

Січень

Лютий

Березень

 

Квітень

 

1-4 класи

5-7 класи

9-11 класи

 

9-10 класи

  1.  

Заходи з метою формування навичок здорового способу життя:

  •             «Здорова родина – здорова людина»;
  •             «Молодь – за здоровий спосіб життя»;
  •             «Вплив шкідливих звичок на організм»;

 

  •             «ВІЛ/СНІД. Толерантність до ВІЛ-інфікованих»;

 

  •             «Соціально-небезпечні хвороби. Як захиститись?»
  •             Модуль «Прояви турботу і обачливість»;

 

  •             «Статеве життя. Небезпеки та ризики»;
  •             «Гендерна рівність».

 

 

Вересень

Жовтень-листопад

 

Грудень

 

 

Грудень-січень

Січень-березень

Лютий

Квітень

 

 

1-4 класи

5-7 класи

5-10 класи

 

8-11 класи

 

6-9 класи

5-10 класи

 

9-11 класи

1-4 класи

  1.  

Виховання морально-етичних якостей та розвиток комунікативних навичок:

  •                         Комплекс тренінгових занять за програмою «рівний -  рівному». Модуль «Спілкуємось та діємо» (4 заняття);
  •                         Акція «День народження смайлика»;
  •                         Акція «Шануймо старість» до Дня людей похилого віку;
  •                         Тренінг «Дружба і товаришування»;
  •                         Заняття з елементами тренінгу «Урок милосердя»;
  •                         Заняття з елементами тренінгу «Емпатія – основа взаємодії»;
  •                         Казкотерапія (повчальні казки, притчі);
  •                         Сміхотерапія до 1 квітня «Сміх продовжує життя»;
  •                         «День добрих справ»;

 

 

  •                         Заняття з елементами тренінгу «Будь толерантним!»;
  •                         Взяти участь у Всеукраїнській благодійній акції «Серце до серця».

 

 

Вересень-жовтень

 

21.09.2021

01.10.2021

 

Грудень

Січень

 

Лютий

 

Березень

Квітень

 

15.04.2021

 

 

Травень 

 

Травень

 

 

5-6 класи

 

 

1-5 класи

5-9 класи

 

4-5 класи

4-6 класи

 

7-8 класи

 

1-4 класи

5-9 класи

 

Учасники освітнього процесу

5-9 класи

 

Здобувачі освіти

  1.  

Практикум «Небезпечний інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг)»

Листопад,

лютий

Здобувачі освіти

  1.    

Участь в батьківських зборах. Психологічна просвіта батьків «Попередження негативних явищ в дитячому середовищі»:

  • «Вітаємо у дружній шкільній родині» (батьки першокласників);
  • Розробка пам’яток для батьків «Діти, Інтернет, мобільний зв’язок», «Як зацікавити дитину читанням»;
  • Консультація для батьків «Стилі виховання дитини в сім’ї»;
  • Лекція-бесіда для батьків «Чому дитина стає «чужою»: як досягти взаєморозуміння»;
  • Батьківський лекторій «Милосердя – протидія насильству»;
  • Практикум для батьків «Роль сім’ї у формуванні здорового способу життя»;
  • «Жорстокість серед школярів»;
  • Консультація-практикум для  батьків учнів «Чи знаєте ви свою дитину?»; 
  • Батьківські збори «Вплив моральної атмосфери і психологічного  клімату сім’ї на формування особистості дитини», анкетування батьків «Чи достатньо ви цікавитеся своїми дітьми?»;
  • Година психолога для батьків «Створення сприятливої атмосфери в сім’ї під час іспитів» (батьки 9, 11 класів);
  • Зустріч за круглим столом «Мистецтво родинного спілкування».

Протягом року

 

Вересень

 

 

 

 

 

Жовтень

 

 

Листопад

 

 

 

Грудень

Січень

 

Лютий-березень

 

 

 

Квітень

 

 

Травень

Батьки

 

3. ДІАГНОСТИКА

 

  1.        

- Анкетування класних керівників з метою складання соціального паспорту школи.

- Складання соціального паспорту школи.

До 31 серпня

Класні керівники

психолог

  1.        

Проведення анкетування з метою виявлення особливостей та характеру протікання процесу первинної адаптації здобувачів освіти у закладі освіти.

Вересень

Класні керівники

  1.        

Поновити банк даних дітей «групи ризику» та дітей схильних до правопорушень.

До 10 вересня

Практичний психолог

  1.        

Здійснити психолого-педагогічний аналіз контингенту здобувачів освіти з метою виявлення дітей, схильних до правопорушень, до вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин.

Вересень

Здобувачі освіти

  1.        

Вивчити умови проживання дітей, які потребують постійної уваги спільно з класними керівниками.

Вересень - жовтень

Здобувачі освіти

  1.        

Спостереження за мікрокліматом у класному колективі, стилем спілкування здобувачів освіти  з учителем та один з одним на уроках та в позаурочний час.

Вересень – квітень

Здобувачі освіти закладу

  1.        

Дослідження психологічної готовності першокласників до школи

Вересень – жовтень

1 класи

  1.        

Тестування і анкетування старшокласників щодо профорієнтації

Вересень,

грудень

9 клас

11 класи

  1.        

Вивчення особливостей взаємовідносин в сім’ї з метою профілактики домашнього насильства.

Вересень, протягом року

Здобувачі освіти та їх батьки

  1.    

Визначення труднощів адаптації п’ятикласників в освітньому середовищі: в навчальній діяльності, порушення поведінки, емоційна напруженість, порушення здоров’я.

Жовтень

5 класи

  1.    

Проективне експрес діагностика емоційного стану здобувачів освіти.

Листопад

2-4 класи

  1.    

Діагностика учнів на схильність до суїцидальної поведінки.

Жовтень

6-11 класи

 

  1.    

Діагностування учнів на схильність до девіантної поведінки.

Листопад

7-10 класи

  1.    

Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин.

Грудень, січень

5 – 10 класи

  1.    

Поглиблена повторна діагностика здобувачів освіти з низьким рівнем  адаптації до освітнього процесу.

Грудень

1,5,10 класи

  1.    

Діагностика готовності до переходу у середню ланку навчання.

Березень

4 класи

  1.    

Вивчення запитів учасників освітнього процесу для роботи з «важкими» підлітками, спостереження психолога.

Протягом року

Педагоги

  1.    

Індивідуальна діагностична робота з дітьми «групи ризику». Ведення індивідуальних карток супроводу

Протягом року

Психолог, класні керівники

  1.    

Складання індивідуального плану розвитку дитини з інклюзивною формою навчання спільно з класним керівником та асистентом.

Вересень, протягом року

Психолог, класні керівники, асистенти

  1.    

Вивчення  умов проживання дітей, які потребують постійної уваги та складання акту обстеження житлово-побутових умов.

Вересень, протягом року

Психолог, класні керівники

 

4. ПРОФІЛАКТИКА

 

  1.  

Профілактична робота із протидії торгівлі людьми:

  • Європейський день боротьби з торгівлею людьми «Не стань жертвою торгівлі людьми»;
  • Тренінг «Як вберегтися від небезпеки. Торгівля людьми»;
  • Відеолекторій «Станція призначення життя» (мозковий штурм, обговорення).

 

 

Жовтень

 

 

Листопад

 

Квітень

 

 

Здобувачі освіти

 

9-11 класи

 

9-11 класи

  1.  

Профілактичні заходи щодо зниження вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками:

  • «Наркоманія у підлітковому віці»;
  • «Увага! Алкогольна атака! (Вплив алкоголю на організм)»;
  • Профілактичні заходи «Шкідливі звички до Дня відмови від паління;
  • Тренінг «Вплив куріння на здоров’я дитини»;
  • Профілактика куріння. «Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин»;
  • Профілактика шкідливих звичок та ведення здорового способу життя»;
  • «Підлітковий алкоголізм»;
  • В рамках Всесвітнього дня без тютюну провести акцію «Скажемо курінню НІ!» щодо припинення куріння серед дітей та молоді.

 

 

Жовтень

 

 

Листопад

 

Грудень

 

Січень

 

 

Лютий

 

Березень

Травень

 

 

7-9 класи

10-11 класи

 

Здобувачі освіти

6-7 класи

 

1-4 класи

 

 

5 класи

 

6-9 класи

Здобувачі освіти

  1.  

Профілактика адиктивної поведінки (раннього алкоголізму, наркоманії, СНІДу, злочинності серед неповнолітніх, суїцидальної поведінки, безпека в Інтернет ресурсах).

  •                            Акція «Червона стрічка»;
  •                            Просвітницький тренінг «1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом»;
  •                            Просвітницько-профілактичний захід «Я – за безпечний Інтернет» до Всеукраїнського дня безпечного Інтернету»;
  •                            Заняття з елементами тренінгу «Сексуальне життя. За і проти».

Листопад – травень

 

 

01.12.2021

 

 

07.02.2022

 

 

Лютий

Здобувачі освіти

 

 

8-9 класи

10-11 класи

 

9-11 класи

 

 

8-11 класи

 

  1.  

Профілактична робота з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх:

  •                «Правила поведінки в школі»;

 

  •                Тренінг «Закон – обов’язковий для всіх»;
  •                Тренінг «Відповідальність неповнолітніх»;
  •                «Кримінальна відповідальність»;
  •                Зустрічі з працівниками поліції;
  •                 
  •                «Знай закон – і закон збереже тебе»;
  •                «Я – людина і це мене багато до чого зобов’язує»;
  •                «Асоціальна поведінка підлітків»;
  •                «Умій відповідати за свої вчинки».

 

 

 

Вересень

 

Листопад

Грудень, квітень

Січень

 

Лютий

Листопад

 

Березень

Квітень

 

 

 

Здобувачі освіти

5-6 класи

7-9 класи

10-11 класи

Здобувачі освіти

8-9 класи

1-4 класи

 

7-10 класи

5-6 класи

  1.  

Систематична робота з здобувачами освіти, що потребують особливої уваги, підлітками «групи ризику» (групові заняття) з метою профілактики суїцидальних нахилів

Жовтень-травень

 «група ризику»

 

  1.  

Забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі та домашньому насильству):

  • Занять з навчально-методичного посібника «Розбудова миру, профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект».
  • Лекція «Як захистити себе від насильства»;
  • «Стереотипи і міфи насильства в сім’ї»;
  • DOCU/Тиждень проти булінгу в межах Всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу, започаткованої Міжнародним фестивалем документального кіно про права людини Docudays UA;
  • Акція «Біла стрічка» до Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок;
  • Акція «16 днів проти насильства» до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства»;
  • Конкурс малюнків «Скажемо насильству -  НІ!»;
  • «Як запобігти булінгу? Поради та вправи для розвитку емпатії»;
  • Конфлікти та їх вирішення»;
  • «Толерантне спілкування»;
  • Практичне заняття «Умій сказати НІ! В екстремальних ситуаціях»;
  • Заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі»;
  • Лекція «Ми проти насильства».

 

 

 

 

За окремим планом

 

 

Вересень

Жовтень

Листопад

 

 

 

 

Листопад

 

 

25.11-10.12.2021

 

 

Листопад

 

Грудень

 

Січень

Лютий

Березень

 

Квітень

 

Травень

 

 

 

 

 

Здобувачі освіти

 

 

5-9 класи

7-8 класи

5-7 класи

8-11 класи

 

 

 

Здобувачі освіти

 

Здобувачі освіти

 

 

Здобувачі освіти

3-4 класи

 

7-10 класи

2-6 класи

Здобувачі освіти

Здобувачі освіти

Здобувачі освіти

 

5. КОРЕКЦІЯ

 

  1.  

Проведення групових корекційних занять з розвитку пізнавальних процесів.

Вересень-листопад

1-2 класи

  1.  

Корекційно-розвивальна робота з метою профілактики небажаної поведінки за програмою «Жити в злагоді з собою та іншими».

Листопад - січень

3-4 класи

  1.  

Комплекс корекційних занять «Тренінг особистісного розвитку та виховання підлітків»

Січень – травень

5-6 класи

  1.  

Комплекс занять за програмою «Ми та конфлікт» (17 занять)

Січень – травень

7-8 класи

  1.  

Групові та індивідуальні заняття з метою корекції пізнавальних процесів із здобувачами освіти, які мають прогалини в знаннях:

  • корекція сприймання;
  • корекція уваги;
  • корекція пам’яті;
  • корекція мислення.

Протягом року

 

Вересень

Листопад

Січень

Березень

3-5 класи

  1.  

Корекційна робота з емоційно дезадаптованими дітьми засобами арт-терапії, психокорекцій.

Протягом року

Здобувачі освіти

  1.  

Проведення індивідуальних занять з метою формування позитивного образу «Я» та формування навичок подолання негативних емоційних станів.

Грудень -лютий

Здобувачі освіти

  1.  

Корекційна робота з дітьми з проявами агресивної поведінки:

  •                    розвиток соціальної компетенції, емоційного інтелекту;
  •                    подолання егоцентризму;
  •                    формування впевненості, профілактика перевантаження, стресів;
  •                    розвиток стійного і виразного інтересу до діяльності;
  •                    виховання вольових рис характеру;
  •                    перенаправлення енергії на соціальну роботу і культурну творчість.

Березень – травень

Здобувачі освіти

 

6. КОНСУЛЬТУВАННЯ

 

  1.  

Надання індивідуальних консультацій учителям та вихователям:

  • Допомога педагогам у проведенні індивідуальної роботи з дітьми;
  • Консультування педагогів із складних проблем навчання та виховання дітей;
  • Бесіди з метою виявлення дітей, що мають ознаки дезадаптації.

Протягом року

Кабінет практичного психолога, педпрацівники

  1.  

Надання індивідуальних консультацій здобувачам освіти:

  •             Профілактичні бесіди з проблемними дітьми;
  •             Профконсультаційна робота як допомога підлітку у професійному самовизначенні, побудові професійного плану (9, 11 класи);
  •             Групове та індивідуальне консультування здобувачів освіти з проблем:
  •             конфлікти в колективі;
  •             взаємини хлопчики – дівчатка, учень – вчитель;
  •             особисті проблеми;
  •             допомога дітям, які зазнають насильства з боку однолітків чи стали жертвами сімейного насильства.

Протягом року

Кабінет практичного психолога, здобувачі освіти

За потребою

 

  1.  

Робота консультпункту «Сімейна педагогіка» з метою сприяння «Педагогіки партнерства», згідно з графіком роботи, надання індивідуальних консультацій батькам.

Щоп’ятниці,протягом року

 

Кабінет практичного психолога, батьки

  1.  

Запровадження на сайті закладу сторінки «Кабінет психолога» та онлайн-консультування

12:00 – 15:00,

будні

Учасники освітнього процесу

  1.  

Робота з дітьми і сім’ями учасників АТО, вимушених переселенців з метою подолання ними життєвих труднощів.

За наявності та за потребою

Діти та сім’ї учасників АТО

 

7. ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ

 

  1.  

Співпраця з представниками ювенальної поліції

Згідно з плану

Практичний психолог

  1.  

Співпраця з працівниками служби у справах дітей

Протягом року

Практичний психолог

  1. с

Співпраця з працівниками інклюзивно-ресурсного центру

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Співпраця з представниками громадських організацій, волонтерами, державних установ

Протягом року

Практичний психолог

 

8. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

 

  1.  

Планування роботи практичного психолога на рік, на місяць, погодження планів.

Вересень, щомісяця

Практичний психолог

  1.  

Підготовка до психолого-педагогічних семінарів, виступів на методоб’єднаннях, нарадах та педрадах.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Підготовка психодіагностичного інструментарію.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Підготовка до корекційних та розвивальних програм.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Складання індивідуальних психологічних карт на дітей «групи ризику» та розробка рекомендацій учителям, вихователям, батькам щодо роботи з дітьми з високим рівнем дезадаптації.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Формування корекційних груп відповідно до типу труднощів.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Складання плану роботи з попередження правопорушень, суїцидальної поведінки та негативних явищ в освітньому середовищі.

До 18 вересня

Практичний психолог

  1.  

Складання індивідуальних психологічних карт і психолого-педагогічних характеристик на «важких» підлітків.

Протягом року

Практичний психолог

  1.  

Складання аналітичного та статистичного звітів про виконану роботу:

  • за півріччя;
  • за рік.

 

 

Грудень, травень

 

Практичний психолог

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лубенець Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
9353
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку